Gå til innhold

Den generelle tråden om falske øyenvipper

Anbefalte innlegg

Tråd for stort og smått om løsvipper! 

Jeg begynner med å spørre dere kloke hoder om hjelp.

I årets Hver Gang Vi Møtes er Sol Heilo med. Hun ser både eksentrisk og nydelig ut, og hun har så kule løsvipper hvor de ytterste vippene er såpass lange at de «stikker ut» når hun myser litt. Prøvde meg på screenshot fra instagramfilm:

C202EA20-E8A8-4A76-B6F0-6BE21532754B.jpeg

Noen som har tips til noen fine sånne? Det fine er at de ikke er for voldsomme ellers, så om det finnes hele, udramatiske remser hvor slutten er litt kapow er jeg åpen for tips. Vanvittig ute av løsvippegamet nå, så de må være behagelige, lette og ikke for dyre siden sjansen er stor for at jeg vil plages :giggle: 

Endret av Tone
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 26.1.2019 at 20.33, Nora said:

Hvorfor ikke bare kjøre på med halv-vipper? 

Fordi jeg ikke synes de blir bra på meg, overgangen blir ikke naturlig nok og da begynner jeg å styre med punktvipper i tillegg og da er det enklere med en hel remse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et par Demi whispies og liker dem ikke fordi hårene er kuttet så rett av. Det er så mange merker som lager vipper med såkalte falske minkhår, og de er nesten alltid penere (Ekte minkhår derimot, velger man kanskje å styre unna både på grunn av allergi og etiske problemstillinger, men de finnes, de også). Ardell har faktisk en nyere serie som heter Faux Mink, men jeg har aldri sett dem på ekte. Tror Kicks har?

Ellers så er Lilly Lashes både populære og har godt utvalg, men de faller ikke innenfor kategorien "ikke for dyre", til 30 GBP per par. :quiet: Dessuten så fant jeg ingen med kapow i ytterkant og lite kapow inn mot øyenkroken.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med @Krystall om at Ardell sine vipper ikke alltid er de fineste. Dyrere vipper er som regel penere på, men Ardell sine vipper er som regel ganske lette å påføre. Jeg har Ardell Faux Mink 811 på her, og de er fine, men kanskje litt intense ifht hva du er ute etter @Tone

0292019145818.jpg

Endret av Nora
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk dere! Nei, er heller ikke alltid råimponert over Ardell, men kanskje et trygt sted å begynne for å prøve. Fine til looken din, @Nora, men mer dramatiske enn jeg ønsket ja.

Hm, jeg ville jo egentlig ha hel remse men de på Nikki så veldig fine ut... Kanskje jeg må klippe opp et gammelt par og prøve. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Tone skrev:

Takk dere! Nei, er heller ikke alltid råimponert over Ardell, men kanskje et trygt sted å begynne for å prøve. Fine til looken din, @Nora, men mer dramatiske enn jeg ønsket ja.

Hm, jeg ville jo egentlig ha hel remse men de på Nikki så veldig fine ut... Kanskje jeg må klippe opp et gammelt par og prøve. 

Du kan jo eventuelt kombinere to par? Halvparten av et dramatisk par i ytterkant, og halvparten av et naturlig par på innerkant?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 years later...

Jeg innser at et par falske øyenvipper kanskje vil gjøre seg på bryllupsdagen, men jeg har aldri prøvd før. Jeg ser for meg noen som gjør vippene litt lengre (men ikke mye), og gir volum. Jeg har også en vannfast mascara jeg skal bruke på dagen, men den gjør ingenting for vippene :P

Hva er et trygt valg for en noob? Jeg ser jeg må ha lim (duo?) og kanskje bør ha en eyelash curler så de matcher opp? Jeg pleier aldri krølle vippene i det daglige, men må kanskje når jeg skal ha falske på. Fjernes de med vanlig øyesminkefjerner? 

Har kikket på Ardell baby demi whispies og Ardell Individual, men aner ikke helt hvor jeg skal starte :) Er disse trygge valg kanskje? Bestille et par av demi wispies og øve? Jeg tenkte på vippeextensions, men jeg reagerer ofte på diverse kjemikalier og tror dette er litt tryggere, selv om det krever litt mer av meg på dagen :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Marusken skrev:

Jeg innser at et par falske øyenvipper kanskje vil gjøre seg på bryllupsdagen, men jeg har aldri prøvd før. Jeg ser for meg noen som gjør vippene litt lengre (men ikke mye), og gir volum. Jeg har også en vannfast mascara jeg skal bruke på dagen, men den gjør ingenting for vippene :P

Hva er et trygt valg for en noob? Jeg ser jeg må ha lim (duo?) og kanskje bør ha en eyelash curler så de matcher opp? Jeg pleier aldri krølle vippene i det daglige, men må kanskje når jeg skal ha falske på. Fjernes de med vanlig øyesminkefjerner? 

Har kikket på Ardell baby demi whispies og Ardell Individual, men aner ikke helt hvor jeg skal starte :) Er disse trygge valg kanskje? Bestille et par av demi wispies og øve? Jeg tenkte på vippeextensions, men jeg reagerer ofte på diverse kjemikalier og tror dette er litt tryggere, selv om det krever litt mer av meg på dagen :) 

Det er sikkert greit å prøve en eyelash curler uansett, men det er ikke sikkert du må ha det for å bruke falske vipper. Kommer an på hvor bøyde vippene dine er naturlig. Jeg tror til bryllup at de ofte anbefaler individuelle vipper, siden vanlige falske vipper kan løsne litt i øyekroken dersom man gråter mye. Med individuelle vipper kan man jo bare fylle på et par dersom man har mistet noen (bare husk å ha med ekstra vipper, lim og pinsett).

Jeg er litt lat, så jeg liker de som er 3 sammen. Ville nok brukt en kombinasjon av sånne og individuelle (kanskje se om du kjøper en pakke med flere lengder i, ellers ville jeg gått for korte eller medium). Jeg liker duo sitt vippelim i grønn pakke men tror de har et som tørker umiddelbart også. Det gjelder jo bare å prøve seg litt frem før den store dagen. Generelt er jo individuelle mer behagelige å gå med også. Hvis ikke du er vandt til falske vipper kan en hel remse være litt irriterende over tid. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Nora skrev:

Det er sikkert greit å prøve en eyelash curler uansett, men det er ikke sikkert du må ha det for å bruke falske vipper. Kommer an på hvor bøyde vippene dine er naturlig. Jeg tror til bryllup at de ofte anbefaler individuelle vipper, siden vanlige falske vipper kan løsne litt i øyekroken dersom man gråter mye. Med individuelle vipper kan man jo bare fylle på et par dersom man har mistet noen (bare husk å ha med ekstra vipper, lim og pinsett).

Jeg er litt lat, så jeg liker de som er 3 sammen. Ville nok brukt en kombinasjon av sånne og individuelle (kanskje se om du kjøper en pakke med flere lengder i, ellers ville jeg gått for korte eller medium). Jeg liker duo sitt vippelim i grønn pakke men tror de har et som tørker umiddelbart også. Det gjelder jo bare å prøve seg litt frem før den store dagen. Generelt er jo individuelle mer behagelige å gå med også. Hvis ikke du er vandt til falske vipper kan en hel remse være litt irriterende over tid. 

Tusen takk! Jeg ante ikke at individuelle vipper kan være mer behagelig, så da går jeg for det. Kan kjøpe den med 3 i og en til med færre i, så har jeg en del å øve på :) DUO-limet i grønt hadde jeg i handlekurven, godt å vite den er grei. At det ikke tørker fort er bare en fordel når jeg skal dille med dette, haha.

Trenger man mascara i det hele tatt da, eller? Jeg ser jeg bør ha en eyeliner kanskje for å jevne ut litt? Skal ha bunad, så det blir ikke veldig mye vinger eller lignende, men må kanskje tenke på en vannfast eyeliner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øv deg gjerne før dagen, jeg syntes personlig enkle vipper er mer knotete enn remser, så kan være greit å teste en gang. Da kan du jo også se om behovet for mascara er der :)

Jeg liker å legge mascara først til enkle vipper, føler de får bedre støtte, mens til remser legger jeg litt mascara etterpå for å blende litt. Men det er individuelt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Marusken skrev:

Tusen takk! Jeg ante ikke at individuelle vipper kan være mer behagelig, så da går jeg for det. Kan kjøpe den med 3 i og en til med færre i, så har jeg en del å øve på :) DUO-limet i grønt hadde jeg i handlekurven, godt å vite den er grei. At det ikke tørker fort er bare en fordel når jeg skal dille med dette, haha.

Trenger man mascara i det hele tatt da, eller? Jeg ser jeg bør ha en eyeliner kanskje for å jevne ut litt? Skal ha bunad, så det blir ikke veldig mye vinger eller lignende, men må kanskje tenke på en vannfast eyeliner.

Du bør nok bruke mascara i tillegg, men ta den på før du tar på vippene. Hvis du bruker individuelle vipper er det ikke sikkert du trenger noe eyeliner, men det kan du se an selv. Det er lurt å la vippelimet tørke litt før man påfører vippene, ca 30-45 sek, slik at det blir mer klissete og fester seg bedre. Derfor kan det kanskje være litt lettere med vippelim som tørker raskere, men det finner du jo ut etter hvert som du prøver deg frem. Det er jo en million video om disse tingene på YouTube, så bare søk frem "how to apply individual lashes" eller noe sånt om du trenger hjelp :)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Nora skrev:

Du bør nok bruke mascara i tillegg, men ta den på før du tar på vippene. Hvis du bruker individuelle vipper er det ikke sikkert du trenger noe eyeliner, men det kan du se an selv. Det er lurt å la vippelimet tørke litt før man påfører vippene, ca 30-45 sek, slik at det blir mer klissete og fester seg bedre. Derfor kan det kanskje være litt lettere med vippelim som tørker raskere, men det finner du jo ut etter hvert som du prøver deg frem. Det er jo en million video om disse tingene på YouTube, så bare søk frem "how to apply individual lashes" eller noe sånt om du trenger hjelp :)

Tusen takk <3 Ja, skal kikke litt på youtube om påføring :) Da bestiller jeg en pakke og skal øve meg litt!

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker individuelle best, men så har jeg aldri blitt god på remser da - så mulig det er min egen feil. Anbefaler i alle fall Ardell sine enkle i small og medium, bruker de små innerst og de større lengre ut og de kan gi et veldig løftet og fint resultat :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider