Ingrid

Kuldekrem

Anbefalte innlegg

Ingrid

Har søkt etter «kuldekrem» på forumet, men fant bare et par gamle svar, så jeg tar meg den frihet å lage en ny tråd.

Har dere noen produktanbefalinger? Jeg sykler til jobb selv om det er -10 nå som jeg har en super elsykkel, men det blir veldig kaldt i ansiktet når jeg sykler ned bakken på vei til jobb. Og da har jeg bøff som dekker mye, lue langt ned i panna og solbriller om det er lyst nok. Blir veldig kald i kinnene/rundt øynene🥶

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD

Jeg har ingen spesielle produktanbefalinger, men ville bare nevne at kuldekrem ikke beskytter mot kulde! Mulig jeg mistolker deg her, men oppfatter det som at det er derfor du ønsker å bruke det? Den beskytter kun mot eventuell uttørring av huden ved at den hindrer vanntap, men bruken av typisk vannfri kuldekrem er omdiskutert, og har vist seg å kunne gjøre mer skade enn nytte. Alternativet hvis du bare ønsker å beskytte huden mot uttørring er å bruke en litt rik "vanlig" fuktighetskrem, men påføre den i god tid før du skal ut, slik at vannet får tid til å fordampe fra huden :)

Endret av BD
Skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
1 time siden, Azur skrev:

Ren skriver i produktomtalen at Emollient Rescue Cream er egnet som kuldekrem. 

Sier meg enig med Ren, siden den er veldig tykk. Jeg elsker den kremen og har alltid minst en i backup. Uten ekle ingredienser og syntetisk parfyme + at den ikke er spesielt dyr heller.

Endret av tuffl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

@BD Hm, jeg tenker på en kuldekrem som solkrem er noe som beskytter huden. Jeg må ut i sola, men solkrem hindrer at huden tar for mye skade, og jeg må ut i kulda.

jeg er egentlig dårlig på å bruke hudpleie på morgenen, det blir mest på kveldstid, særlig nå når det ikke er behov for solkrem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD
23 timer siden, Ingrid skrev:

@BD Hm, jeg tenker på en kuldekrem som solkrem er noe som beskytter huden. Jeg må ut i sola, men solkrem hindrer at huden tar for mye skade, og jeg må ut i kulda.

jeg er egentlig dårlig på å bruke hudpleie på morgenen, det blir mest på kveldstid, særlig nå når det ikke er behov for solkrem.

Skjønner tanken! Det jeg mente å si var igrunn at der en solkrem faktisk beskytter huden mot solforbrenning og solskader, så beskytter derimot ikke en kuldekrem mot kulde og frostskader. Men du er vel neppe så utsatt for frostskader på vei til jobb, så poenget mitt var kanskje ikke så relevant for deg uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
På 6.11.2019 den 18.17, BD skrev:

Jeg har ingen spesielle produktanbefalinger, men ville bare nevne at kuldekrem ikke beskytter mot kulde! Mulig jeg mistolker deg her, men oppfatter det som at det er derfor du ønsker å bruke det? Den beskytter kun mot eventuell uttørring av huden ved at den hindrer vanntap, men bruken av typisk vannfri kuldekrem er omdiskutert, og har vist seg å kunne gjøre mer skade enn nytte. Alternativet hvis du bare ønsker å beskytte huden mot uttørring er å bruke en litt rik "vanlig" fuktighetskrem, men påføre den i god tid før du skal ut, slik at vannet får tid til å fordampe fra huden :)

Dette er det samme som jeg har hørt etter jeg fikk barn. Før var kuldekrem anbefalt, men det er det ikke lengre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
På 7.11.2019 den 19.34, BD skrev:

Skjønner tanken! Det jeg mente å si var igrunn at der en solkrem faktisk beskytter huden mot solforbrenning og solskader, så beskytter derimot ikke en kuldekrem mot kulde og frostskader. Men du er vel neppe så utsatt for frostskader på vei til jobb, så poenget mitt var kanskje ikke så relevant for deg uansett :)

Jo det synes jeg det var, for da skjønner jeg ikke helt poenget med kuldekrem 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider