Minnea

Hudtone og produkter som passer - et arkiv

Anbefalte innlegg

Minnea

Kunne vi hatt en tråd der vi presenterer oss med fargetone på hud (gjerne etter mac-systemet), og så deler foundationer, pudder, blusher, øyenskygger osv som vi føler virkelig passer til vår hudtone. Har tenkt på det lenge, og nå fikk jeg piffen da jeg oppdaget at her endelig var et medlem til med samme som meg NW15 ( @idamarkussen ) :D 

Jeg føler egentlig at jeg hadde bedre oversikt da jeg bodde i USA og var jevnt over mer NW20+, så jeg er kanskje ikke den som har mest å bidra med. Men tror en sånn oversikt kan være nyttig for flere? Foreslår at vi oppretter en post hver, og så oppdaterer den samme posten etterhvert som vi legger til produkter. Så kan vi heller si fra i ny tråd at vi har oppdatert? Eller kopiere over fra tidligere og legge til? Hva er beste måten å få det oversiktelig, uten at posten forsvinner i arkivet? 

Jeg begynner: 

Foundation:

Mac: NW15 (har fuktfattig hud, så foretrekker studio sculpt)

Makeup Mekka ideal skin finish liquid i neutral light 02

(Ellers har jeg tidligere hatt god erfaring med å finne foundationer som blender godt i Maybelline, men da var jeg litt mørkere og hadde mer kombinert hud. Og Rimmel lasting finish i 200 var perfekt på alle måter)

Pudder: 

Tror det var light jeg hadde i Mac Mineralize Natural Skinfinish, og det passet egentlig godt i tonen etterhvert som jeg ble lysere (knuste det og har ikke kjøpt nytt fordi jeg ikke var like begeistret over konsistensen, jeg sliter med å finne pudder jeg liker). 

Blush:

Kaldere: Illamasqua naked rose

Varmere: Mac Melba, 

Mellomting mellom blush, kontur og solpudder: Hourglass mood exposure (jeg legger denne på nederste del av blush-området, og så litt rundt kantene av ansiktet litt som solpudder (men gjerne over solpudderet). Jeg ser automatisk litt mer levende og freshere ut, og sminken blir på en måte mer en naturlig del av ansiktet. 

Highlight:

Becca moonstone (jeg har kun prøvd den flytende varianten) 

Øyenskygger:

Kremskygge: Mac paint pot i painterly er den perfekte til å dekke lokket med. 

Hudfarget skygge: Mac brule, Inglot 330

(her kan jeg fylle inn en god del mer, både global og vanlige skygger, men det er litt mer jobb så det får vente)

Kontur: 

Mac cosmic force (lys/forsiktig kontur)

Konturpalettet til Smashbox (mer definert)

Bronzer: 

Jeg har flere som funker, men har kanskje ikke funnet den som er helt wow ennå. Men jeg liker Mac Sun Dipped (LE) og Too Faced Chocolate Soleil. 

Øyenskygger:

Kremskygge: Mac paint pot

Hudfarget skygge: Mac brule, Inglot 330

Eye liner: 

Brun: MUS chocolate cheesecake

Dempet lilla: urban decay rockstar

Jeg vet ikke om det er noe poeng i å ta med bryn og leppefarger? Da spiller jo hår og leppetone like mye inn som hudfarge? 

Endret av Minnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg har forøvrig grønnblå øyne og kastanjebrunt hår.

Foundation:

Mac: NC20 er den som er nærmest min hudtone. Har ellers bare Mineralize Skinfinish Natural derfra, i Medium, som jeg synes er en god fargematch.

Bruker ellers ikke flytende foundation.

Pudder: 

Smashbox Halo i Light mesteparten av året. Fair/Light når jeg er på det aller lyseste.

Smashbox Photo Filter i 2

Everyday Minerals Golden Ivory Matte Base

Blush:

Kaldere: Smashbox Rosette

Varmere: Everyday Minerals All Smiles.

Føler egentlig jeg passer de fleste blushene jeg har prøvd, fra rosa til lilla til rød til oransje. Har utvilsomt varm hudtone, så jeg kan også bruke solpudder/konturering som blir for oransje på de fleste.

Highlight:

Favoritten er Kiko Glow Fusion Powder Highlighter i Heavenly Gold. 

Liker generelt varme highlightere.

Øyenskygger:

Hudfarget skygge: tar den varmeste/guleste av den nude fargen i paletten jeg bruker. Det endrer seg hele tiden, så jeg har ikke noen favoritter her.

Global: rust eller terracotta er favoritten å bruke her. Jo varmere og rødere jo bedre egentlig. Eksempler fra Stila In the Know og Smashbox Double Exposure:

Skjermbilde2.JPG.deed477815946959ca429a68f4eef10e.JPGSkjermbilde.JPG.f4c441b03525602c683a0fcec98ba2da.JPG

Kontur: 

Konturerer sjelden, men bruker da som regel Too Faced Bronzed and Poreless, som er en mellomting mellom Milk Chocolate og Chocolate tror jeg?

Bronzer: 

Lite bronzer-bruk altså. Føler ikke jeg har stort nok fjes til å få plass til både blush, bronzer og kontur. :giggle: 

Eye liner: 

Bruker øyenskygger som eyeliner 90% av tiden. Av farge pleier det som regel å være enten mørkeblå eller svart.

Av penn-liner går det i Smashbox Always Sharp 3D Liner i Neptune, som er ''INTENSE BLUE WITH BLACK UNDERTONES AND BLUE PEARL'', og Urban Decay 24/7 i Mildew, som er olivengrønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider