Minnea

Hudpleie for 30 -og 40-årene (og/eller fuktfattig hud)

Anbefalte innlegg

Minnea

Jeg ønsker tips om hudpleie og masker til oss som ikke er så unge lengre. Jeg er 37, og huden gikk fra normal/kombinert til fuktfattig som bare det litt før jeg bikket 30. Huden ser sjeldent direkte tørr ut (uten sminke i alle fall), men huden krever mye for å ikke se tørr ut med sminke. Og fukt føles bra uansett, den suger til seg alt den får. Ingenting gjør meg glinsete. 

Jeg bruker exuviance dagkrem, og er godt fornøyd med den. Når det ikke er for kaldt ute bruker jeg hyaluronsyre-serum under (habolabo). Er også glad i Sans Soucis sin dagkrem (krauter balm) i sensitiv serien. 

Har brukt nattkrem fra samme merke, men nysgjerrig på å prøve noe annet. Huden min elsker nattkremer med tykk konsistens. Har vurdert noe med mer aktive ingredienser, eventuelt å forsøke serum med retinol og så en fet nattkrem over det. Har også vurdert c-vitamin pga pigmentflekker, men bør nok ikke kombinere disse? The ordinary marula oil er også en del av kveldsrutinen. 

Jeg bruker pixi glow mud cleanser og noen dager også pixi glow toner. Usikker på om den kan/bør kombineres med andre syrer? Jeg er virkelig ikke god på dette med syrer 😅 

Og nå er jeg helt tom for sheet masks så der vil jeg gjerne hamstre litt før toll-grensa ender. 

Jeg har fortsatt Linda Johansen sin nattmaske og elsker den. 

Har noen lignende alder/hudtype og vil dere favoritter? Eller har noen gode råd om denne syre-jungelen jeg synes er så skummel, men fristende?  

Alle kan bidra med masker dere synes gir godt med fukt :)

Endret av Minnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg har hatt veldig til ekstremt tørr hud siste året (pga div ytre påvirkninger). Kan liste opp det som har vært mine redningsprodukter:

• HadaLabo Hyaluron i sprayform
  • Cosrx Honey Ceramide Cream (altså ikke den som heter bare Honey)
  • Dermalogica skin hydrating maske
  • Ren Omega 3 skin oil
  • Ren Evercalm Ultra Comforting Rescue Mask
  • Ren Emollient Rescue Cream 
  • Niactil 4% 
  • Daglig bruk av Konjac Sponge red clay

Bruker ikke alle på en gang, altså. Men har alle i hus til enhver tid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg er i denne aldersgruppen, egentlig straks på vei over i neste 😎 Men har fremdeles ikke fått typisk "moden hud". Hadde ikke vært meg i mot å få mindre kombinert hud!

Jeg prøver stadig nye produkter, men returnerer bestandig tilbake til Linda Johansen. Tester en toner fra Detox serien nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg er midt i målgruppen, og selv om jeg heller ikke sliter med typisk moden hud, så har jeg allikevel ekstremt fuktfattig hud (som i tillegg glinser som en diskokule om den får feil produkter) som nesten aldri får nok fukt. Mine favoritter akkurat nå:

* The Ordinary hyaluronsyre

* The Ordinary niacinamide (gir ikke direkte fukt, men er med på å stabilisere på et vis)

* The Ordinary moisturizing factors + HA

* Vichy Aqualia Thermal Rehydrating Cream Rich - redningen for hud som skriker etter fukt. Megagod!

* Vichy Slow Âge Night - en ny favoritt. Den stinker blomstermamma (en mer intens blomsterbestemor :giggle: ), men nå er jeg blitt vant til lukten. Denne gir så masse fukt, og jeg våkner opp med (nesten) plumpet hud. <3 

Jeg driver også og tester ut Aromatica Rose Absolute Vital Fluid for tiden, og selv om den (naturlig nok) lukter rose (som jeg egentlig ikke liker), er den helt nydelig på konsistensen. Liker den veldig godt så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Dette var interessant! Jeg har prøvd litt likt og ulikt når det gjelder hudpleie, har slitt med voksenacne, den tiden er tydeligvis over, nå er jeg normal/tørr. 

Jeg bruker ikke mye dill og dall, prøvde meg på retinol som ikke hadde noe særlig effekt, kanskje for liten styrke, samt syrer som ga meg en pigmentflekk i panna-heldigvis borte nå. Akkurat nå renser jeg med Clarins rensemelk( klarer ikke finne navnet, den er for sensitiv hud), samt Multi Active Nuit nattkrem. Bortsett fra at disse er litt for parfymerte for min smak, er det gode produkter jeg er fornøyd med. Gir bra fukt. På dagtid bruker jeg LRP sin Toleriane Sensitive, fornøyd her også, nok fukt og blir ikke blank.

Bruker også en øyekrem fra LRP. Har ikke brukt noe serum,skrubb eller maske på kjempelenge og huden er veldig fin faktisk. Bruker også Pixi sin glycolsyre toner på kveldstid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

En maske jeg synes er ett absolutt must for alle som er opptatt av anti age, er Dermalogica age smart multivitamin power recovery mask. Ikke nødvendigvis fordi jeg synes den gir mye fukt, selv om den også er fuktgivende, men den gir helt super glød til huden og er forebyggende anti age. Aller best effekt synes jeg at jeg får når jeg påfører den etter dyprens. Og i vinterhalvåret er den noe jeg alltid må ha. Og jeg bruker sjelden sminke dagen etter at jeg har benyttet denne, da jeg føler at jeg ikke trenger det. 

En god fuktighetsmaske er Erborian bamboo waterlock. Den kan brukes både som en maske du vasker av og nattmaske. Matis youth hydrating mask er også en maske som gir godt med fukt til fuktfattig, dehydrert hud. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Så mange gode svar! Hadde ikke ventet at alle gamlisene skulle hoppe frem med mange gode tips med en gang 🙈;), så endte samme kvelden som jeg startet tråden med å bestille meg ny nattkrem i samme serie som dagkremen jeg bruker nå (exuviance evening restorative complex) fra skincity.no og en fuktmaske derfra i tillegg. Og så hamstret jeg litt etude house air sheet masks fra ebay. Det er så fine gaver også, så blir liksom ikke for mye sånt. 

På 19.9.2019 den 19.53, Azur skrev:

Jeg har hatt veldig til ekstremt tørr hud siste året (pga div ytre påvirkninger). Kan liste opp det som har vært mine redningsprodukter:

• HadaLabo Hyaluron i sprayform
  • Cosrx Honey Ceramide Cream (altså ikke den som heter bare Honey)
  • Dermalogica skin hydrating maske
  • Ren Omega 3 skin oil
  • Ren Evercalm Ultra Comforting Rescue Mask
  • Ren Emollient Rescue Cream 
  • Niactil 4% 
  • Daglig bruk av Konjac Sponge red clay

Bruker ikke alle på en gang, altså. Men har alle i hus til enhver tid. 

Tusen takk for liste! Av en eller annen grunn poppet ceramide honey opp med en must have følelse, selv om jeg ikke har "undersøkt" den ennå. Tror jeg liker tanken på honning i produkter. Hadde den store honningkrukka (husker ikke navn og merke nå, men koreansk) og elsket den. Men gav den bort da jeg hadde baby to år på rad (man må jo være så forsiktig med honning rundt dem). 

Hvordan bruker du hyaluron i sprayform? Før krem? Akkurat som den i "vanlig pakke"? Det høres litt herlig ut å kunne spraye på, men ikke lenge siden jeg startet den flasken jeg har. 

På 19.9.2019 den 19.56, LinnH skrev:

Jeg er i denne aldersgruppen, egentlig straks på vei over i neste 😎 Men har fremdeles ikke fått typisk "moden hud". Hadde ikke vært meg i mot å få mindre kombinert hud!

Jeg prøver stadig nye produkter, men returnerer bestandig tilbake til Linda Johansen. Tester en toner fra Detox serien nå.

Er du nesten 50? Har tenkt at vi er samme alder. Nå føler jeg meg riktignok ofte på samme alder som mannen og hele den gjengen, selv om de er ti år eldre enn meg da. 

Jeg er superfornøyd med det jeg har prøvd fra Linda Johansen så langt. Bare de to maskene (nattmaska og SOS maska). Eneste avskrekkende er prisen. Har også et gullserum som jeg skal teste så fort jeg har brukt opp ett fra babor. 

Jeg tenker likt om håret mitt. Huden fikk med seg til de grader at jeg bikket 30, men håret mitt forble fett. Nå mistenker jeg at det er litt pga svette fra konstant hetetokte da, og det er ikke akkurat ungdommelig 😂 

På 20.9.2019 den 10.36, Belle skrev:

Jeg er midt i målgruppen, og selv om jeg heller ikke sliter med typisk moden hud, så har jeg allikevel ekstremt fuktfattig hud (som i tillegg glinser som en diskokule om den får feil produkter) som nesten aldri får nok fukt. Mine favoritter akkurat nå:

* The Ordinary hyaluronsyre

* The Ordinary niacinamide (gir ikke direkte fukt, men er med på å stabilisere på et vis)

* The Ordinary moisturizing factors + HA

* Vichy Aqualia Thermal Rehydrating Cream Rich - redningen for hud som skriker etter fukt. Megagod!

* Vichy Slow Âge Night - en ny favoritt. Den stinker blomstermamma (en mer intens blomsterbestemor :giggle: ), men nå er jeg blitt vant til lukten. Denne gir så masse fukt, og jeg våkner opp med (nesten) plumpet hud. <3 

Jeg driver også og tester ut Aromatica Rose Absolute Vital Fluid for tiden, og selv om den (naturlig nok) lukter rose (som jeg egentlig ikke liker), er den helt nydelig på konsistensen. Liker den veldig godt så langt!

Ooh, de to fra Vichy der solgte du godt! De skal jeg følge med på :D 

På 20.9.2019 den 12.50, katta skrev:

Dette var interessant! Jeg har prøvd litt likt og ulikt når det gjelder hudpleie, har slitt med voksenacne, den tiden er tydeligvis over, nå er jeg normal/tørr. 

Jeg bruker ikke mye dill og dall, prøvde meg på retinol som ikke hadde noe særlig effekt, kanskje for liten styrke, samt syrer som ga meg en pigmentflekk i panna-heldigvis borte nå. Akkurat nå renser jeg med Clarins rensemelk( klarer ikke finne navnet, den er for sensitiv hud), samt Multi Active Nuit nattkrem. Bortsett fra at disse er litt for parfymerte for min smak, er det gode produkter jeg er fornøyd med. Gir bra fukt. På dagtid bruker jeg LRP sin Toleriane Sensitive, fornøyd her også, nok fukt og blir ikke blank.

Bruker også en øyekrem fra LRP. Har ikke brukt noe serum,skrubb eller maske på kjempelenge og huden er veldig fin faktisk. Bruker også Pixi sin glycolsyre toner på kveldstid.

Vi får følge med på om det kommer noen gode retinol tips her begge to. Jeg er supernysgjerrig, men synes sånt er skummelt 😅

På 20.9.2019 den 22.28, Vimsefrøken skrev:

En maske jeg synes er ett absolutt must for alle som er opptatt av anti age, er Dermalogica age smart multivitamin power recovery mask. Ikke nødvendigvis fordi jeg synes den gir mye fukt, selv om den også er fuktgivende, men den gir helt super glød til huden og er forebyggende anti age. Aller best effekt synes jeg at jeg får når jeg påfører den etter dyprens. Og i vinterhalvåret er den noe jeg alltid må ha. Og jeg bruker sjelden sminke dagen etter at jeg har benyttet denne, da jeg føler at jeg ikke trenger det. 

En god fuktighetsmaske er Erborian bamboo waterlock. Den kan brukes både som en maske du vasker av og nattmaske. Matis youth hydrating mask er også en maske som gir godt med fukt til fuktfattig, dehydrert hud. 

Takk for tips! Og hei til et medlem jeg ikke har "hilst på" før :)  Glød sier jeg ikke nei takk til! Får huden min fukt og glød så er den på sitt beste :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85

Jeg vil tro jeg er innenfor målgruppen både i alder og kanskje hud. Akkurat fylt 34 og har fet/kombinert men ekstremt fuktfattig hud. Et eventyr å få kontrollen på med andre ord 😅 

Jeg bruker en del forskjellig og veksler veldig på etter hvordan huden kjennes fra dag til dag. 

* Ole Henriksen balance - rens og toner. 

* Ole Henriksen dark spot toneŕ - kveld de dagene jeg ikke bruker retinol 

* Ole Henriksen glow cycle retinalt serum - bruker på dagtid de dagene jeg vil være ekstra glowy i huden. Veldig veldig mild retinol alternativ utvunnet fra plante. Ikke merket store effekten av den men serumet gir en fantastisk glød og masse fukt. 

* Ole Henriksen transform goodnight glow retinalt sleeping cream - fra samme serie som serumet over. Veldig veldig mild. Masse glød og masse fukt. Brukes annenhver kveld. (Både denne og serumet kan trygt brukes sammen med andre syrer uten negative reaksjoner) 

* drunk elephant passioni retinol cream 1% - bruker ca annenhver kveld. (litt etter hvordan huden er)  veldig effektiv retinol! Bør ikke brukes med syrer samme dag med mindre du syns det er digg at huden føles solbrent ut! Gir veldig god effekt og jeg begynner å se resultater. Mye mindre hudormer kontra hva jeg hadde før og nesten ikke flere kviser i ansiktet. De som dukker opp kommer på huden som ikke er behandlet ( under haka og helt oppi hårlinja) 

* sunday riley luna night oil - brukt denne en stund før jeg fikk drunk elephant i hus. Veldig god olje. Gir godt med fukt og næring til huden. Våkner opp med silkemyk plump glødende hud. Ikke like effektiv som DE men bedre enn de til Ole Henriksen. The ordinary granactive 5% er dupe! 

* Caudali detox oil - kveldene jeg ikke bruker retinol. Masse fukt og næring. Huden er plump og glødende når jeg våkner. 

Ehm ja.... Det er en del jeg bruker. Dette er akkurat nå bare noe av det. Jeg må veksle litt etter årstid også. Oljene f.eks kan jeg ikke bruke på sommeren uten å bli totalt greasebal. Følte brått jeg kanskje har en litt overkil rutine 😅😅😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
På 22.9.2019 den 21.15, Minnea skrev:

Hvordan bruker du hyaluron i sprayform? Før krem? Akkurat som den i "vanlig pakke"? Det høres litt herlig ut å kunne spraye på, men ikke lenge siden jeg startet den flasken jeg har. 

Jeg bruker den som vanlig hyaluronserum under annen fukt, men den skal også kunne brukes utover dagen over annet. Og ikke minst på reise, har jeg sett folk bruker den. Usikker på om de bruker den over sminke, jeg har ikke prøvd. Jeg har kun prøvd det vanlige HadaLabo-serumet, syns sprayen er langt bedre. Har gull på vei, så vi får se om det kan måle seg. 

Spray er veldig min greie. Kan også nevne den fra ceramidinserien til Jart og Serozinc fra LRP.

Retinol: anbefaler carolinehirons sin blogg/YouTube. Jeg som var ganske blank og ble mest forvirret av å lese om retinol, har lært mye av henne (og like mye av kommentarfeltet hennes). Jeg er så vidt i gang med Differin (reseptfritt i USA bla), selges som akneprodukt men skal også ha samme effekt som retinol på rynker. 

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
10 timer siden, Azur skrev:

Jeg bruker den som vanlig hyaluronserum under annen fukt, men den skal også kunne brukes utover dagen over annet. Og ikke minst på reise, har jeg sett folk bruker den. Usikker på om de bruker den over sminke, jeg har ikke prøvd. Jeg har kun prøvd det vanlige HadaLabo-serumet, syns sprayen er langt bedre. Har gull på vei, så vi får se om det kan måle seg. 

Spray er veldig min greie. Kan også nevne den fra ceramidinserien til Jart og Serozinc fra LRP.

Retinol: anbefaler carolinehirons sin blogg/YouTube. Jeg som var ganske blank og ble mest forvirret av å lese om retinol, har lært mye av henne (og like mye av kommentarfeltet hennes). Jeg er så vidt i gang med Differin (reseptfritt i USA bla), selges som akneprodukt men skal også ha samme effekt som retinol på rynker. 

Følelsen av setting spray (bruker primer sprayen til smashbox) er jo helt fantastisk, så hadde ikke hatt noe imot å starte rutinen med en sånn dusj :) Hva har du på vei? Jeg tror jeg må bytte til noe sånt. Heller gi bort den jeg har 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
3 timer siden, Minnea skrev:

Hva har du på vei? 

Hadalabo hyaluronserum, det som heter premium og har gullpakning (ikke spray). 

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH
19 timer siden, Minnea skrev:

Er du nesten 50? Har tenkt at vi er samme alder. Nå føler jeg meg riktignok ofte på samme alder som mannen og hele den gjengen, selv om de er ti år eldre enn meg da. 

Jeg er superfornøyd med det jeg har prøvd fra Linda Johansen så langt. Bare de to maskene (nattmaska og SOS maska). Eneste avskrekkende er prisen. Har også et gullserum som jeg skal teste så fort jeg har brukt opp ett fra babor. 

Jeg tenker likt om håret mitt. Huden fikk med seg til de grader at jeg bikket 30, men håret mitt forble fett. Nå mistenker jeg at det er litt pga svette fra konstant hetetokte da, og det er ikke akkurat ungdommelig 😂 

Nei nei! Ikke 50! Jeg tenkte 30 til 40 år, nå er jeg straks 40. En utrolig deilig alder, om jeg skal si det selv. Nå slipper jeg stort sett å vise leg på polet!

Jeg ønsker meg også modent hår!

Mannen min er også nærmere 50.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Du må melde deg på nyhetsbrevet til Linda Johansen. Kvar søndag er det - 30% på eit produkt. I går kveld spontanbestilte eg Glacier Skin Lock. Har veldig store forventninger til den! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
5 timer siden, LinnH skrev:

Nei nei! Ikke 50! Jeg tenkte 30 til 40 år, nå er jeg straks 40. En utrolig deilig alder, om jeg skal si det selv. Nå slipper jeg stort sett å vise leg på polet!

Jeg ønsker meg også modent hår!

Mannen min er også nærmere 50.

Det var det jeg trodde :) Jeg tenkte 30 og 40-årene, men ser at overskriften kan være misvisende 😅 Og helt enig, jeg liker denne alderen! 

1 time siden, vakkerlakk skrev:

Du må melde deg på nyhetsbrevet til Linda Johansen. Kvar søndag er det - 30% på eit produkt. I går kveld spontanbestilte eg Glacier Skin Lock. Har veldig store forventninger til den! 

Er påmeldt, men har gått glipp av den. Må følge litt bedre med ser jeg 😅

Blir bra påvirket her. Apoteket hadde 30% på Vichy, så da slo jeg til på begge anbefalingene @Belle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

@Minnea Jeg ser at du har kjøpt kremer fra Vichy, så det er litt sent å si dette, men de fleste kremene til Vichy inneholder alkohol (alcohol denat) noe man burde unngå om man har tørr/fuktfattig hud. Helt ærlig synes jeg man bør unngå alkohol i hudpleie uansett, men det er jo en personlig mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
On 9/23/2019 at 12:13 AM, Azur said:

Differin inneholder adapalene, som ikke har noen forskning som backer opp at den har noen effekt på aldringstegn for huden, så da er det tryggere å holde seg til andre retinoider, dvs helst retinol eller enda bedre retinaldehyde. Tretinoin er vel bortimot umulig å få foreskrevet annet enn mot akne i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Så flinke dere er til å ta vare på huden. Jeg er waaay beyond når det gjelder aldringstegn, - de er her for lengst kan du si, og nå har jeg nådd den astronomiske alder av 63, så jeg føler meg litt som et utskudd her 😋  Men, jeg har jo fortsatt lyst til å se ok ut. Forsåvidt får jeg mange fine tilbakemeldinger på at folk synes jeg har fin hud, men...

Problemet mitt er at jeg alltid klør så himla i pannen, og huden er liksom ''bulkete'', og blir veldig tørr hvis jeg ikke smører hele tida. Jeg innbiller meg at det må være noe jeg reagerer på. Tidligere har jeg brukt diverse serum, men har sluttet helt å bruke dem fordi de har gitt forverring av kløe etc, og jeg har måttet slutte helt med produkter i håret, fordi de ga både håravfall og en infernalsk kløe i hodebunn/panne. Nå er jeg nede på kun shampoo og litt hårspray.  Veldig rike kremer tar evigheter å trekke inn. Det virker som det beste når det gjelder daglig fukttilførsel er lette produkter med mye oomph (hva nå det er - jeg har ikke energi eller hukommelse til å tilegne meg forskningsdata slik @Magpie kan 😉 ).

Det eneste jeg føler meg helt trygg på at jeg tåler av de remediene jeg har i skapet ut over Toleriane-produktene er hyaluronsyresheet-ene fra Mandom beaty, så de bruker jeg når jeg husker det.

Jeg bruker ikke mye produkter. De fleste dager bruker jeg kun makeup på øynene, og da er kveldsrensen svært enkel - dvs ''såpa'' til Estee Lauder og kanskje en toner + LRPs Toleriane nattkrem/øyekrem.  Har jeg brukt makeup på huden renser jeg med Bioderma + Lancômes  Cliniques rensebalm og følger opp med toner.  Morgenrutine er samme renseprodukt fra EL og Toleriane dag/øye.  Litt ''forskningsaktivitet'' gir tro på at problemet nok ikke er renseproduktet fra EL.

@Minnea , hvilke typer sheetmasks har du valgt?  Har dere andre noen bra tips og råd ?

Endret av Bitteliten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
3 timer siden, Bitteliten skrev:

Problemet mitt er at jeg alltid klør så himla i pannen, og huden er liksom ''bulkete'', og blir veldig tørr hvis jeg ikke smører hele tida. Jeg innbiller meg at det må være noe jeg reagerer på. Tidligere har jeg brukt diverse serum, men har sluttet helt å bruke dem fordi de har gitt forverring av kløe etc, og jeg har måttet slutte helt med produkter i håret, fordi de ga både håravfall og en infernalsk kløe i hodebunn/panne. Nå er jeg nede på kun shampoo og litt hårspray. 

Har du prøvd Fungoral Shampo fra apotek? Kan også brukes på huden. 

Min mann hadde den panna hele sitt voksne liv, men de siste årene har han vært helt fin. Eneste hudpleie han bruker er Cosrx Snail 92 i ansiktet etter dusj (og cosrx solkrem). 

Så fint å se deg her igjen, forresten! 

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
4 timer siden, Bitteliten skrev:

Så flinke dere er til å ta vare på huden. Jeg er waaay beyond når det gjelder aldringstegn, - de er her for lengst kan du si, og nå har jeg nådd den astronomiske alder av 63, så jeg føler meg litt som et utskudd her 😋  Men, jeg har jo fortsatt lyst til å se ok ut. Forsåvidt får jeg mange fine tilbakemeldinger på at folk synes jeg har fin hud, men...

Problemet mitt er at jeg alltid klør så himla i pannen, og huden er liksom ''bulkete'', og blir veldig tørr hvis jeg ikke smører hele tida. Jeg innbiller meg at det må være noe jeg reagerer på. Tidligere har jeg brukt diverse serum, men har sluttet helt å bruke dem fordi de har gitt forverring av kløe etc, og jeg har måttet slutte helt med produkter i håret, fordi de ga både håravfall og en infernalsk kløe i hodebunn/panne. Nå er jeg nede på kun shampoo og litt hårspray.  Veldig rike kremer tar evigheter å trekke inn. Det virker som det beste når det gjelder daglig fukttilførsel er lette produkter med mye oomph (hva nå det er - jeg har ikke energi eller hukommelse til å tilegne meg forskningsdata slik @Magpie kan 😉 ).

Det eneste jeg føler meg helt trygg på at jeg tåler av de remediene jeg har i skapet ut over Toleriane-produktene er hyaluronsyresheet-ene fra Mandom beaty, så de bruker jeg når jeg husker det.

Jeg bruker ikke mye produkter. De fleste dager bruker jeg kun makeup på øynene, og da er kveldsrensen svært enkel - dvs ''såpa'' til Estee Lauder og kanskje en toner + LRPs Toleriane nattkrem/øyekrem.  Har jeg brukt makeup på huden renser jeg med Bioderma + Lancômes balm og følger opp med toner.  Morgenrutine er samme renseprodukt fra EL og Toleriane dag/øye.  Litt ''forskningsaktivitet'' gir tro på at problemet nok ikke er renseproduktet fra EL.

@Minnea , hvilke typer sheetmasks har du valgt?  Har dere andre noen bra tips og råd ?

Av og til tenker jeg at huden har det bedre med minst mulig styr og remedier. Rens og fukt er bra altså, men jeg har egentlig kutta ut mye. Kunne tenkt meg en god øyekrem til bruk på natta, men jeg er dårlig på å gidde å lese meg opp på slikt. Så bruker en fra LRP både dag og natt, rynkene dukker opp uansett !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten
1 time siden, Azur skrev:

Har du prøvd Fungoral Shampo fra apotek? Kan også brukes på huden. 

Min mann hadde den panna hele sitt voksne liv, men de siste årene har han vært helt fin. Eneste hudpleie han bruker er Cosrx Snail 92 i ansiktet etter dusj (og cosrx solkrem). 

Så fint å se deg her igjen, forresten! 

Hei 🙂

Shampooen jeg bruker nå er jeg fornøyd med. Har slutta å klø i hodebunnen, men er jeg litt sleivete med hårsprayen så hallo!

Hehe- du fikk lokka meg inn på iHerb, ja. Vel, det ble en handlekurv, det. Må jo forsøke dette her, og kanskje jeg får lirka litt fukt over på min kjæres blide åsyn også?

Takk for koselig hilsen <3 

22 minutter siden, katta skrev:

Av og til tenker jeg at huden har det bedre med minst mulig styr og remedier. Rens og fukt er bra altså, men jeg har egentlig kutta ut mye. Kunne tenkt meg en god øyekrem til bruk på natta, men jeg er dårlig på å gidde å lese meg opp på slikt. Så bruker en fra LRP både dag og natt, rynkene dukker opp uansett !

Jau, jeg kan være enig med deg i at less kanskje er more (og jeg husker hun journalisten på tv som endret regime fra ørten hudpleieprodukter til håndkrem fra hylla hos kjøpmannen på hjørnet, og kom ut med forbedret collagentilstand), men nå innleder vi vinteren, og jeg har denne følelsen som jeg ofte får på denne tida; at huden føles ''feil'' og dau og kløete. Da brukes det penger på remedier. Jada, rynkene dukker opp uansett. Det eneste som 100% sikkert hjelper skikkelig er å legge på seg. Det er utrolig som et bra fettlag kan rette ut både det ene og det andre. Fleip, altså, men ikke bare. Jeg har tatt av mange kilo det siste året (er frisk og fin, har bare vært flink jente), og jeg har fått maaange flere rynker. Sånn er det med det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Sant det altså @Bitteliten, når høsten kommer så blir huden litt rar. Og på etterjulsvinteren når det er kaldt ute og varmepumpa står på inne, da trengs det litt ekstra for huden, helt enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

@Bitteliten, hadde eg vore deg så ville eg sjekka ut produkter frå Linda Johansen. Det er produkter av høg kvalitet for voksen hud i alle aldre. Dei tilbyr også veiledning per tlf. Har fått ein ny favoritt i Glacier Skin Lock som gir mykje fukt :) Men altså, dei har mykje bra med både antiage og for rein fukt. Drøye produkt som varar lenge. Har prøvd litt av kvart av koreansk osv, men syns heilt ærleg ikkje det kan måle seg med produkta frå feks Linda Johansen. 

Eg sliter også i perioder mykje med kløe i hodebunn og øverst i panna. Syns olje ofte hjelper på huden, og feks The Ordinairy sin Squalene gir mykje fukt og roar ned huden min. Billig og bra. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten
52 minutter siden, vakkerlakk skrev:

@Bitteliten, hadde eg vore deg så ville eg sjekka ut produkter frå Linda Johansen. Det er produkter av høg kvalitet for voksen hud i alle aldre. Dei tilbyr også veiledning per tlf. Har fått ein ny favoritt i Glacier Skin Lock som gir mykje fukt :) Men altså, dei har mykje bra med både antiage og for rein fukt. Drøye produkt som varar lenge. Har prøvd litt av kvart av koreansk osv, men syns heilt ærleg ikkje det kan måle seg med produkta frå feks Linda Johansen. 

Eg sliter også i perioder mykje med kløe i hodebunn og øverst i panna. Syns olje ofte hjelper på huden, og feks The Ordinairy sin Squalene gir mykje fukt og roar ned huden min. Billig og bra. 

Takk for tips. Skal vurdere Linda :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH
På 23.9.2019 den 20.12, vakkerlakk skrev:

Den kjøpte jeg også i sommer. Fikk med en mini-størrelse som gave, og den har jeg brukt opp nå. Bruker Glacier Skin Lock om morgenen, regner med å begynne å bruke den nesten hver dag nå fremover, men prøver å bruke opp andre produkter jeg har åpnet tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider