Michelle

Kontaktlinser

Anbefalte innlegg

Michelle

Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så jeg prøver her.... 

Noen andre her inne som bruker kontaktlinser til hverdags? Jeg har brukt endagslinser nå i flere uker. Jeg varierer mellom å bruke linser og briller, og bruker kun linser på dager hvor det er sol og jeg må bruke solbriller når jeg er ute. Om det er overskyet/dårlig vær og lignende bruker jeg heller briller. Jeg har brukt samme linsemerke i flere år og aldri hatt problemer med de før nå. Jeg klør noe vanvittig på øynene og jeg blir rød rundt iris på begge øynene mot slutten av dagen. Jeg går vanligvis med linsene mellom 6 til 10 timer, sjeldent det blir lengre. Noen andre som har opplevd lignende? Kløen har jeg ikke hatt før, og det er mildt sagt irriterende... Noen som har opplevd lignende og/eller kan anbefale øyedråper som lindrer? Jeg må nesten bruke linser, å bruke briller på solfylte dager er ikke aktuelt ettersom jeg er veldig sensitiv mot lys - jeg trenger å bruke solbriller. Har ikke kjøpt solbriller med styrke ettersom synet mitt stadig er i endring og blir dårligere og dårligere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
21 timer siden, Michelle skrev:

Visste ikke helt hvor jeg skulle opprette denne tråden, så jeg prøver her.... 

Noen andre her inne som bruker kontaktlinser til hverdags? Jeg har brukt endagslinser nå i flere uker. Jeg varierer mellom å bruke linser og briller, og bruker kun linser på dager hvor det er sol og jeg må bruke solbriller når jeg er ute. Om det er overskyet/dårlig vær og lignende bruker jeg heller briller. Jeg har brukt samme linsemerke i flere år og aldri hatt problemer med de før nå. Jeg klør noe vanvittig på øynene og jeg blir rød rundt iris på begge øynene mot slutten av dagen. Jeg går vanligvis med linsene mellom 6 til 10 timer, sjeldent det blir lengre. Noen andre som har opplevd lignende? Kløen har jeg ikke hatt før, og det er mildt sagt irriterende... Noen som har opplevd lignende og/eller kan anbefale øyedråper som lindrer? Jeg må nesten bruke linser, å bruke briller på solfylte dager er ikke aktuelt ettersom jeg er veldig sensitiv mot lys - jeg trenger å bruke solbriller. Har ikke kjøpt solbriller med styrke ettersom synet mitt stadig er i endring og blir dårligere og dårligere. 

Har de endret noe på linsetypen, og har linsene kommet fra forskjellige pakker? Og roer kløen og rødheten seg når du tar ut linsene?

Jeg har aldri hørt om dette tidligere, men hvis du har en linseoptiker som du pleier å gå til, ville jeg nesten ha hørt med vedkommende. Jeg har linseabonement via Brilleland, så jeg har en årlig sjekk inkludert i dette :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Siden det er et nyoppstått problem ville jeg besøkt en optiker eller noe for å få sjekket at det ikke er en begynnende infeksjon eller noe, men også for å få veiledning på lindrende øyendråper. Regner med du ikke har allergi eller mistenker du har fått det? Hvis du sliter med tørrhet på øynene (og derfor klør) kan systane øyedråper kanskje hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Ingen allergi, for har absolutt ingen andre symptomer. Har heller aldri hatt noen allergier. Får ta meg en tur til optiker og høre. Mistenker det er linsene men har ikke endra type og det merket jeg bruker har heller ikke endret linsene sine. Kløen er ille når jeg har linsene i, og noen timer etter jeg har tatt de ut roer kløen seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Det kan hende du har behov for ein anna type linser. Augene kan jo forandre seg og bli tørre feks av hormonforandring etc. Eg har aldri klart å finne linser eg kan bruke, så ingen sånn konkret erfaring. Ville hørt med linseoptiker, du er sikkert ikkje åleine om å få det problemet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Ikke linsetips, men hvis du kjøper briller på Spesavers pleier de å ha 2 for 1, og da kan man få solbriller med styrke som et av parene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85

For meg høres det mer ut som det er øynene dine som har endret seg litt.....   Jeg brukte mye linser før. Men nå klarer jeg ikke mer pga tørrhet og kløe. Øynene mine har rett og slett blitt mye mer sensitive. 

En time hos optiker høres lurt ut. Kanskje du bør bytte linsetype og få noe dråper som kan hjelpe ^^ 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider