Ingrid

Plast i hudpleie

Anbefalte innlegg

Ingrid

Så, mikroplastkorn er «ut» i hudpleie, men jeg visste ikke at plast likevel brukes på andre vis. Oppdaget plutselig at det er polyethylene i rensen min, Clinique take the day off, så nå lurer jeg på å kvitte meg med den uten å bruke den opp. Andre som har oppdaget plast i kjente og kjære hudpleieprodukt? 

Link om plast i hudpleie

Endret av Ingrid
La til link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg ville heller brukt den opp, for om du kaster den, og så kjøper noe annet, genererer du enda mer søppel enn det du gjør ved å bruke den opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
18 timer siden, Magpie skrev:

Jeg ville heller brukt den opp, for om du kaster den, og så kjøper noe annet, genererer du enda mer søppel enn det du gjør ved å bruke den opp. 

Her er det mer selve plast i havet- aspektet heller enn søppel generelt jeg tenker på. Jeg har mange klær med plast i, og selv om jeg nå prøver å kjøpe uten så kaster jeg ikke de gamle klærne mine av den grunn. Der har jeg heller kjøpt en vaskepose som jeg kan vaske de verste synderne, typ fleece i. Men bruker jeg rensen går det jo ut med vannet🤷‍♀️ Har andre renser liggende uten, så det er nok viktig at jeg begrenser innkjøpene  generelt også!

Endret av Ingrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider