Zakuro

Håpløs ansiktshud

Anbefalte innlegg

Zakuro

Jeg har vært plaget med ansiktshuden lenge og det har blitt gradvis verre. Etter en tur til legen ble jeg diagnostisert med elveblest som utløses av varmt vann. Av alle idiotiske ting, så reagerer jeg på vann! Så selv om jeg dusjer med så kaldt vann som mulig, så blir jeg svært rødflekket i ansiktet i mange timer etterpå. Dusjer kun på kveld med andre ord.

Før kunne jeg bruke sminke på huden etter et døgn, men det går ikke lengre. Etter påføring går det 1-2 timer og så får jeg områder med røde flekker, og etter en times tid til så blir jeg helt rød i hele ansiktet. Det tar så 1-2 døgn før det gir seg etter jeg fjerner sminken. Bruker akkurat samme sminke som før, men som sagt har det blitt verre.

Jeg har kombinasjonshud, og forsøker jeg å tilføre fuktighet blir jeg også knallrød i fjeset, eneste huden min ser ut til å tolerere i noen grad, er hemp fuktighetskrem fra bodyshop. Huden virker litt mer robust når det har gått lang tid siden siste dusj, og da kan jeg bruke pixie glow tonic. Utover det må jeg bare la huden være for den blir helt hysterisk. Jeg er så dritt lei av å være rød og rosa i fleisen, og jeg kan ikke en gang skjule det med sminke, så frustrasjonsnivået begynner å bli rimelig høyt.

Andre som plages med noe lignende som har råd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla

Har ingen store råd, men jeg hadde nok sluttet med hudpleie og vasket ansiktet noen ganger i uka. Drev med alskens hudpleiegreier lenge, og til slutt ble jeg så lei at jeg bare sluttet med alt. Vasket bare med vann i dusjen og da forsvant alle kvisene. Det kan godt være tilfeldig, men jeg fikk hverfall ikke verre hud av å slutte med hudpleie :)  Kanskje verdt et forsøk hvertfall, for dette høres ikke ut som noen hyggelig situasjon for deg. Hadde også droppet all sminke. 

Edit: har konferert med en som sier at du kan kutte ut vann. 

Endret av Kamilla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider