Sign in to follow this  
Maiken

Den generelle ansiktsspraytråden

Recommended Posts

Maiken

Setting, fixing, mattifying, illuminating og alt som kan sprayes i ansiktet, egentlig.

Hvilke er bra og til hvilke formål? 

Var veldig glad i Urban Decay De-slick tidligere, funket meget bra til å holde sminken matt over tid, men i det siste har huden blitt tørrere, så er mer interessert i litt glødende, fuktgivende sprayer. 

Catrice prime and fine dewy glow fixing spray er den beste jeg har prøvd så langt. Fjerner puddertrynet (med en litt for voldsom dyse, så hold avstand) og synes sminken ser fin ut lengre. 

Del og spør om erfaringer, så kanskje vi blir litt klokere på dette sprayuniverset.

Hvilke er dine favoritter?

Gjerne fuktsprayer som ikke nødvendigvis må brukes over/under sminke også. 

PS. Finnes det en sånn tråd allerede? Kunne ikke finne noe.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Lur tråd! 

Jeg har ikke noen favoritt men venter på at alle skal rope Smashbox Primer Water, den står på kjøpelista mi. Jeg har en fra Cover FX fra Boxycharm, som i og for seg ga fin holdbarhet - men er FULL AV GLITTER - det oppdaget jeg først da jeg kom hjem.. Jaja, glødet ekstra den dagen da. 

Venter spent på andres innlegg her :) 

(Har forresten en svingammel UD All Nighter som jeg er usikker på om fungerer eller ikke, men jeg innbiller meg at den har gitt med uren hud. Kanskje jeg må gi den flere sjanser. Har også brukd MAC Fix+ som for meg kun var vann på dårlig sprayflaske.)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Min favoritt er UD All Nighter :) Har også prøvd Mac Fix +, NYX sine to sprayer for dewy eller matte finish (likte dewy best) og bruker for øyeblikket Milani Make it Last settingspray.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

UD all nighter og Smashbox primer water er mine favoritter. :) Smashbox sin bruker jeg både som primer og settingspray, men har brukt den mest som settingspray. Har også prøvd nyx sine to sprayer, jeg likte også dewy best. Har den i project pan nå. Ellers har jeg prøvd Jan Thomas sin, den var intetsigende. Jeg har også en fra wet n wild som fulgte med i et sett og en fra makeupmekka, men de har jeg ikke prøvd enda. Har også lyst å teste Too faced sin, men det blir først når jeg har brukt opp det meste av det jeg har. 

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Har også prøvd Fix+ og synes den er ok, men ikke noe wow liksom. Har også prøvd Lancome "fix it, forget it" uten særlig hell og Smashbox Primer water. Hvordan bruker dere sistnevnte, egentlig? Synes ikke den funket spesielt godt som verken primer eller setting spray. Tips mottas gjerne!

Skal også teste Barry M dewy og Maybelline dream satin mist. 

Jeg er på spraykjøret! 😁

*edit*

Altså, når jeg sier de ikke funket, så snakker jeg ikke om holdbarhet. For om den ikke fjerner puddertrynet og ser bra ut, er det likegyldig for meg hvor lenge den varer. Finishen blir bare så mye penere med en dewy spray på meg.

Edited by Maiken

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider