Zakuro

Ildrød ansiktshud

Anbefalte innlegg

Zakuro

Pleier å få så god hjelp fra dere, og har spurt om hjelp for dette før, men nå er jeg så rådvill at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. Ingenting ser ut til å hjelpe. Ansiktshuden min er tomatrød-flekkete uansett hva jeg foretar meg, og jeg kan ikke få understreket nok hvor dritt lei jeg er av å være tomatrød! Jeg veksler mellom å være sur og ha lyst til å grine, og merker jeg slutter å gå ut for jeg ikke orker å bli sett sånn:\ 

Det er alltid verst etter dusj, selv om jeg dusjer i så kaldt vann som overhodet mulig da dette virker å hjelpe pittelitt. Jeg bruker ikke noe såpe i ansiktet; kun vann. Så har jeg etter tips herfra forsøkt denne uten at det heller hjalp. Kremene jeg har brukt hjelper litt mot svie/kløe, men ikke mot rødheten.
Jeg kan heller ikke ha sminke på huden etter dusj, selv ikke etter 8t(jepp, jeg tok tiden), jeg må faktisk sove først og så ha det på dagen etter. Skulle jeg finne på å ha sminke på huden etter dusj blir jeg nærmest lilla. Det er verre om vinteren enn sommeren, og problemet forsvinner nærmest når jeg besøker varme, fuktige steder. Det fikk meg til å mistenke at jeg får for lite fukt, så jeg har en ansiktsmaske fra decleor som skal tilføre mye fukt men som ikke hjelper en døyt...

Hjelp meg 😭

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja

Jeg syns du skal få kommet deg til lege, og evt. få henvisning til hudlege hvis ikke fastlegen har råd. Det kan jo være så mye forskjellig, betennelse, allergisk reaksjon, eksem, roscea, prosiasis osv. og når det er et så stort problem for deg så føler i hvert fall jeg at det er best å gå til noen som virkelig vet hva de snakker om.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider