Meg

glykolsyre og andre syrer

Anbefalte innlegg

Meg

Hei!

Ser at diverse syrer er relativt billige på vita.no - er det noe man må vite før man begynner å bruke sånt.

Jeg er 41 år så tenkte jeg kanskje kunne ha nytte av dette, har brukt pads før med 10% og 5% glykolsyre.

Noen her som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

bestilte 3 stk fra the ordinary. aner ikke om det blir noen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
På 26.6.2019 den 22.18, Meg skrev:

Hei!

Ser at diverse syrer er relativt billige på vita.no - er det noe man må vite før man begynner å bruke sånt.

Jeg er 41 år så tenkte jeg kanskje kunne ha nytte av dette, har brukt pads før med 10% og 5% glykolsyre.

Noen her som har peiling?

Hei, det finnes mange ulike syrer og det er sikkert mye å si om det, men det eneste jeg kommer på av generell info er vel å ta det veldig rolig i starten og finn ut hva huden din tåler og liker før du er uheldig og overeksfolierer. Jeg har linket til en advarsel på reddit om dette tidligere, så legger den her til deg også.

noen linker her på forumet du kan lese på:

Den generelle syretråden

Småspørsmål - flere som snakker om syre her, du må bare skimme litt gjennom det andre

Retinol

The Ordinary

Hvilke produkter bestilte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

jeg husker ærlig talt ikke det var 3 forskjellige, men jeg skal skumme igjennom disse trådene du har linket til!

Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

Jeg bestilte 3 forskjellige glykolsyre 10% og alfa et eller annet og en tredje. Skulle være sikre for nybegynnere; leste alt du linket til. 

Men idag ble jeg positivt overrasket over olive sheet mask fra mykoreanmakeup!!!

har også bestilt pearl sheet mask og piggy collagen og etpar andre!!!

så gøy at den var så bra! Gav virkelig huden et løft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

Jeg fikk varene idag, den ene er lactic acid 10% + Ha - denne står det ikke noe om at skal skyldes av så jeg antar man bare påfører den om kvelden?

Så den andre er aplha lipoic acid 5% - denne står påfør max 2-3 ganger pr uke- står heller ikke noe om å skylle den av.

Så er det AHA #0% + Bha 2% peeling soliution- skal kun virke 10 minutter.

Så regner med det er kun den sterkeste som skal skylles av eller tenker jeg feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

regner med jeg må være nøye med solkrem da ihvertfall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85
21 timer siden, Meg skrev:

Jeg fikk varene idag, den ene er lactic acid 10% + Ha - denne står det ikke noe om at skal skyldes av så jeg antar man bare påfører den om kvelden?

Så den andre er aplha lipoic acid 5% - denne står påfør max 2-3 ganger pr uke- står heller ikke noe om å skylle den av.

Så er det AHA #0% + Bha 2% peeling soliution- skal kun virke 10 minutter.

Så regner med det er kun den sterkeste som skal skylles av eller tenker jeg feil?

Det er den siste du nevner her som sjæl skylles av ja. Og alltid solkrem ved bruk av syre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Er alle fra the Ordinary? 

Vil anbefale deg å være veldig forsiktig i starten når du ikke har brukt syrer før. Og ja - syre på kvelden, solkrem om dagen (hver dag). 

Min hud reagerte veldig på Alpha Lipoic acid, så den måtte jeg bare droppe. Har derimot ingen problemer med aha/bha peeling solution.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

alpha lipoic acid er den jeg ikke har prøvd ennå....så skal være obs på den da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider