Belle

Vitamin C

Anbefalte innlegg

Belle

Hvilke C-vitaminprodukter er du fornøyd/misfornøyd med, og hvorfor?

Jeg har kun prøvd C20, og likte den ikke den gang da. Det er flere år siden nå, men jeg mener å huske jeg reagerte på den, i tillegg til at den oksiderte fortere enn jeg rakk å skifte sokker. Det har dog gått lang nok tid siden den gang til at jeg har lyst til å prøve igjen. Huden min tåler ganske mye (elefanthud), men noen få produkter reagerer jeg skikkelig på. Uansett, har du et godt c-vitaminserum å anbefale meg? Jeg har kombinert hud med fet t-sone og tørr/fuktfattig resten av ansiktet, så jeg trenger noe som ikke føles veldig fett eller oljete på huden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg gav opp C20 pga dårlig holdbarhet (oksiderte og krystalliserte i flasken uansett hvordan jeg oppbevarte den). Nå bruker jeg Korres sin 15% vitamin C i bi-phase, dvs vitamin c (super c) og roseolje blandet. Jeg er VELDIG fornøyd med denne, den er nemlig fotostabil samtidig som den er effektiv. Dvs ikke samme problemet med at den oksiderer og den gir fukt i tillegg til vitamin c effekten, noe som gjør den veldig behagelig i bruk. Jeg bruker den hver morgen over toner og lar den virke så lenge som jeg gidder. Den er ikke klissen til tross for oljedelen, så jeg går rett på med serum og krem når jeg er klar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
41 minutter siden, lykkelitenen skrev:

Jeg gav opp C20 pga dårlig holdbarhet (oksiderte og krystalliserte i flasken uansett hvordan jeg oppbevarte den). Nå bruker jeg Korres sin 15% vitamin C i bi-phase, dvs vitamin c (super c) og roseolje blandet. Jeg er VELDIG fornøyd med denne, den er nemlig fotostabil samtidig som den er effektiv. Dvs ikke samme problemet med at den oksiderer og den gir fukt i tillegg til vitamin c effekten, noe som gjør den veldig behagelig i bruk. Jeg bruker den hver morgen over toner og lar den virke så lenge som jeg gidder. Den er ikke klissen til tross for oljedelen, så jeg går rett på med serum og krem når jeg er klar :)

Takk for tips! Skal definitivt skrive denne på lista. :D 

(Kan jo forøvrig også nevne at jeg venter på Hylamide Booster C25 i postkassen, så om noen har noen erfaringer med denne tar jeg også imot det. :D )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg bruker bare Rohto Melano CC. Det er den jeg har fått best resultater med, og jeg har brukt fra Drunk Elephant, The Ordinary, Korres og mer. Jeg likte korres sin som @lykkelitenen nevner men jeg synes Melano gjør enda mer for huden. Men jeg løper gjennom en pakke av den ganske fort. Jeg elsker også dråpe-applikasjonen den har. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Rohto melano cc brukte jeg i fjor, signerer at den også er kjempegod! Eneste som gjorde at jeg byttet merket var at korres sin var så lett å få tak i lokalt (og lojalitet til egen butikk 😅) Men leter du etter ett rimeligere alternativ er den absolutt å anbefale! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Burde egentlig bytte jeg også @lykkelitenen, kommer til å bli grinete når det blir dyrt å få tak i den - men har allerede begynt med et lite lager siden jeg vet at denne må jeg ha. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
5 timer siden, Isabel skrev:

Jeg bruker bare Rohto Melano CC. Det er den jeg har fått best resultater med, og jeg har brukt fra Drunk Elephant, The Ordinary, Korres og mer. Jeg likte korres sin som @lykkelitenen nevner men jeg synes Melano gjør enda mer for huden. Men jeg løper gjennom en pakke av den ganske fort. Jeg elsker også dråpe-applikasjonen den har. 

2 timer siden, lykkelitenen skrev:

Rohto melano cc brukte jeg i fjor, signerer at den også er kjempegod! Eneste som gjorde at jeg byttet merket var at korres sin var så lett å få tak i lokalt (og lojalitet til egen butikk 😅) Men leter du etter ett rimeligere alternativ er den absolutt å anbefale! 

Takk for tips! Jeg trooor jeg hadde en tube av denne en gang, men det ble ikke til at jeg brukte den. 🤔 

25 minutter siden, Magpie skrev:

@Belle: C25 Booster fikk jeg eksem av; den er ganske heftig, og etter det gav jeg opp vitamin C.

Wææ. Håper huden min liker den bedre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg bruker Rodial Vit C Brightening Pads og er fornøyd med de! Klipper alle i to, så en boks varer lenge. Inneholder også salisylsyre, som er et stort pluss for meg. :) 

Endret av Michelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
14 timer siden, Michelle skrev:

Jeg bruker Rodial Vit C Brightening Pads og er fornøyd med de! Klipper alle i to, så en boks varer lenge. Inneholder også salisylsyre, som er et stort pluss for meg. :) 

Takk for tips! Jeg bruker epiduo, så lurer på om salisylsyre bør unngås i så tilfelle. Bruker du denne på morgen eller kveld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
17 minutter siden, Belle skrev:

Takk for tips! Jeg bruker epiduo, så lurer på om salisylsyre bør unngås i så tilfelle. Bruker du denne på morgen eller kveld?

Bruker den kun om morgenen. Har så mange andre produkter jeg bruker på kveld, så føler det ikke er nødvendig med enda et produkt da! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Jeg bruker Medik8 Pure C15 om morgenen. Serumet kommer i to forseglede beholdere på 15ml slik at det holder seg friskt lenger. Føler jeg får klarere hud og mer glød av vitamin C. Har kun prøvd dette og et kjempe dyrt et fra Skinceuticals.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Melano <3 jeg er i gang med å hamstre meg et lite lager av den. Selv om den ikke er drøy, tenker jeg den uansett er billigere enn andre fordi den aldri oksiderer pga den geniale dråpemekanismen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider