Frøken Lilla

Trenger 1 leppestift i samlingen min

Anbefalte innlegg

Frøken Lilla

Lager en ny tråd for ser mange tråder er mange år gamle så det har sikkert kommet noe nytt nå. 

saken er at jeg har nesten ikke leppestifter (2-3 stk) og de jeg har er sånn 3-4-5 år gamle.... så tenker at de bør kastes! Men jeg har lyst til å kjøpe en ny for å ha, man må jo ha en i samlingen... 

jeg bruker sjelden leppestift så ønsker at den skal være ganske nøytral, holder seg mange timer, enkel å påføre både med og uten speil, pris spiller ingen rolle. 
tenkt litt på å kjøpe Mac Brave igjen men usikker. 

hva anbefaler du? Og hvor får jeg kjøpt det :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Anbefaler Clinique Pop lip color and primer i feks fargen Nude pop. Gir godt med fukt og varer ganske lenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
18 minutter siden, vakkerlakk skrev:

Anbefaler Clinique Pop lip color and primer i feks fargen Nude pop. Gir godt med fukt og varer ganske lenge :)

Skal se litt på den :) takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Ååhh, nå ble jeg påminnet Melon Pop, jeg lurer på om jeg har brukt to av den... Eller kanskje jeg bare tenkte på å kjøpe ny. Den er superfin, så kanskje jeg må sjekke ut Nude Pop neste gang jeg kommer over dem!

Ellers har jeg fortsatt noen nesten-tomme Cherie Bows som jeg bruker en sjelden gang, samt et par andre "hverdagsfavoritter". Disse er faktisk såpass enkle og rimelige som:^

Isadora "leppetjukkis" i Lovely Lavender, Hydracolor 44, Maybelline Babylips Electro i Strike a Rose oooog. Hva fader heter den.... Jo! MAC Peach Blossom, men en er dog litt lys, og Patisserie er en fin utgave som er litt mørkere. Ellers går jo alt jeg virkelig elsker ut av produksjon, så MAC Huggable i Bare Hug eller Dior Addict Extreme Cherie Bow eller ArtDeco et-eller-annet utgår jo..... 

Mac Fanfare er forresten også veldig fin. 

twiupglosti_10_open_web.jpg                     maybelline-baby-lips-electro-strike-a-rose-1200-124-0014_2.jpg                 hydracolor-44-1018-304-0012_1.jpg

(Det må dog sies at ingen av disse holder i mange timer, MEN de fader fint og er enkle å påføre uten speil. Den i midten er nok for rosa for mange, men jeg synes at den er skikkelig fresh, og jeg er altså overrasket over hvor godt jeg liker disse "barnelipsylene".)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg liker veldig godt MAC Velvet Teddy. Den slår aldri feil og passer til alt. Sitter fint på leppene og er ikke for tørr. Ikke for brun og ikke for rosa. Holdbarhet kan jeg ikke si noe om, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Charlotte Tilbury Pillow Talk i Matte Revolution. Den er så fin! Kjempe enkel å legge på, og den fader fint. Den holder lenge på mine lepper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
1 time siden, Isabel skrev:

Charlotte Tilbury Pillow Talk i Matte Revolution. Den er så fin! Kjempe enkel å legge på, og den fader fint. Den holder lenge på mine lepper. 

Har hørt mye bra om pillow talk, kanskje jeg bør brå kjøpe fra feelunique (tror de har den) for man får vel ikke tak i CT i Norge? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Stemmer for Pillow Talk jeg også! 😻 men ville heller kjøpt hos cult beauty, de trekker fra den lokale momsen og pakker mye bedre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
12 minutter siden, Frøken Lilla skrev:

Den er ikke for matt? Kom på at jeg ikke vil ha noe som er veldig matt.... for leppene mine er litt ruglete

Jeg har den varianten her nå, den er ikke matt. https://www.cultbeauty.co.uk/charlotte-tilbury-superstar-lips.html?variant_id=18990 Sitter dessverre ikke superlenge da, men det er jo typisk for fuktgivende ikke matte leppestifter. Men er lett å påføre, også uten speil. Jeg liker denne best selv om den matte varianten sitter lenger. Og fargen er helt perfekt 😻

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Den som jeg anbefalte i Matte Revolution er relativt matt jo. Den er ikke vond matt på meg, og jeg har veldig tørre lepper. Jeg synes ikke superstar er lik i fargen, og den ble ikke like fin på meg :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Hydracolour 44 er livet! Har kommet ut av tellingen på hvor mange jeg har brukt. Den er på i dag! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg er blitt veldig glad i leppestiftene fra Jane Iredale, de som heter Triple Luxe. Fargen Susan er sånn passe rosa uten å tippe over i hverken brun eller oransje, og helt fantastisk på leppene. Den er hverken matt eller glossy, men noe midt i mellom, og er endelig en leppestift jeg liker å ha på uten å føle mest trang til å løpe bort og tørke den av så fort som mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Isadora sin tjukkis i Lovely lavender er perfekt hverdagsleppis! Den sitter ikke nødvendigvis ekstremt godt på da den er litt mer glossy i finnishen, men fargen er perfekt, den er fuktighetsgivende og "alle" kler den. Lett å bare smekke på leppene uten speil er den også. Jeg har brukt denne fast i årevis, har den alltid i vesken eller jakkelommen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Liker du liquid lipsticks? I så tilfelle bør du sjekke ut Jeffree Star. Veldig god kvalitet, fader fint og er ikke for uttørrende. Mannequin er veldig pen! Han har også mange flere nudes/naturlige farger, men har ikke fått prøvd de. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg er enig med @Tone ang Maybelline Baby Lips, men jeg liker best den røde (i orange forpakning). Den koster 36 kr på BliVakker og der har vi jo forumkode.

Hvis du er ute etter en mer tradisjonell leppestift, så synes jeg MAC Modesty er veldig pen. Den er Cremesheen, så gir litt glans på leppene. Har brukt den på dette bildet: https://www.instagram.com/p/BomtDgXnYYI/?igshid=1xw3byktxhfho

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
3 timer siden, Michelle skrev:

Liker du liquid lipsticks? I så tilfelle bør du sjekke ut Jeffree Star. Veldig god kvalitet, fader fint og er ikke for uttørrende. Mannequin er veldig pen! Han har også mange flere nudes/naturlige farger, men har ikke fått prøvd de. 

nei har aldri prøvd det....hmmm skal google litt swatches

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
21 timer siden, Nora skrev:

Jeg er enig med @Tone ang Maybelline Baby Lips, men jeg liker best den røde (i orange forpakning). Den koster 36 kr på BliVakker og der har vi jo forumkode.

Den røde har jeg faktisk også, den er også megafin! Den lilla også, for de dagene det passer :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg bruker kun flytende leppis, og favoritten over alle favoritter er de fra Inc.redible. De er matte, men er veldig gode på leppene og fader fint. Holder leeenge. De har dem på H&m i tilbudshyllen til en tjuings. Jeg har 3 stk av favorittfargen, Future is Female, men den er mer brun enn nøytral. 

Liker også godt Revolution sine flytende leppiser. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

Nå har jeg bestilt Mac faux (brukt denne før og liker den godt) og Mac syrup (spent på å prøve den) på salg hos lyko. Skal bestille meg Mac modesty fra kicks (de hadde ikke den inne på lyko) etter tips her inne. Liker konsistensen på Mac og siden jeg ikke har lyst (og det er kanskje heller ikke mulig) å «kjenne på» produkter på parfymerier nå så får jeg prøve disse først. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg hamstra jo ArtDecoleppiser (Ref. sminkeforumsnappen - i tilfelle noen ikke vet om den) og har blitt utrolig glad generelt i de aller fleste jeg kjøpte, men særlig de som heter Lip Shine er helt supre. Farge 23 (Shiny Flamingo eller noe?) er perfekt sommerfarge, og 69 (English rose? Tea Rose? Noe sånt) er muligens min nye perfekte MLBB. Den ser ut til å kunne passe til alt, er behagelig på og veldig, veldig fin. Verdt en kikk altså! 

Edit: Shiny English Rose sier internett. (Det er mitt eneste ankepunkt ved dem - det er kun nummer og ikke navn på hylsene). 

bilder fra nett

FE03D54F-A8D1-44C7-B17C-129C71701603.jpeg

16A6D758-0D79-4A36-A265-322653400F2C.jpeg

Endret av Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Så fine lepper du har @Tone! Alle fargene så jo flotte ut på deg. Tror kanskje 23 og 69 fristet mest for min del også, pluss muligens 78. Hvor selges ArtDeco nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
3 timer siden, Tone skrev:

Åååh nei nei nei det er ikke mine bilder, sorry, googla! @LinnCaroline 

Vita har! Jeg hamstra på SkinTonic men de skal slutte med det 🙂

Haha, ser nå at jeg kanskje burde skjønt det ut ifra den lille teksten øverst til venstre på swatchinga. 

Jeg har brukt MAC Flamingo en del i det siste, men tror kanskje jeg trenger ArtDeco Shiny Flamingo i livet mitt også. :kiss: Kjekt de har det på Vita, siden det er så tilgjengelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

Flamingo ❤️ Den husker jeg vi alle gjorde mye for å få tak i!!!! :D 

jeg fikk Mac modesty i posten i dag og tror jeg har en komplett leppesamling for meg nå! :D må bare huske å bruke de! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider