Elin

Kosterens

Anbefalte innlegg

Nora

Da prøver jeg den  :)

OBS! Den har ganske sterk, søt lukt (noen sier det er vanilje, vet ikke helt om det), så hvis du er veldig luktsensitiv, så er ikke denne noe for deg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg bruker Cinema Secrets sin kosterens etter hver gang jeg har brukt kostene mine. Det er den beste jeg har prøvd. Kicks sin er også ganske god, billigere og lettere å få tak i. Cinema Secrets kjøper jeg på camerareadycosmetics.com

Jeg også liker denne veeldig godt. :) Gikk tom for ett par mnd siden og har brukt MAC sin en stund. Men, jeg må nok kjøpe Cinema sin igjen snart. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Jeg bruker Cinema Secrets sin kosterens etter hver gang jeg har brukt kostene mine. Det er den beste jeg har prøvd. Kicks sin er også ganske god, billigere og lettere å få tak i. Cinema Secrets kjøper jeg på camerareadycosmetics.com

Vet du om denne selges i noen butikker i Europa? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Vet du om denne selges i noen butikker i Europa? :)

Jeg har sett at en irsk nettbutikk selger den, så jeg vil tippe man kan finne det andre steder i Europa også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pernii

​Er det den samme som denne (i nytt design)? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Jeg bruker også kostesåpa fra Make Up Store :) Har Kicks sin spray, men bruker den sjeldent. Må vaske flere koster i kveld...

​Denne har jeg også kjøpt nå etter anbefaling :D  Er sååå fornøyd! Kostene blir skikkelig rene. 
Hadde Clinique sin før, men den synes jeg ikke var bra i det hele tatt. Synes å huske at den også var dyrere eller ca. samme pris som MUS-sin. Også har jeg en desinfiserer fra Sephora som jeg prøver å bruke hver gang jeg har brukt kostene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amalie

Er jeg den eneste kostemisshandleren her som bruker vanlig håndsåpe? :P

Jeg gjør også det noen ganger.... :blush: eventuelt babysjampo hvis jeg husker å kjøpe det på butikken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Jeg bruker Castile Soap fra Dr. Bronners, det er det beste jeg har prøvd til nå. Den har mye olje i seg så den tørker ikke ut kostene, men gjør de ikke fettete heller, har opplevd kosterenser som gjør det å :P Så har de mange lukter å velge i, jeg liker best mandel for den lukter skikkelig rent. Jeg og samboer måtte le litt når vi fikk såpa, hele etiketten er dekket i bibelvers, skikkelig kristenmannssåpe :clap: Liker man den ikke til kosterens så finnes det sikkert 100 andre bruksområder til castile såpe. 

Til spotcleaning så bruker jeg bare et akvariumsfilter som jeg swirler pudderkostene i, så er de klar til bruk igjen med en gang. Når jeg spotcleaner koster jeg har brukt til kremprodukter så bruker jeg en hjemmelaget spray. Blander antibac, vann, olje og litt såpe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kvm

Jeg er veldig fornøyd med Make Up Store sin kostesåpe. Det går veldig raskt å vaske, og kostene blir rene. Har tidligere brukt vanlig shampoo, men føles bedre å bruke en såpe som faktisk er beregnet på koster, i tillegg til at det blir mindre søl og tar mindre tid. 

Det eneste jeg sliter litt med er koster jeg bruker flytende foundation og kremprodukter til, de får jeg aldri helt rene! Har ikke lyst til å prøve antibac, men er litt fristet til å prøve sminkefjerneren min fra The Body Shop, fordi den fjerner sminken i ansiktet så bra. På den annen side er jeg redd for at den skal ødelegge kostene siden den er oljebasert. Frustrerende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg er veldig fornøyd med Make Up Store sin kostesåpe. Det går veldig raskt å vaske, og kostene blir rene. Har tidligere brukt vanlig shampoo, men føles bedre å bruke en såpe som faktisk er beregnet på koster, i tillegg til at det blir mindre søl og tar mindre tid. 

Det eneste jeg sliter litt med er koster jeg bruker flytende foundation og kremprodukter til, de får jeg aldri helt rene! Har ikke lyst til å prøve antibac, men er litt fristet til å prøve sminkefjerneren min fra The Body Shop, fordi den fjerner sminken i ansiktet så bra. På den annen side er jeg redd for at den skal ødelegge kostene siden den er oljebasert. Frustrerende!

Jeg har fått god hell med å sette koster nedi en kopp med zalo og vann :) Bytt ut såpeblandingen noen ganger, til de er rene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kvm

Jeg har fått god hell med å sette koster nedi en kopp med zalo og vann :) Bytt ut såpeblandingen noen ganger, til de er rene.

Ja, kan tenke meg at de blir rene hvis man gjør det, men er ikke det litt skummelt da? Sliter på kostene og ikke bra for ansiktet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Ja, kan tenke meg at de blir rene hvis man gjør det, men er ikke det litt skummelt da? Sliter på kostene og ikke bra for ansiktet? :)

Det sliter sikkert litt på kostene ja, men det er eneste måte jeg vet om hvertfall som fjerner alt av gammel foundation i tette koster. Ansiktet gjør det vel ingenting på, du skyller jo ut all såpen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Jeg bruker også bittelitt Zalo på koster jeg har brukt med kremprodukter. Pleier forsiktig massere det inn i hårene, slik at jeg får fordelt såpa godt inni kosten uten å dytte fukt inn i hårfestet/skaftet (husker ikke ordet for det nå men dere skjønner sikkert hva jeg mener) eller rive ut hår. Da får jeg med all sminken. Skyller ekstra godt etterpå, og det gjør jeg uansett hva jeg vasker kostene med. Jeg bruker stort sett syntetiske koster til kremprodukter, så de gjerne tåler litt mer. Har feks en Estee Lauder foundationpensel som er minst 7 år gammel som jeg har vasket på denne måten, og den er fortsatt like fin nå. Riktignok er Zalo sterke saker, så er ikke sikkert andres syntetkoster takler det like godt. Jeg hadde ikke turt å bruke det på naturkoster. 

På naturhår bruker jeg enten min egen shampo eller babyshampo, og deretter litt balsam. Jeg har 2 Lancome sminkekoster jeg fikk av moren min for snart 10 år siden, som hun selv hadde brukt i noen år(minst 5 år tror jeg) før jeg fikk dem. De er fortsatt like myke og fine som de var da jeg fikk dem. Ikke har de mistet masse hår eller blitt frynsete heller. Bruker dem hver gang jeg legger øyenskygge, så de er mye brukt. Liker å tro at det skyldes en blanding av veldig god kvalitet, og at de har blitt tatt godt vare på.

Ellers bruker jeg MAC brush cleanser til spot-cleaning av og til. Passer også på å alltid holde kostene med busten ned når jeg vasker, og når de tørker .Bruker brushguard og har nylig kjøpt eget tørkestativ til kostene :P 

$_12.JPG

Endret av PewPew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg bruker også Zalo på syntetkoster, og enten Änglamark babyshampoo eller Neutral shampoo på naturkoster. Neutral er nok den mest effektive, og kostene er like fine som de alltid har vært. Dessuten slipper jeg lukta av kostesåper, som ofte lukter høgg. Naturkoster får en veldig sjelden gang en omgang med balsam, gjerne Neutral, som jeg lar virke noen minutter før jeg skyller den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kvm

Det sliter sikkert litt på kostene ja, men det er eneste måte jeg vet om hvertfall som fjerner alt av gammel foundation i tette koster. Ansiktet gjør det vel ingenting på, du skyller jo ut all såpen :) 

Takk for tips! Jeg tror jeg prøver det ut på en kost over en periode for å teste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Kan jeg spørre i denne tråden hva dere vasker beautyblendere med?

Prøvde med kosteshampo, gikk forsåvidtgreit- men det tar jo TUSEN år å få ut skummet(dvs: aldri faktisk). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Asia-rensen fra ebay. Den er tøff mot svampen, men jeg finner ikke noe annet som er bedre heller. Jeg vet det var delte meninger om denne tidligere, men jeg holder den langt unna børstene mine, og bruker den til svampene.

Jeg tror det er denne, bare de har fått ny og litt freshere flaske siden sist!

http://www.ebay.com/itm/DAISO-JAPAN-COSMETIC-MAKEUP-POWDER-PUFF-SPONGE-CLEANSER-FROM-2014-NEW-PACKING-/271285920733?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f29e6a3dd

@Ludo

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg vasker svampen min (og vanskelige koster) med zalo. Tar en stund å få ut nok skum til jeg synes den er grei å ha i ansiktet, men den blir fin og ren, og jeg har ikke opplevd at svampen blir noe ødelagt av det... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Zalo tør jeg ikke ta sjansen på i fjeset - dessuten frykter jeg utvikle gikt i hendene om jeg må skvise mer enn jeg må med kosteshampoen :razz-drunk:

Daiso altså? Skummer den mindre enn en typisk vanlig shampo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Zalo tør jeg ikke ta sjansen på i fjeset - dessuten frykter jeg utvikle gikt i hendene om jeg må skvise mer enn jeg må med kosteshampoen :razz-drunk:

Daiso altså? Skummer den mindre enn en typisk vanlig shampo?

Om du ikke tør Zalo i fjeset ville jeg ikke satset på Daiso, den er innmari sterk, bare sånn at du er advart :P Jeg vasker BeautyBlender med litt ymse ting, men som oftest får de bade lenge i zalovann før jeg klemmer og skyller, klemmer og skyller og klemmer enda litt til. Daiso er veldig effektiv da, vaskevannet var knallrosa sist jeg dynket en Beautyblender med det - så det er heftige greier. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider