Nora

Begrense medlemmer som ikke betaler?

Begrensning  

19 stemmer

1. 1. Skal det være noen begrensning for medlemmer som ikke betaler "årsavgift"?

• Ja (kommenter gjerne forslag til hvordan begrensninger det skal være)
      9
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Nora

Det har jo vært en del diskusjon rundt dette med årsavgift de siste dagene (se diskusjon her). Jeg tror vi begynner å komme i nærheten av en løsning, men det er jo et spørsmål om de medlemmene som ikke betaler skal ha noen form for begrensninger.

Her er eksempler på hvordan man kan begrense:
- Begrenset antall innlegg pr dag (f.eks 3)
- Ikke mulighet til å poste bilder
- Ikke tilgang til visse underforumer
- Ikke kunne redigere egne poster
- Ikke ha profilbilde

Kjør debatt! :announce:

Endret av Nora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg har ikke svart enda, for jeg er usikker på svaret mitt. Det bør ikke være så mange begrensinger at vi ikke får nye aktive medlemmer. Hvis vi tenker at 5 stk av de som sier de vil donere her nå, ikke er er særlig aktiv her om 1-2 år, så trenger vi rekruttering av medlemmer som ser verdien av forumet, og det ser de ikke uten at de blir inkludert. Flere av de som var en stor del av forumet for 4 år siden er ikke her nå, ihvertfall skriver de svært få innlegg i året. Livet skjer, noen er i en periode av livet der andre ting enn å skravle på forum blir prioritert, vi ser at det blir mer og mer ikke-sminkerelatert snakk fordi vi blir så godt kjent, som et mini-kvinneguiden uten all dritten. Ting som er mer personlig skriver jeg på vip-tråden, så mulig jeg ender på ingen begrensinger.

Med det forslaget som kom nå, så er vi såpass mange som drar lasset, og da får heller gratispassasjerene bare henge på. De som blir aktive og kommer dit at å sjekke forumet blir en naturlig del av dagen, kommer til å betale etterhvert likevel.

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Jeg ser ikke at en begrensning vil gjøre noe godt for forumet, og synes i grunn at det er gode nok begrensninger sånn som det er nå (10 innlegg for å åpne flere kategorier, 100 innlegg for bomkjøpmarked). Hvis vi får nye medlemmer her, vil jeg gjerne at de skal kunne ha profilbilde om de ønsker det, hvis de har mer enn tre gode svar eller spørsmål i tråder så skal de få lov til å legge ut det, hvis de vil dele bilder så skal de få lov til det. Hvorfor ikke? Jeg har ingenting i mot "gratispassasjerer"- ønsker dem heller velkommen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Jeg har heller ikke svart på om jeg ønsker å betale, nettopp fordi jeg er usikker på om jeg egentlig vil det det. Slik som aktiviteten på forumet er nå så må jeg helt ærlig si at jeg syns kanskje ikke det er verdt 250 kr i året. Det har nok litt å gjøre med at jeg er mer intressert i sminke-delen av forumet og ikke så mye av alt snakket rundt, det som skjer i VIP-trådene og det mer personlige snakket  (Litt motsatt enn for mange andre her altså). Så når den delen av forumet som fanger mest min interesse er såpass minimal som den er syns jeg ikke det er verdt "årskontigenten"....Dessverre. Jeg tror også at begrensing for ikke-betalende medlemmer kommer til å skade forumet mer enn det gangner. Hvis det man ønsker å sitte igjen med til slutt er en liten gruppe mennesker som kan snakke privat om ditt-og-datt så er jo det helt greit, men jeg tror nesten det blir kroken på døren både for sminke-delen or rekrutterings-delen.

På en annen side skjønner jeg det jo veldig godt om de som er villlig til å betale kontigenten syns det er urettferdig at alle som ikke har bidratt skal få de samme forutsetningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bykatt

Jeg synes forumet skal være mest mulig åpnet for å rekruttere nye medlemmer, det vil jeg gjerne være med å betale for. Men jeg er enig med @Frøken Lilla i at VIP-seksjonen bør både kreve 1000 postingene og at man har betalt kontigent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg syns også VIP-delen bør være for de som har over 1000 innlegg og har betalt kontingent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg vil helst at vi som betaler gjør det for å holde forumet åpent for alle. Synes også at 1000-innleggsgrensen for VIP er streng nok - dessuten vil nok de aller fleste som når den grensen etter at denne diskusjonen har vært oppe føle såpass med tilhørighet at de er med å betaler. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
9 timer siden, Frøken Lilla said:

VIP området synes jeg kan være for de som betaler Og har bidratt med nok innlegg. Slik at det faktisk er noe fordeler med å betale og :) 

Jeg stemmer for dette. :)

I utgangspunktet håper jeg at flest mulig velger å bidra, slik at vi alle kan betale mindre. Men jeg har forståelse for at alle ikke bruker eller leser på forumet like mye. Mindre aktivitet i de andre trådene fordi vi stenger medlemmer ute, gjør forumet bare mer dødt, og kjedeligere for meg å henge på. :giggle: Jeg har ikke akkurat den beste økonomien jeg heller som student, men 250 kr på et helt år er forumet verdt. Kanskje henger jeg mindre her om noen måneder, fordi jeg er opptatt med noen andre ting, men ønsker likevel å ha muligheten til å titte innom her. Men klart, hvis det ikke er noen begrensninger for ikke-betalende medlemmer, så kan det hende jeg ikke føler like stort behov for å betale hvert år. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Enig med de øverste her, gratispassasjerer plager ikke meg heller, om de er nye eller om noen føler de ikke har råd. Jeg er uansett mye mer for en årssum for dem av oss som vil være med og betale (det er jo mange) enn donasjoner. Og forumet må jo betales på ett vis uansett. 

Det er bare en fordel om nye får komme til uten begresninger. Det med årsavgift pluss antall poster på vip tror jeg ikke har så mye å si, så det spiller ingen rolle for meg. Men jeg synes det er viktig at vi ikke har noe betalingspress som kan virke avskrekkende for nye medlemmer. 

Se så mange som har lyst å betale fordi vi setter pris på forumet, uten å måtte, når vi først har slått oss til ro her :)

Det er også fint om det er åpent for donasjoner i tillegg til "årsavgift". Hvis årssummer nå f.eks blir 200kr. Og noen ikke er med på det fordi de ikke føler de har råd (enten nå eller alltid). Så står muligheten der for å bidra med litt, eller bidra senere i året, og så står den summen der til neste år og bidrar til lavere "årsavgift" for alle da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun
1 hour ago, Kamilla said:

😮 det har jeg ikke fått med meg at finnes!

Lite sminke der, men mer private ting som ikke alle føler for å dele på d åpne nettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider