Marusken

Shampobar

Anbefalte innlegg

Marusken

Skal straks starte på min første shampobar fra Lush, montalbano.  Kjøpte i høst, ville bare bruke opp shampoen jeg allerede hadde før jeg tar denne i bruk. Kjøpte også den lille metallboksen så jeg kan oppbevare den greit, jeg tror det blir utenfor dusjen så den får tørket ordentlig, og er ikke alltid jeg vasker håret når jeg dusjer.

Har tenkt å fortsette å bruke opp balsamen min i kombo med denne (har vel 2-3 flasker igjen), før jeg forhåpentligvis går over til balsam-bar eller ingenting :) Jeg vasker håret ca hver andre - tredje dag, litt oftere om jeg trener tungt (først om noen mnd pga skade). Har planer om å dra den gjennom håret noen ganger og la det skumme, og har lest at selve shampobaren skal lufttørke.

Noen gode tips eller erfaringer?  :) 

Gleder meg til å teste, er veldig allergisk mot en ingrediens som ofte er i shampo/balsam, så skal bli bra med noe mer naturlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Jeg har blitt stor fan av shampobar, ikke fra Lush, men fra Flow. Nå kan jeg ikke tenke med å bruke noe annet,håret mitt har blitt så fint. Må legge til at jeg ikke har verken farge eller striper i håret, kun min naturlige farge, og jeg bruker til vanlig ikke balsam. Den baren jeg bruker skummer veldig bra, jeg oppbevarer den på en hylle i dusjen, det går helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg har bestilt den @katta anbefaler (og en annen i samme serie), spent på å prøve! Har ikke prøvd shampobar før, men vært nysgjerrig på det lenge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
Akkurat nå, Minnea skrev:

Jeg har bestilt den @katta anbefaler (og en annen i samme serie), spent på å prøve! Har ikke prøvd shampobar før, men vært nysgjerrig på det lenge. 

Håper du blir like fornøyd som meg @Minnea!Kan jo legge til at du må regne med at håret føles trått etter å ha skylt ut shampoen, og at det kan ta noen vask før håret venner seg til den. Jeg har brukt mye shampo fra helsekost før som ofte er uten det som gjør håret "mykt" i annen shampo, viss du skjønner hva jeg mener, så det ble ikke så stor overgang. Nå sist kjøpte jeg den for blondt hår, den er også god, men den for sensitiv hodebunn fra Flow er nok den beste synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
1 time siden, katta said:

Håper du blir like fornøyd som meg @Minnea!Kan jo legge til at du må regne med at håret føles trått etter å ha skylt ut shampoen, og at det kan ta noen vask før håret venner seg til den. Jeg har brukt mye shampo fra helsekost før som ofte er uten det som gjør håret "mykt" i annen shampo, viss du skjønner hva jeg mener, så det ble ikke så stor overgang. Nå sist kjøpte jeg den for blondt hår, den er også god, men den for sensitiv hodebunn fra Flow er nok den beste synes jeg.

Jeg har tidligere brukt Fungoral av og til uten å ha problem med hodebunnen, fordi jeg liker den "trått" følelsen 🙈 Jeg sliter mer med at håret er så glatt og flatt ellers. Så ingen fare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Nå har jeg forsøkt flow for første gang (i går). Det var veldig på tide med en vask, så shamponerte to ganger og brukte balsam til slutt. Håret mitt ble ikke rent i det hele tatt. Men det er akkurat det samme som skjer hver gang jeg forsøker shampo uten mye SLS. I alle fall når håret er ordentlig fett før jeg vasker det. Det er nesten så det blir  verre fordi vannet mikses med oljen og så blir det aldri helt tørt igjen. Jeg nærmer meg 40, men håret mitt tror vi fortsatt er i verste tenåra. 

Jeg likte hvordan håret så ut der det ikke var veldig fett, så det trenger ikke være bomkjøp for min del. Jeg skal prøve den igjen som steg nummer to, etter å ha vasket med SLS-shampo først. 

Jeg vasker håret et par ganger i uka, og bruker tørrshampo ved behov ellers. Så det er ikke for mye vask som gjør håret mitt fett heller. Helt håpløse greier :pulling-hair:

Nå har jeg vasket håret to ganger med SLS shampo, så det er endelig rent igjen 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har Soak and float fra Lush. Synes den er grei, men jeg kan ikke bruke den hver vask. Håret blir rent, men jeg bruker en sls-fri shampo i tillegg fordi jeg reagerer på for mye sulfater. Hvordan er det egentlig med shampobarer, kan man få uten sulfater? :question: Selgeren på Lush mente sulfater er så flyktige når det er bar, så jeg ville reagere mindre enn ved en flytende shampo.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken

Minnea, den jeg har fra lush har SLS i seg - kanskje noe for deg å prøve om du ikke blir venn med den du kjøpte? :)

Første dusj med shampobaren i går, og ble veldig fornøyd. Leste litt på forhånd og flere skrev at håret ble "squeaky clean", altså at håret blir nesten sjurt etter vask mens det er vått, så det var ikke noe problem. Den skummet godt og fort, og trengte veldig lite produkt. I dag har bedre hår enn jeg pleier å våkne opp med på dag 2, så dette er lovende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

Mange år siden jeg har brukt shampobar nå men husker jeg var veldig fornøyd med lush seanic tror jeg det var. Må absolutt vurdere en tur på en lush igjen snart! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Jeg fortsetter suksessen med sjampobarer! Nå har jeg brukt denne ei stund: http://www.etikken.no/produkt/2505/friendly_sjampobar_95g_lav_og_geranium og den fungerer veldig bra på håret mitt. Den er dessuten billigere enn den jeg kjøpte på Skinlove. Har også testet en annen fra Skinlove, en for lyst hår, den var jeg ikke fornøyd med, lurer på om den kanskje var ment for bleket og tørt hår, håret mitt ble ikke så fint som når jeg brukte den med rhassoul.

Uansett så har jeg prøvd vanlig sjampo innimellom, men jeg er mest fornøyd med de barene, også fordi de ikke lukter typisk sjampo, håret lukter bare rent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
6 timer siden, Marie Maklo skrev:

@katta Ser den er sulfatfri, jeg har veldig lyst til å prøve den! 

Viss det er den fra Etikken du mener så er den veldig bra! Bare synd at frakta er så dyr, jeg hamstret da jeg var innom byen før påske !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Ooh, kanskje jeg må prøve den fra etikken!

Bruker den blå fra Lush (Sceanic?) og liker den godt nok, men merker ikke enorm forskjell fra andre sjampoer, den bare er hendig og miljøvennlig. Har også hatt den fra Lush med en sitronskive i men den ble så klissete og uappetittlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marusken
On 19.4.2019 at 15.36, Tone said:

Ooh, kanskje jeg må prøve den fra etikken!

Bruker den blå fra Lush (Sceanic?) og liker den godt nok, men merker ikke enorm forskjell fra andre sjampoer, den bare er hendig og miljøvennlig. Har også hatt den fra Lush med en sitronskive i men den ble så klissete og uappetittlig.

Min ble klissete (altså ikke lengre fast form) når jeg reiste med den på ferie nå! Mistenker det kan være pga høyere luftfuktighet, får se om den normaliserer seg igjen :P Men den funker enda, er bare litt rart at den endra konsistens helt. Gir den et par dager på badet før den får flytte inn i kjøleskapet eventuelt :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har brukt Friendly shampobar i to uker nå, og jeg er ikke overbevist. Håret er både supertørt og klissete. På nettsidene står det at det er normalt og at håret bruker ca en uke eller 3-4 vask på å justere seg. Men dette går på tålmodigheten løs. Føler meg så fæl og ekkel på håret :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
11 timer siden, Marie Maklo skrev:

Jeg har brukt Friendly shampobar i to uker nå, og jeg er ikke overbevist. Håret er både supertørt og klissete. På nettsidene står det at det er normalt og at håret bruker ca en uke eller 3-4 vask på å justere seg. Men dette går på tålmodigheten løs. Føler meg så fæl og ekkel på håret :(

Så kjedelig at den ikke funker så bra da. Jeg har stripet håret, så nå er det tilbake til vanlig sjampo og balsam. Tror sjampobarer funker best på ubehandlet hår. Jeg kjøpte en slags balsam hos Skinlove som skulle være et bra alternativ, men den lukta så unnmari stygt at jeg ikke klarte å bruke den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo
12 timer siden, katta skrev:

Så kjedelig at den ikke funker så bra da. Jeg har stripet håret, så nå er det tilbake til vanlig sjampo og balsam. Tror sjampobarer funker best på ubehandlet hår. Jeg kjøpte en slags balsam hos Skinlove som skulle være et bra alternativ, men den lukta så unnmari stygt at jeg ikke klarte å bruke den.

Jeg har bestemt meg for å prøve litt til, og har kjøpt den med lavendel og geranium. Kostet 39kr på Normal, så det lever jeg fint med. Til nå har jeg brukt den uparfymerte, men hvis jeg skal gi dette en sjanse til så skal håret hvertfall lukte godt :giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Tilbake med sjampobar-snakk! Har jo vært så fornøyd med de fra Flow, men den siste jeg kjøpte nå(etter å ha stripet håret), fungerte dårlig. Fikk forsåvidt rent hår og masse volum, men det ble så trått at det faktisk kjentes seigt ut. Litt sånn ekkelt. Har brukt nesten hele baren, men nå ga jeg opp og kasta den. Kjøpte en fra Lush som het noe med Juniper, og etter første vask kjennes det i alle fall bra ut. Har også tenkt å prøve et norsk merke som heter Masaga som lager både såper til kropp og hår, samt litt hudpleie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider