Gå til innhold

Korres hårfarge

Wasabi

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd? Jeg har snart «en halv meter» ettervekst siden jeg ikke har vært hos frisøren siden tidlig i desember. Vurderer å teste denne: https://www.vita.no/harpleie/harfarge/platinum-ash-blonde-10-1 Er litt skeptisk, for ser at noen har fått grønnskjær av den. Egentlig mest lyst på glansvask/ikke permanent toning, men er så vanskelig å finne noe som ikke tester på dyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er du i etterveksten? Denne er veldig kald og kan bli blågrå i hår som er veldig lyst (typ en nivå 10) og grønnlig om håret har mye gult i seg. Er du usikker kan du prøve den rene nr.10 fargen og så heller gå over med denne senere om du vil ha det kaldere. Sjefen jeg hadde på vita er naturlig veldig lys med svak varme, ca 10, og bruker alltid 10,1/10,2 i etterveksten, men denne ble for kald på henne så hun ble gråblå istedenfor. Hun bruker nr.10 i samme serien og den er kjempefin og naturlig!

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, lykkelitenen skrev:

Hvilken farge er du i etterveksten? Denne er veldig kald og kan bli blågrå i hår som er veldig lyst (typ en nivå 10) og grønnlig om håret har mye gult i seg. Er du usikker kan du prøve den rene nr.10 fargen og så heller gå over med denne senere om du vil ha det kaldere. Sjefen jeg hadde på vita er naturlig veldig lys med svak varme, ca 10, og bruker alltid 10,1/10,2 i etterveksten, men denne ble for kald på henne så hun ble gråblå istedenfor. Hun bruker nr.10 i samme serien og den er kjempefin og naturlig!

Jeg har kommuneblond ettervekst. Har endel røde pigmenter i håret og det blir ofte gult  når jeg bleker eller farger det, selv hos frisør og jeg må kjøre på med lillashampo mange ganger før jeg blir fornøyd. Vedlikeholder med lillashampo en gang i uka etter det og det fungerer bra. Vil ha en kald, lys askeblond farge, men ikke så kaldt at det blir grått/lillaaktig. Kanskje jeg skal prøve nr 10 i stedet da? Redd for grønt hår, hehe. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UNNSKYLD! Jeg skreiv feil! Hun brukte 12 og ikke 10.1! Det er 10.1 hun bruker som blir så fin (ikke jobbet i vita på ett år, litt arbeidssenilitet der ja...).

Så prøv 10.1 du :) Blir det grønnskjær har du oppi litt ketchup, det nøytraliserer det hele OM uhellet er ute :)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, lykkelitenen skrev:

UNNSKYLD! Jeg skreiv feil! Hun brukte 12 og ikke 10.1! Det er 10.1 hun bruker som blir så fin (ikke jobbet i vita på ett år, litt arbeidssenilitet der ja...).

Så prøv 10.1 du :) Blir det grønnskjær har du oppi litt ketchup, det nøytraliserer det hele OM uhellet er ute :)

Hehe, går så bra så :) Da tester jeg 10.1. Tusen takk for ketchuptips også! :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Jeg testet en hårfarge fra Korres for litt siden, i fargen 77.44, Intense Copper Blonde. Nå skal det sies at jeg slo til med en brukerfeil da jeg farget etterveksten og hadde fargen i litt vel lenge der, men den lever absolutt opp til navnet sitt! (Ja, jeg endte opp med knallrød ettervekst og mørkeblondt rødskjær i lengdene. Det var sistnevnte jeg var ute etter i hele håret 😑😂). Jeg har ikke farget håret selv så ofte, men jeg stusset over at håret mitt ble veldig statisk etter å ha brukt Korres sin hårfarge, og det har jeg ikke opplevd med annen hjemmefarging. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider