Isabel

Curly Hair metoden

Anbefalte innlegg

Isabel

Om noen her bruker curly hair metoden - så tenkte jeg vi kunne ha en tråd om det. Jeg bruker selv bare produkter som er godkjent for dette nå. Jeg gjør det enkelt og bruker bare denne nettsiden her: is it CG?
Ellers så bruker jeg også reddit mest. 
Den finnes måter å finne ut porøsitet i håret også som som denne nettsiden.

Jeg bruker bare produkter uten sulfater, silikon og de alkoholene som virker uttørkende på disse hårtypene. Jeg dusjer håret cirka hver andre uke, men kan dusje hver uke om jeg feks har trent mye eller håret har blitt skittent av andre grunner. Jeg bruker bare balsam de fleste gangene - men noen ganger bruker jeg shampoo og. Cirka hver femte gang tror jeg. Jeg grer også håret sjeldent og bare i dusjen. Og bruker bare microfiber turban til å tørke håret med. 

Dessverre kan det være litt vanskelig å bare kaste seg ut i dette om det er helt nytt. Jeg kan anbefale subredditen curlyhairuk som bruker produkter som er enklere å få tak i enn det den amerikanske versjonen gjør. 
Akkurat nå holder jeg på med TBS sin serie med Shea smør - og synes det lukter veldig godt! Og håret er veldig fornøyd :) Denne tråden blir uansett brukt til å oppdatere hva jeg prøver og hvilke resultater jeg får.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Hvordan hårtype har du? Jeg har hatt litt lyst å prøve på dette, men håret mitt er så utrolig fett så jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg har tynt men masse hår, tror jeg? @Oda åssen hårtype har jeg egentlig? 

Jeg har endel krøller da @Nora, men disse har blitt ødelagt av at jeg har bleika håret kjempe masse og jeg har retta det. Jeg har stoppa med å rette håret håret også. Jeg hadde også KJEMPE fett hår før jeg begynte med det og drukna mine sorger i tørr shampoo. Det er jo også mulig at dette bare rett og slett ikke vil funke på håret ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg er bare bekymret at jeg blir gående lenge med fett hår. Jeg tror egentlig at med riktig stell så kan jeg potensielt ha krøller, men det virker så tiltak med curly hair metoden...

sassy hair GIF 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda
8 timer siden, Isabel skrev:

Jeg har tynt men masse hår, tror jeg? @Oda åssen hårtype har jeg egentlig? 

Massevis (!!) av fine/tynne hårstrå, men det er fortsatt veldig sterkt. :pray:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg har vært nysgjerrig på denne metoden selv. Håret mitt har en del potensiale når det kommer til bølger og krøller (har naturlig fall, og det hender det kommer frem krøller og korketrekkere her og der), men jeg har samme problem som @Nora. Hodebunnen min blir så fort fet, og jeg takler ikke å gå med fett hår! På dag 3 er håret så fett at det ser vått ut, nesten ut til tuppene. Og det går jo ikke. Vaskerehab har aldri fungert, det har heller ikke hårprodukter gjort. Men vet ikke om curly hair metoden faktisk kan ha innvirkning på hodebunnen også, at den ikke blir like fort fet? 

Jeg har også mange tynne hårstrå, men en del av dem. Kanskje ikke like mye som deg, @Isabel, ditt ser tykkere ut enn mitt. Jeg har nylig fått DevaCurl serien for bølget hår i hus, den er vell fin til dette formålet? 

Endret av Michelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
On 5/10/2019 at 12:58 PM, Michelle said:

Jeg har vært nysgjerrig på denne metoden selv. Håret mitt har en del potensiale når det kommer til bølger og krøller (har naturlig fall, og det hender det kommer frem krøller og korketrekkere her og der), men jeg har samme problem som @Nora. Hodebunnen min blir så fort fet, og jeg takler ikke å gå med fett hår! På dag 3 er håret så fett at det ser vått ut, nesten ut til tuppene. Og det går jo ikke. Vaskerehab har aldri fungert, det har heller ikke hårprodukter gjort. Men vet ikke om curly hair metoden faktisk kan ha innvirkning på hodebunnen også, at den ikke blir like fort fet? 

Jeg har også mange tynne hårstrå, men en del av dem. Kanskje ikke like mye som deg, @Isabel, ditt ser tykkere ut enn mitt. Jeg har nylig fått DevaCurl serien for bølget hår i hus, den er vell fin til dette formålet? 

Jeg er skikkelig dårlig på å sette meg inn i merker som er kjempe vanskelig å få tak i her - men om du har feks lest på reddit så er de sterkt anbefalt. De fleste bare faser ut shampooen sin som inneholder sulfater (endel bruker tresemme nourish and replenish shampoen og balsamen siden balsamen kan fortsettes å brukes på curly hair). Den har hatt sterk innvirkning på min hodebunn og fett håret blir. Det blir jo fett - men aldri sånn som det ble før. Jeg har alltid fått høre at jeg har så utrolig masse hår, og det er jo Oda enig i - og det er jo hun som gjør håret mitt nå 😍
Jeg håper Devacurl funker på deg! Jeg vet jo at mange på den amerikanske subredditen som elsker den :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg har brukt Devacurl en stund nå, men jeg klarer ikke bruke den flere ganger på rad. Jeg må ta en omgang med vanlig sjampo og balsam, for jeg føler håret ikke blir ordentlig rent med no poo sjampo og balsamen. Men Devacurl sjampoen, balsamen og kremen gjør virkelig en forskjell, altså! Bølgene kommer mye tydeligere frem. Kan se om jeg får tatt noen bilder for å vise forskjellen fra når jeg bruker vanlig sjampo og balsam og lar det lufttørke vs når jeg bruker Devacurl sine produkter og lar det lufttørke. 

MEN... Devacurl alene er ikke pleiende nok. Håret mitt trenger en del pleie pga jeg bleker det, så er redd Devacurl også kan slite på håret i lengden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
På 16.5.2019 den 14.14, Michelle skrev:

Jeg har brukt Devacurl en stund nå, men jeg klarer ikke bruke den flere ganger på rad. Jeg må ta en omgang med vanlig sjampo og balsam, for jeg føler håret ikke blir ordentlig rent med no poo sjampo og balsamen. Men Devacurl sjampoen, balsamen og kremen gjør virkelig en forskjell, altså! Bølgene kommer mye tydeligere frem. Kan se om jeg får tatt noen bilder for å vise forskjellen fra når jeg bruker vanlig sjampo og balsam og lar det lufttørke vs når jeg bruker Devacurl sine produkter og lar det lufttørke. 

MEN... Devacurl alene er ikke pleiende nok. Håret mitt trenger en del pleie pga jeg bleker det, så er redd Devacurl også kan slite på håret i lengden. 

Siterer meg selv her. Etter å ha brukt Devacurl noen få ganger, har jeg bestemt meg for å IKKE bruke sjampoen, balsamen og kremen igjen. Hårkvaliteten min gikk ifra topp til bunn etter noen få vask. Håret flisa seg opp, og jeg som aldri har vært plaga med det tidligere hadde maaaange korte hårstrå stikkende opp på toppen av hodet. Håret kjentes tynnere ut og ja. Alt gikk egentlig gærnt ved bruk av disse produktene, så jeg kommer ikke til å bruke de igjen. Håret mitt likte de ikke, og jeg trenger mer pleie enn det Devacurl kan tilby. 

Det fungerer knall for andre, men tydeligvis ikke for meg. Om noen er gira på å kjøpe Devacurl sjampo og balsam for bølgete hår i full størrelse + kremen i full størrelse for en billigere peng enn ved kjøp fra f.eks Sephora, så send meg en PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider