Elin

Kosterens

Anbefalte innlegg

Sunniva

Om du ikke tør Zalo i fjeset ville jeg ikke satset på Daiso, den er innmari sterk, bare sånn at du er advart :P Jeg vasker BeautyBlender med litt ymse ting, men som oftest får de bade lenge i zalovann før jeg klemmer og skyller, klemmer og skyller og klemmer enda litt til. Daiso er veldig effektiv da, vaskevannet var knallrosa sist jeg dynket en Beautyblender med det - så det er heftige greier. 

:neutral: Litt vel effektivt, vil jeg si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Såpefritt ;)

Kan jeg spørre i denne tråden hva dere vasker beautyblendere med?

Prøvde med kosteshampo, gikk forsåvidtgreit- men det tar jo TUSEN år å få ut skummet(dvs: aldri faktisk). 

Såpefritt ;)

Ps: Vet ikke hva som skjedde med innlegget her, får ikke til å fikse det. 

Endret av tapermari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Såpefritt ;)

Såpefritt ;)

Ps: Vet ikke hva som skjedde med innlegget her, får ikke til å fikse det. 

Kan du legge ut forklaringer i stedet? Det er ikke sikkert alle orker å se på videoer på YouTube (eller tar alt derfra for god fisk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Kan du legge ut forklaringer i stedet? Det er ikke sikkert alle orker å se på videoer på YouTube (eller tar alt derfra for god fisk).

Eg såg faktisk videoen, og det er vel ikkje heilt riktig at det er såpefritt. Poenget med videoen er at ein kan putte svampen i ei skål med bittelitt vatn (1/2 inch, trur eg det vart nevnt) og så kjøre det i microen i 30 sekund for å drepe alle bakteriar. Deretter skal ein la den kjøle seg litt ned og så vaske den med det midlet ein ønskar til all sminken er vekk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Jøss,  en annen grunn enn popkorn for å skaffe seg Micro :giggle:

Haha. Du får ta med deg svampane dine til meg neste gong du er her, så kan du låne microen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Hahaha, det samme tenkte jeg :P Tror det må bli en ikke så dyr micro etterhvert.

Man får jo kjøpt mikro til 299 ,- osv når de er på tilbud, til høsten bruker det jo å være slike tilbud mtp. stundenter :P

Kanskje jeg kan utnytte microen på jobb :giggle:

Kanskje det går ann å koke den forsiktig? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

På ebay har jeg bare funnet brush guard med store masker, og de synes ikke jeg fungerer like godt som de jeg kjøpte fra Makeup Mekka for noen år siden. MM selger ikke de lengre, men de var mye bedre enn de jeg kjøpte på ebay. Det var riktignok billige greier, så kanskje man finner noe bedre ved å velge en dyrere variant. Lurer på om jeg skal ta en titt på selgere fra UK og US i dag for å se om jeg finner noe bedre. Jeg har mange brush guards fra MM men kan jo aldri ha for mange :P De er veldig gode å reise med også (ha på kostene når de ligger i sminkepung/kostemappe), hvis det ikke har blitt nevnt før.

Brush Guard er vel også et merke, og de har egen nettbutikk men sist jeg sjekket var det skyhøy frakt. 

Endret av PewPew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Makeup Mekka sin kostesåpe er kjempegod! Nå bruker jeg en kjøpt på Douglas, kliss lik MM sin, men med annen logo på boksen og på såpen ;) Til spot cleaning bruker jeg MAC sin :)

Det er den fra Da Vinci du snakker om ikke sant? Bestilte den nå, gleder meg til å teste :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg sier det igjen, beste verktøyet for kostevask er en silikonhanske (som man egentlig bruker på kjøkkenet). Trenger ikke ha hendene i vann lenger og selve vasken blir mye mer effektivt med rillene i hansken. Never going back! (Det finnes mange varianter av disse på ebay, den jeg kjøpte ser slik ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Nei, den fra Beliance :) 

Hm, den fant jeg ikke da jeg søkte på kosterens og brushcleaner og alle andre mulige måter å skrive såntno på :giggle: Men jeg synes boksen til den fra Da Vinci så ganske lik MM sin også, så nå tester jeg ivertfall den! :razz-drunk:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Hm, den fant jeg ikke da jeg søkte på kosterens og brushcleaner og alle andre mulige måter å skrive såntno på :giggle: Men jeg synes boksen til den fra Da Vinci så ganske lik MM sin også, så nå tester jeg ivertfall den! :razz-drunk:

Jeg fant den heller ikke da jeg lette etter den nå :P Skjønner ikke.. Syns sidene til Douglas er ganske rotete og håpløse å lete etter ting på, føler man må ha en god del flaks for å finne frem til det man leter etter :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Bruker fortsatt kostesåpen fra MUS og MAC Brush Cleaner til spotcleaning. Er veldig fornøyd med begge deler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Jeg fant den heller ikke da jeg lette etter den nå :P Skjønner ikke.. Syns sidene til Douglas er ganske rotete og håpløse å lete etter ting på, føler man må ha en god del flaks for å finne frem til det man leter etter :P 

Haha, ja det er sant! Med litt tåmodighet finner man det meste, men noen ting er helt håpløse å finne :P Men jeg tilgir dem, fordi de ellers er så bra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Jeg bruker Cinema Secrets sin kosterens etter hver gang jeg har brukt kostene mine. Det er den beste jeg har prøvd. Kicks sin er også ganske god, billigere og lettere å få tak i. Cinema Secrets kjøper jeg på camerareadycosmetics.com

Nå har jeg også investert i en stor flaske Cinema Secrets. Er veldig spent - trenger noe som er lettvint slik at jeg orker å vaske koster oftere. Dypper man ikke bare kostene nedi og tørker av på en håndduk? Mener jeg så en youtuber som brukte den slik. Og bruker du bare denne - eller dyprenser du med shampoo også iblant? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Nå har jeg også investert i en stor flaske Cinema Secrets. Er veldig spent - trenger noe som er lettvint slik at jeg orker å vaske koster oftere. Dypper man ikke bare kostene nedi og tørker av på en håndduk? Mener jeg så en youtuber som brukte den slik. Og bruker du bare denne - eller dyprenser du med shampoo også iblant? 

Jeg har den på sprayflaske, synes den er for udrøy hvis man dypper den. Den er for dyr til å sløse med :P Jeg dyprenser en sjelden gang iblant, men det er så sjeldent at det snakker vi ikke om :giggle: Jeg synes ikke Cinema Secrets rensen rengjør foundationkoster sånn at den blir helt ren, men ren nok til at jeg synes den er grei å bruke i ansiktet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Jeg har den på sprayflaske, synes den er for udrøy hvis man dypper den. Den er for dyr til å sløse med :P Jeg dyprenser en sjelden gang iblant, men det er så sjeldent at det snakker vi ikke om :giggle: Jeg synes ikke Cinema Secrets rensen rengjør foundationkoster sånn at den blir helt ren, men ren nok til at jeg synes den er grei å bruke i ansiktet. 

Takk for tips, da skal jeg prøve det - den er absolutt for dyr til å sløse med! ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg kjøpte nylig Cinema Secret og hadde til da bare brukt Kicks sin spot cleanser, og CS var helt fantastisk i forhold!
Supereffektiv, men bruker MUS-såpa til foundation, concealer og kremskygge-kostene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider