Elin

Kosterens

Recommended Posts

Michelle

Vet ikke om den er nevnt i denne tråden, men jeg vil ikke anbefale EcoTools sin børsterens. Må bruke mye for å få børstene rene, greit den er skånsom men den er nesten for skånsom. Håpløs å bruke på koster som er brukt til foundations, mørke skygger og kremskygger...

Edited by Michelle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
13 timer siden, Michelle said:

Vet ikke om den er nevnt i denne tråden, men jeg vil ikke anbefale EcoTools sin børsterens. Må bruke mye for å få børstene rene, greit den er skånsom men den er nesten for skånsom. Håpløs å bruke på koster som er brukt til foundations, mørke skygger og kremskygger...

Helt enig. Jeg prøvde å vaske beautyblenderen også med den, måtte ekstremt mye produkt til for å få både den og børstene rene. Brukte den opp kjempefort. Hjelper ikke at den er billig og skånsom når den fungerer så dårlig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
18 timer siden, Wasabi said:

Helt enig. Jeg prøvde å vaske beautyblenderen også med den, måtte ekstremt mye produkt til for å få både den og børstene rene. Brukte den opp kjempefort. Hjelper ikke at den er billig og skånsom når den fungerer så dårlig. 

Sant! Jeg har funnet en favoritt såpe til rengjøring av beautyblenderen - nemlig Lactacyd intimvask! :D Fjerner produktrester kjapt og enkelt, trenger bare såpe inn svampen 1 gang - og den fjerner lette stains også. Har kun brukt den på beautyblenderen da, vet ikke hvordan den er på sminkebørster. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 hour ago, Michelle said:

Sant! Jeg har funnet en favoritt såpe til rengjøring av beautyblenderen - nemlig Lactacyd intimvask! :D Fjerner produktrester kjapt og enkelt, trenger bare såpe inn svampen 1 gang - og den fjerner lette stains også. Har kun brukt den på beautyblenderen da, vet ikke hvordan den er på sminkebørster. 

Høres veldig bra ut og tusen takk for tips, men Lactacyd er dessverre dyretestet, så da utgår den for min del. Men gr greve er dyrevennlig og den bruker jeg som intimvask, kanskje jeg skal prøve den på beautyblenderen og? :D Kan jo hende den er like god som Lactacyd. Jeg liker såpen til makeupmekka til kostene, men på beautyblenderen er det et prakk å få bort foundationrestene med den, må veldig mye produkt til. Virker nesten som de har endret formulaen på den, syns den var bedre og mer effektiv før. Har en såpe fra bare minerals også, den er god på kostene, men ikke fullt så god på svampen. Har også lyst til å prøve dr branner (?) som flere her inne har skrytt av. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla
5 minutter siden, Kamilla said:

@Frøken Lilla skifter tråd :P Har ikke prøvd den! Liker godt den fra MUS. Er den blitt produksjonsavsluttet?

Den fra MUS finnes heldigvis fortsatt! bruker den og hver gang jeg vasker men for å få bort foundation fra innerst i kostene liker jeg å ha en dæsj Daiso også :) betalte vel 170 kr for fem flaske daiso! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kamilla
2 minutter siden, Frøken Lilla said:

Den fra MUS finnes heldigvis fortsatt! bruker den og hver gang jeg vasker men for å få bort foundation fra innerst i kostene liker jeg å ha en dæsj Daiso også :) betalte vel 170 kr for fem flaske daiso! :)

Var det ikke noe snakk om at Daiso gjorde at man fikk uren hud eller noe for lenge siden? :silly:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla
6 minutter siden, Kamilla said:

Var det ikke noe snakk om at Daiso gjorde at man fikk uren hud eller noe for lenge siden? :silly:

husker ikke, men tror noen hadde problemer med at det slet veldig på kostene? for det er vel laget for svamper... jeg har iallefall ikke merket noe problem og brukt det i "alle" år, men bruker det jo ikke på alle koster og heller ikke overalt på kostene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg gav meg med daiso etter at jeg opplevde at kostene ble tørre og rar i konsistensen av den, men dette er åresvis siden og før beautyblender crazen :) Men jeg ser jo at den er høyt elsket av mange så til den prisen er den jo verdt å teste og ev. hamstre om man liker den :)

Jeg kjører for tiden såpestykke til kosterens, stort sett korres sin olivensåpe, eller random såpestykke fra lush. Syntes det tar veldig godt uten å gjøre børstene kjipe (har en mix av naturlig og syntetisk bust i samlingen, de eldste er minst 10 år gamle og brukes fortsatt regelmessig)  og det er lett å få tak uten å koste en formue. Unntaket er til foundationbørstene mine, der er det god gammeldags zalo som gjelder, får de helt rene uten noe styr! Egen børsterens brukte jeg penger på før, men har konkludert med at dette funker like bra for meg og er mye billigere i lengden :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider