Belle

''Norske'' alternativer etter 2020

Anbefalte innlegg

Belle

Shit, vanskelig å lage en god tittel på dette altså. :giggle: Men jeg lurer altså på...er det bare meg som driver og analyserer og tenker hva som kan byttes ut i sminke- og hudpleieskapet slik at man slipper å betale moms etter nyttår? ja? Nei?

Uansett, jeg gjør det. Jeg har noen produkter som jeg garantert kommer til å kjøpe uavhengig av pris, mens andre jeg kunne tenke meg å bytte ut. Andre ganger tar jeg meg selv i å ikke ha lyst til å prøve noe helt nytt fra utenlandske nettsider, fordi jeg er redd jeg blir hekta, og så blir det plutselig dyrt å få tak i det. Så jeg tenkte vi kunne ha en side hvor man kan si hva man ønsker å bytte ut, og man kan komme med forslag til hva det nye produktet kan være. Norske nettbutikker begynner å bli så bra fylt opp nå synes jeg, med ok pris, så det burde jo ikke være et problem. Om ingen synes dette er en god idé så bare la tråden dø ut. :giggle: Og flytt den om den passer bedre et annet sted.

Mine to ting akkurat nå, som jeg ønsker forslag til alternativer er:

* Renseolje. Jeg er ikke gift med renseoljen min, men jeg er veldig glad i den. Har brukt Kose Softymo Deep Cleansing Oil i flere år, og liker den veldig mye bedre enn den vanlige fra Kose. Forslag mottas med takk!

* Øyenbrynspenn, og alternativer til It's Skin Babyface Natural Eyebrow i Grey Brown. Hadde en tur innom NYX Micro Brow for å teste, men den likte jeg ikke. Jeg har eksem i øyenbrynene og den tynne spissen funka veldig dårlig der. Så forslag til skrå øyenbrynspenn i en kald, brun farge (ash brown i Micro Brow var ørlite for varm) blir varmt tatt imot. <3 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
10 timer siden, Belle skrev:

* Renseolje. Jeg er ikke gift med renseoljen min, men jeg er veldig glad i den. Har brukt Kose Softymo Deep Cleansing Oil i flere år, og liker den veldig mye bedre enn den vanlige fra Kose. Forslag mottas med takk!

Jeg er veldig glad i Mac sin Cleanse off oil! Den fjerner sminke bra og har ikke problemer med å fjerne den. Noen renseoljer vil liksom ikke forandre seg fra olje til rens i kontakt med vann, men det er ikke noe problem med denne. Den svir ikke i øynene, men det er selvfølgelig litt ubehagelig å få masse olje i øynene. 

10 timer siden, Belle skrev:

* Øyenbrynspenn, og alternativer til It's Skin Babyface Natural Eyebrow i Grey Brown. Hadde en tur innom NYX Micro Brow for å teste, men den likte jeg ikke. Jeg har eksem i øyenbrynene og den tynne spissen funka veldig dårlig der. Så forslag til skrå øyenbrynspenn i en kald, brun farge (ash brown i Micro Brow var ørlite for varm) blir varmt tatt imot. <3 

Den ligner litt på Anastasia Brow Definer, de pleier jo å ha et greit utvalg av farger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

Jeg er blitt veldig forelsket i en øyenbrynspenn fra Wet og Wild og til min store overraskelse så jeg at den nå finnes på Normal, og koster under 40kr! 😍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

God ide med denne tråden! Jeg har definitivt begynt å tenke framover til 2020 og driver å tester ut nye hudpleieprodukter som kan fås tak i her i Norge. Ang sminke så har jeg tenkt å bruke NYX Micro Brow istedenfor den fra Lioele som jeg bruker til nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg har kjøpt mye koreansk de siste årene og er glad for at mye sniker seg inn i norske butikker nå. Ja, det koster mer, men jeg unngår plutselig alle impulskjøpene og bomkjøpene, støtter lokale aktører og kjøpmenn og da er det plutselig helt greit like vel :)

Ang. renseolje @Belle så er jeg enig med @Nora, MAC sin er veldig god! Er du åpen for balm er også Erborian sin rensebalm helt toppers. Den blir til renseolje på huden og så melker den seg med vann og skylles ordentlig av uten kliss og rester og tar av all sminken uten problem :)

Av skrå brynspenner har Isadora en som er ganske god, men de har ikke mer enn tre farger, så ikke alle den passer. Er billig og lett å få tak i, så gjerne verdt å teste :)

Jeg vil slenge inn ønske om forslag til solkrem! Brukt Bioré og Etude house og vært veldig fornøyd med disse. Brukt både Korres sin spf 30 og Klarins sin spf 15 for ansikt, disse er gode, men ikke like hverdagsgod og egnet til bruk under sminke som de koreanske... Har kombinert hud med fet t-sone som blir hakket fetere i sommersesongen, får lett kviser av feil solkrem og liker produkter som overlever at jeg svetter. Helst spf 50!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eline

Enig angående MAC Cleanse off oil, den er god :) Ellers ble jeg positivt overrasket av Kicks Deep Cleansing Oil! Er på min andre flaske nå. Den er drøy i bruk, løser kjapt opp sminke og koster rundt 120 kr. Når det gjelder solkrem har jeg brukt denne fra Cosmica som jeg var veldig fornøyd med og skal kjøpe igjen nå. Fungerte fint under sminke, var ikke klissete og fikk ikke kviser av den :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Takk til tips ang. Mac Cleanse off oil  og øyenbrynspenn alle sammen. De skal skrives på lista! :D 

Jeg er helt åpen for rensebalm @lykkelitenen. Erborian er notert. Hvor selges det? Vita? 

Angående solkrem, så kan jeg anbefale Cerave Factial Moisturizing Lotion. Den har SPF25 bare, da, men på høst, vinter og tidlig vår er denne helt super. Den er fuktgivende nok til de med fet hud å bruke alene om man vil, samtidig som den fungerer utmerket lagvis for de med tørrere hud. Den oppfører seg helt eksemplarisk under sminke. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Rensebalmen fra Clinique er veldig bra, og vaskes helt bort fra huden. Når det gjelder solkremer, liker jeg den over fra Clinique, men den er tykk og litt hvit, og best for tørrere hudtyper. Jeg synes også Cliniderm har gode solkremer, og de er betraktelig tynnere i konsistensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

@Belle Jeg fikk Cerave facial Moisturising Lotion SPF i posten idag :D Elsker den uten spf og når jeg prøvde de ved siden av hverandre på hånda så virket de veldig like. Spf 25 er jo bra på sommeren og, selv om spf 30 hadde vært best?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
2 timer siden, tuffl said:

@Belle Jeg fikk Cerave facial Moisturising Lotion SPF i posten idag :D Elsker den uten spf og når jeg prøvde de ved siden av hverandre på hånda så virket de veldig like. Spf 25 er jo bra på sommeren og, selv om spf 30 hadde vært best?

Jeg er kjempeglad i den som går som PM. Vet ikke om de er like sånn ellers, men jeg er veldig fornøyd med begge to. 

Jeg bruker spf 30 på sommeren, og det er ikke stor forskjell på 25 og 30 altså... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
3 timer siden, Belle said:

Jeg er kjempeglad i den som går som PM. Vet ikke om de er like sånn ellers, men jeg er veldig fornøyd med begge to. 

Jeg bruker spf 30 på sommeren, og det er ikke stor forskjell på 25 og 30 altså... 

Tror de skal være like, i hvertfall i følge ingrediensene! :D Prøvde først den europeiske varianten og så har jeg bestilt PM (den amerikanske versjonen) siden den kommer i større flasker. Det tror jeg irriterer meg mest med det norske markedet - man får liten mengde for prisen! Det tror jeg er det jeg kommer til å savne mest med å handle fra utlandet på nett. 

Jeg tenker at spf 25 funker til hverdags, men at det er lurt å smøre på med en "ordentlig" solkrem med minst spf 30 i tillegg de dagene man eventuelt ønsker å sole seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
9 timer siden, tuffl said:

Tror de skal være like, i hvertfall i følge ingrediensene! :D Prøvde først den europeiske varianten og så har jeg bestilt PM (den amerikanske versjonen) siden den kommer i større flasker. Det tror jeg irriterer meg mest med det norske markedet - man får liten mengde for prisen! Det tror jeg er det jeg kommer til å savne mest med å handle fra utlandet på nett. 

Jeg tenker at spf 25 funker til hverdags, men at det er lurt å smøre på med en "ordentlig" solkrem med minst spf 30 i tillegg de dagene man eventuelt ønsker å sole seg.

Enig! Jeg bruker jo ''bare'' SPF30 i Spania om sommeren, liksom, så da bør SPF25 være mer enn godt nok til hverdags hjemme. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg tror det er noe sånt som 2% forskjell i UVA-beskyttelse mellom spf 30 og spf50+, og egentlig er det sånn at den beste solkremen, er den man faktisk takler å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Jeg lurer veldig på hva jeg skal bruke istedenfor Hada Labo gyku....blablabla - og Cosrx hyaluronicacid lotion. 

Jeg har prøvd allerede å erstatte med The Ordinary, men det er så milevis fra å funke tilsvarende at jeg ikke gidder kaste bort ett øre på det merket. 

Jeg tror muligens jeg bare må betale svinmye etter 2020.......

Jeg elsker oljerensen til MAC, så der er jeg ordna :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider