Wasabi

The Ordinary, våre favoritter og feilkjøp

Anbefalte innlegg

Wasabi

Tenkte vi kunne ha en egen tråd om våre favoritter og feilkjøp fra The Ordinary. Skriv gjerne hudtype også siden produktene virker ulikt på ulike hudtyper. 

Jeg har kombinert hud som trenger mye fukt, men ikke for mye oljer, da får jeg bare kviser. 

Mine favoritter er: 

Hyaluronic acid, fantastisk fuktgiver, er helt avhengig. 

Niacinamide, gjør at porene mine tydelig ser mindre ut. Må passe på å la den trekke godt nok inn, ellers kan den prelle av. Kan skumme litt ved påføring om toneren ikke har trukket godt nok inn først. Kommer nok til å kjøpe Paulas Choice sin neste gang siden den har mer vannaktig konsistens og trekker raskere inn 

Azelaic acid, bruker denne som siste steg før nattkrem/nattmaske og jeg syns den både mykgjør huden og gjør at kviser og andre urenheter forsvinner raskere. Syns også den gjør at niacinamiden jobber bedre. Tykk, tett konsistens, så tror ikke den er noe særlig på dagtid om man skal sminke seg. 

30% AHA + 2% BHA peeling solution, bruker denne når jeg husker/gidder. Fungerer godt, men kan svi litt på sensitive steder

Granactive retinoid 2% emulsion, vet ikke om den fungerer noe antiage, men huden min liker den veldig godt og jeg tror også den fungerer litt mot store/utvidede porer 

Caffeine solution 5% EGCG, bruker denne under øyekremen morgen og kveld, syns den hjelper litt på poser og mørke ringer 

Ting som ikke har fungert for meg:

Salisylic acid 2% solution, huden min hatet denne! Den skummet veldig ved påføring, gjorde ingenting med porene og jeg fikk kviser av den. Paulas Choice sin, derimot gjør at porene tydelig ser mindre ut, den har virkelig gjort underverker med porene mine. 

Matrixyl 10% + HA, gjorde ingenting fra eller til 

Retinol 1% in squalane, jeg burde undersøkt hva squalane var for noe før jeg kjøpte den 😂 Altfor oljete for meg, så testet den bare en gang før den havnet i skuffen igjen. 

Ellers har jeg Argireline solution 10% og Lactic acid 10% + HA på vent. Skal oppdatere når jeg har fått prøvd det. Har også lyst til å teste Glycolic acid 7% toning solution når Pixi Glow tonic er tom, lurer på hvordan den er i forhold til Pixi sin. Salisylic acid masque står også på lyst til å teste-lista. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jaaa, fin tråd! Både huden min og lommeboka mi elsker The Ordinary. <3 

Jeg har kombinert hud som trenger tonnevis med fukt. Noen oljer fungerer godt, men jeg må være forsiktig med hva jeg putter på huden i fare for å få kviser. 

Favoritter:

* Hyaluronic acid - liker den like godt som Japan-favoritten jeg har hatt tidligere. Prøvde å bytte ut med noe som er enklere å få tak i, og denne var blink. Har også marine hyaluronics liggende som jeg ikke har prøvd.

* Niacinamide - klarer ikke å sette fingeren på akkurat hva den gjør for huden min, annet enn at den blir mer medgjørlig. Har kjøpt mange flasker av denne!

* Squalane cleanser - denne er helt gull! Udrøy i bruk, dog, men den tørker ikke ut huden og fjerner det den skal. Kommer til å kjøpe stor tube av denne!

* Moisturizing Factors + HA - denne bruker jeg i perioder, bare. Føler den gir mye fukt, men samtidig ikke så mye som jeg skulle ønske. Den føles tykk på huden, men trekker overraskende raskt inn og fungerer godt under sminke.

* Rosehip olje - favorittoljen. Bruker den på de tørreste dagene når huden bare er kjip.

* Azelaic acid suspension - denne er det lenge siden jeg har brukt, men liker'n! Føler den gjør huden min klarere og finere, bare.

* ''Buffet'' - gir godt med fukt og er bare en fin ting å putte i ansiktet.

Ting som ikke har fungert:

* Squalane olje - den tørre huden min ELSKER denne. Har aldri møtt noe som gir meg så mye fukt i hele mitt liv. Derfor gråter jeg litt innvendig hver gang jeg tenker på den, fordi den gir meg kviser, uansett hvor få områder jeg bruker den på (= bare de tørre). :( 

* Sea Buckthorn Fruit Oil - denne var bare rar. :giggle: Skikkelig GUL, og lukter rart. Nå lukter ikke akkurat rosehip blomster heller, men denne luktet enda mer olje. 

* ''Buffet'' + Copper Petides - klarte ikke å komme over lukten. Den lukter rett og slett høgg. Er fan av kopper i hudpleie i teorien, men når det lukter så ille, så klarer jeg bare ikke.

* Granactive retinoid emulsion 2% - denne håpte jeg kunne erstatte epiduo for meg, siden det er kjipt å være avhengig av noe man kun får på resept, men den gjorde lite og ingenting for huden min dessverre.

Meh-produkter som jeg nok ikke har prøvd godt nok, men jeg ikke kommer til å gjøre heller fordi de er så meh:

* EUK134 - meh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg har ingen bra opplevelser med TO på min hud, men jeg likte veldig godt det jeg har prøvd av Hylamide-serien til moderselskapet Deciem. Særlig SubQ antiage serumet. Men jeg har hatt tre flasker over tid, og alle fordampet raskere enn jeg klarte å bruke. Det var det for dyrt til. Jeg har samme problem med dråpetellerflaskene fra TO. 

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg er veldig glad i marula oil. Usikker på hva slags hudtype jeg har, men regner med sensitiv og fuktfattig. Noen som har prøvd denne og rosehip - og kan si noe om forskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Niacinamide + zink - Denne elsker huden min! Jeg har mye acnearr etter åresvis med hormonell acne, grov hud som blir veldig feit i t-sonen og lett fuktfattig. Denne gjør huden mye mykere, jevnere, jeg har markant mindre kviser og arrene er markant redusert! Jeg bruker den sammen med Kiwi seed booster fra Halo beauy og den komboen tviholder jeg på ❤️

Arbutin + HA - Brukt denne litt over en mnd nå og liker den godt! Bruker denne om morgenen og niacinamid om kvelden. Bedre fuktbalanse og generelt jevnere hud med mindre tidligere arr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken
På 6.11.2019 den 13.27, LinnCaroline skrev:

Jeg er veldig glad i marula oil. Usikker på hva slags hudtype jeg har, men regner med sensitiv og fuktfattig. Noen som har prøvd denne og rosehip - og kan si noe om forskjellen?

Jeg har prøvd både Marula oil & Rosehip oil fra TO. Marula oil gir litt mer fukt, mens Rosehip seed oil også er anti-age og bra for pigmentering og arr. Selv foretrekker jeg Rosehip seed oil. Noen har også lettere for å få urenheter av Marula oil så Rosehip anbefales for de som er acne prone. Men man vil ikke merke mye forskjell når man påfører dem, de føles så og si like ut på huden vil jeg si. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
På 6.11.2019 den 13.18, Azur skrev:

Jeg har ingen bra opplevelser med TO på min hud, men jeg likte veldig godt det jeg har prøvd av Hylamide-serien til moderselskapet Deciem. Særlig SubQ antiage serumet. Men jeg har hatt tre flasker over tid, og alle fordampet raskere enn jeg klarte å bruke. Det var det for dyrt til. Jeg har samme problem med dråpetellerflaskene fra TO. 

Jeg tenkte faktisk over dette i går - jeg har riktignok flere ulike flasker med dråpeteller fra TO men den ene var nå helt tom, og det er ikke fordi jeg har brukt den opp! Det er jo kjedelig, uansett hvor billige de er. 

Ellers har ikke jeg heller hatt noen særlig effekt av TO dessverre, i alle fall ikke fort nok til at jeg har giddet å fortsette, men jeg liker den store dagkremen veldig godt og har kjøpt den flere ganger og vil nok fortsette med det. Den røde "blodsyremasken" føles veldig effektiv, men jeg er usikker på hvor mye den egentlig gjør - men mulig den gir meg litt klarere hud de gangene jeg gidder å bruke den.. 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider