Gå til innhold

Glöd Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ikke en person som bruker selvbruning, og kan ikke huske sist jeg har prøvd det. Men i går kjøpte jeg Glöd Sophie Elise Self Tan Drops, og tok den på i ansiktet før jeg la meg i går. Det står man skal ta tre dråper sammen med fuktighetskrem første kvelden, og deretter to dråper for å få gradvis farge. Jeg syntes det var vanskelig å justere mengden, så det ble vel to "pumps". Dagen etter så jeg litt ut som Trump eller en oompa loompa, men fargen var helt jevn! Det var heller ingen farge i håndflatene mine. Tror det hadde sett greit ut hvis jeg også hadde tatt på hals og overkropp. Etter dusj så det ut som jeg var solbrun. Jeg har aldri orket å styre med selvbruning før, for synes det ofte ser så skjoldete ut på andre. Men dette var jo utrolig enkelt siden jeg bare blandet det i ansiktskremen min. Ser for meg at det vil fungere like bra med body lotion på kropp. Pluss for at den ikke smittet av på sengetøyet. Jeg kommer nok likevel ikke til å bruke det fast, for huden min ble litt rødlig og varm etter påføring, og mye tørrere etter dusj enn vanlig. Ser ingrediensene er: Aqua (Water), Dihydroxyacetone, Glycerin, Alcohol Denat., Pentylene Glycol, Xanthan Gum, Sodium Levulinate, Citric Acid, Potassium Sorbate.

Noen som har noen tanker om ingrediensene til hverdagsbruk?

Har dere prøvd produkter fra dette merket?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vurdert å kjøpe samme produkt som deg, men vil ikke støtte den bedriften der.. Men jeg har hørt fra flere at selvbruningen til kroppen skal være veldig god, og at den lukter mye mindre selvbruning (DHA) enn dråpene til ansiktet, så det kan være verdt å sjekke ut!😊

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Aurelia skrev:

Jeg har vurdert å kjøpe samme produkt som deg, men vil ikke støtte den bedriften der.. Men jeg har hørt fra flere at selvbruningen til kroppen skal være veldig god, og at den lukter mye mindre selvbruning (DHA) enn dråpene til ansiktet, så det kan være verdt å sjekke ut!😊

Jeg la ikke merke til at dråpene luktet noe, men etter hva jeg leser er flere fornøyd med selvbruningen til kroppen. Litt usikker om jeg har tålmodighet til det, og om den lyseste blir for mørk til meg, men må si jeg er litt nysgjerrig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom hit for å si at jeg unngår alt med alkohol i seg, så jeg anbefaler det ikke til hverdagsbruk. Sikkert alkoholen som gjør deg tørr. Så skulle jeg foreslå selvbruningsdråpene jeg bruker fra Isle of Paradise, men så ser jeg at de også har alcohol denat i seg 😅Jeg bruker de ikke ofte da, så det er ikke hverdagsbruk for min del. De nye selvbruningsdråpene fra Kicks har også alcohol denat i seg, men lenger ned på listen og har glycerin over, noe som er bra. Jeg kommer til å prøve Kicks sine dråper etter jeg er ferdig med Isle of Paradise sine.

Ellers har jeg ikke brukt noe fra merket til SE. Har hørt mye om det, med varierende erfaringer, men de fleste er ganske positive. En ting jeg tenker når jeg ser på ingredienslisten er at det er bra at det er så få ingredienser, men siden det er alkohol i den og du opplevde å bli tørr og rød/varm så hadde det sikkert vært greit med dråper som har mer fukt i seg. Men nå synser jeg bare ut ifra det lille jeg har lest😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@tuffl Ja, tenkte det måtte være alkoholen som gjorde meg tørr. Litt skeptisk til hverdagsbruk, ja. Sjekket ut ingredienslista til Isle of Paradise og Kicks, men de hadde begge alchohol denat som nr 3 og glycerin som nr 4..? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, LinnCaroline skrev:

@tuffl Ja, tenkte det måtte være alkoholen som gjorde meg tørr. Litt skeptisk til hverdagsbruk, ja. Sjekket ut ingredienslista til Isle of Paradise og Kicks, men de hadde begge alchohol denat som nr 3 og glycerin som nr 4..? 

Ja, det var derfor jeg bet meg i det 😅Men ifølge kicks sin side har deres nye selvbruningsdråper alcohol denat lengre ned: https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/selvbruning/daily-intense-tan-face-drops-30-ml Du så kanskje på den gamle formulaen? Det står blant annet på den nye: "Dråpene er beriket med hudforbedrende og lysende lakrisekstrakt, samt fire forskjellige typer hyaluronsyrer som fukter huden."

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, tuffl skrev:

Ja, det var derfor jeg bet meg i det 😅Men ifølge kicks sin side har deres nye selvbruningsdråper alcohol denat lengre ned: https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/selvbruning/daily-intense-tan-face-drops-30-ml Du så kanskje på den gamle formulaen? Det står blant annet på den nye: "Dråpene er beriket med hudforbedrende og lysende lakrisekstrakt, samt fire forskjellige typer hyaluronsyrer som fukter huden."

Jeg så nok på den gamle, visste ikke at det var en ny formula. Lang ingredienseliste da, inkludert parfyme. Men ser ut som det er enklere å styre antall dråper med den til Kicks. Hvis du prøver den til Kicks, får du oppdatere oss med hva du synes om den! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, LinnCaroline skrev:

Jeg så nok på den gamle, visste ikke at det var en ny formula. Lang ingredienseliste da, inkludert parfyme. Men ser ut som det er enklere å styre antall dråper med den til Kicks. Hvis du prøver den til Kicks, får du oppdatere oss med hva du synes om den! :)

Det skal jeg gjøre :) Tar nok litt tid før den blir prøvd siden jeg har igjen litt av den gamle og to av Isle of Paradise (feilkjøp av for mørk farge). I tillegg til at jeg nesten aldri bruker det, haha.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt googling ser jeg at Ida Warg også har selvbruningsdråper, og jeg kan faktisk ikke se alkohol på ingredienslisten (apotekhjartat.se). De selges på kicks også😊 Tror jeg prøver de først!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Aurelia skrev:

Etter litt googling ser jeg at Ida Warg også har selvbruningsdråper, og jeg kan faktisk ikke se alkohol på ingredienslisten (apotekhjartat.se). De selges på kicks også😊 Tror jeg prøver de først!

Den har propanediol som ingrediens nr 2, og jeg tror det er en alkohol (diol = to alkohol?).  Om den ingrediensen er bedre enn alchohol denat for huden vet jeg ingenting om. Hennes var mye billigere da!

Først nå innser jeg hvor mange merker som tilbyr dette med ganske like ingredienser. Jeg kjøpte jo denne på impuls, men tydelig at jeg har gått glipp av at dette er en greie. Litt snodig at mange influensere gir ut nesten samme produkt. Må være et marked for det da! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, LinnCaroline skrev:

Den har propanediol som ingrediens nr 2, og jeg tror det er en alkohol (diol = to alkohol?).  Om den ingrediensen er bedre enn alchohol denat for huden vet jeg ingenting om. Hennes var mye billigere da!

Først nå innser jeg hvor mange merker som tilbyr dette med ganske like ingredienser. Jeg kjøpte jo denne på impuls, men tydelig at jeg har gått glipp av at dette er en greie. Litt snodig at mange influensere gir ut nesten samme produkt. Må være et marked for det da! :P

https://www.paulaschoice.com/ingredient-dictionary/uncategorized/propanediol.html Er ikke alkohol, ser ut til å være en grei ingrediens :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, LinnCaroline skrev:

Det står at det er en glykol, og jeg tror fortsatt det er en alkohol. Men jeg burde egentlig ikke uttale meg om dette. :razz-drunk:

Forskjell på alkoholer :) Så lenge man unngår uttørrende alkohol, som alcohol denat osv så er det ikke noe problem ut ifra hva jeg har lest meg opp om. Det finnes fettalkoholer i mye, som feks cetyl og cetearyl alcohol og de er gode å ha i hudpleien, bortsett hvis man har ganske acneprone hud slik jeg har forstått. Enda mer informasjon om det her: https://www.byrdie.com/propanediol-for-skin-4773491

*Andre må bare rette på meg om jeg tar feil :D 

Endret av tuffl
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, tuffl skrev:

Forskjell på alkoholer :) Så lenge man unngår uttørrende alkohol, som alcohol denat osv så er det ikke noe problem ut ifra hva jeg har lest meg opp om. Det finnes fettalkoholer i mye, som feks cetyl og cetearyl alcohol og de er gode å ha i hudpleien, bortsett hvis man har ganske acneprone hud slik jeg har forstått. Enda mer informasjon om det her: https://www.byrdie.com/propanediol-for-skin-4773491

*Andre må bare rette på meg om jeg tar feil :D 

Jeg vet det er forskjeller på alkoholer, det blir litt som fettsyrer. Jeg reagerte bare på at dere hevdet det ikke var en alkohol. Men ut i fra de lenkene dine, så virker det som om propandiol er en bedre ingrediens enn alkohol denat for de aller fleste, så vil det jo alltids være individuelt hva man reagerer på. Så spørs det jo hva slags andre ingredienser man blander det med.. Jeg tenker også at propandiol virker som en snillere ingrediens, sånn som du gjør etter å ha lest litt. 

Dråpene fra Glöd minner meg om solkremene jeg har prøvd av Bioré. Flere av de har jo også mye alkohol i seg, så jeg får litt samme feelingen. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, LinnCaroline skrev:

Jeg vet det er forskjeller på alkoholer, det blir litt som fettsyrer. Jeg reagerte bare på at dere hevdet det ikke var en alkohol. Men ut i fra de lenkene dine, så virker det som om propandiol er en bedre ingrediens enn alkohol denat for de aller fleste, så vil det jo alltids være individuelt hva man reagerer på. Så spørs det jo hva slags andre ingredienser man blander det med.. Jeg tenker også at propandiol virker som en snillere ingrediens, sånn som du gjør etter å ha lest litt. 

Dråpene fra Glöd minner meg om solkremene jeg har prøvd av Bioré. Flere av de har jo også mye alkohol i seg, så jeg får litt samme feelingen. :P

Jeg ordla meg sikkert feil. Jeg tenker ikke på fettalkoholer som "alkohol" i den forstand de fleste forbinder ordet med - uttørkende, desinfiserende osv, slik som alcohol denat og i og med at det var den ingrediensen det var snakk om så tolket jeg det at du mente at propandiol var alkohol i lik forstand som alcohol denat. Jeg kan ikke noe om diol og glykol, så jeg gikk egentlig kun ut fra det som sto på de sidene jeg leste 😛Det blir for teknisk for meg med kjemien bak det for min del 😂 Derfor jeg uttrykte meg på den måten hvertfall :) 

Men ja, den virker grei! Kjenner jeg ikke er så gira på å prøve noe fra Glöd egentlig 😅Nå bøyer jeg meg forsiktig og ydmykt ut av diskusjonen rundt alkohol i hudpleie 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner! @tuffl Jeg hadde jo kjemi på videregående, så selv om jeg er litt rusten, så leser jeg nok fortsatt i lys av det jeg lærte da. Men poenget ditt var vel at propandiol fremstår som en snillere ingrediens enn alcohol denat - og det skal jeg ikke si noe imot! 

Men jeg så litt nærmere på ingredienslista til Ida Warg, og det inneholder også phenoxyethanol (riktignok siste ingrediens). Jeg ser at Skinlove ikke fører produkter med den alkoholen siden de er usikker på om det er en trygg ingrediens. Men hadde jeg skulle kjøpt selvbruningsdråper på nytt, så hadde jeg nok prøvd hennes. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Har ikke prøvd dråpene, men kjøpte SE Glöd i Medium til kroppen, da det var den jeg fikk tak i det og da. Anbefales ikke for min del! Jeg har alltid vært veldig skeptisk til selvbruningsprodukter mtp hvor mislykket det kan bli, i tillegg til au jeg hater lukten av selvbruning når dem utvikller fargen! 😆 Men bestemte meg for å prøve i år, siden jeg aldri får farge på beina og det tar tid før jeg får farge resten også!

Bestilte først St. Tropez Express mousse og spray på Kicks.no, men tok litt tid før de kom, så stakk innom Cubus å kjøpte SE Glöd i Medium etter Tv2 hjelper deg anbefalte den, selv om jeg egentlig ikke vil støtte produktene. For det første lukter jeg selvbruning i 3 dager etter påføring, selv om jeg dusjer etter minimum 8 t, og hver dag utenom. Den blir heller ikke like jevn og fin i fargen som St.Tropez blir og forberedelsene er de samme. Har bare  prøvd SE et par ganger, men det var nok for min del! 😅

St.Tropez Express er genial, den velger du selv hvor mye farge du vil ha, dusj den av etter 1 time før lett farge, 2 timer for medium eller 3 timer for mørk farge. Den fortsetter å virke etter at du har dusjet den av. 

Jeg har brukt mest mousse, tok 1,5 t de første to gangene og har økt til 2-2,5 t de siste gangene. Fargen holder lenger om jeg lar den virke lenger og det blir mer selvbruningslukt, logisk nok, men lukten forsvinner etter den er ferdig å virke og du har dusjet igjen. Lar jeg den virke 1,5 t, blir det veldig lite selvbruningslukt. Jeg har heller ikke får noe skjolder med denne, den gir utrolig naturlig og fin farge og er superlett å påføre på pga guidefargen og med hanske, jeg bruker Bondi Sands Self Tanning Mitt i "fløyel", i tillegg fader den helt jevnt og fint. Har allerede bestilt meg backup, så den anbefales!! 😄 

St. Tropez Bronzing Water Face Mist er også et supert produkt til ansiktet, bare sprayer på over dagkrem, legger igjen en superfin mist og så jevner jeg med en kabukibørste for å forsikre meg om at det legger seg jevnt, selv om en visstnok ikke trenger det. Gir lett glød og farge og kan bygges opp. Har også brukt den på føttene og tærne om jeg er redd for å få for mye farge der med moussen. 😉 

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, LinnCaroline skrev:

Fikk lyst til å prøve de du nevner! Virker veldig greit å kunne justere fargen litt selv. 

Ja, nå har jeg ikke prøvd så mange, men  veldig fornøyd med St. Tropez og merker stor forskjell ift SE Glöd, feks! 😅 

Har St. Tropez Express i spray også, den skulle være så enkel å påføre, men jeg synes faktisk moussen var mye enklere å ha kontroll over! Men kanskje bare en vanesak! ☺️

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i at St. Tropez express mousse er genial! Beste jeg har prøvd! Har også lyst til å prøve St. Tropez express bronzing gel. Kjøpte St. Moritz sitt skum i våres, men det lukter altså så jævlig at jeg aldri har kjent verre! Jeg lot det virke i 3 timer og dusjet det av på ettermiddagen og påfølgende natt fikk jeg ikke sove pga stanken fra egen selvbruning! 😂 Luktet fortsatt etter dusj med såpe og påføring av bodylotion morgenen etter og, grøss!  Ga fin og langvarig farge da, så skal bruke den opp, men kjøper neppe igjen. Cocoa Brown har jeg også brukt mange av, men syns holdbarheten er så kort.

Har lyst til å teste lotionen til Vita Liberata også, noen som har prøvd? 

SE nekter jeg å støtte, selv om Glöd så hadde vært den siste selvbruneren i verden! *sær*

Endret av Wasabi
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på det som står ang. expressmoussen! Kjøpte den da den kom på VITA for mange år siden, har ikke brukt noen annen selvbruning siden. Heeelt genialt at den skal virke så kort tid, og den fader skikkelig bra og jevnt🙌🏼🏆

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Tror jeg må finne meg nye selvbruningsdråper for de fra Isle of Paradise får huden min til å klø og huden føles ubehagelig mens jeg har den på. Glöd fra SE er uaktuelt da jeg nekter å støtte den dama..

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, tuffl skrev:

Tror jeg må finne meg nye selvbruningsdråper for de fra Isle of Paradise får huden min til å klø og huden føles ubehagelig mens jeg har den på. Glöd fra SE er uaktuelt da jeg nekter å støtte den dama..

Jeg er tydeligvis en av de få her inne som har sansen for SE... :giggle: 

Ser ut som det er nok av merker å velge av, selv om mange også har ganske lik ingrediensliste. Jeg liker ikke tanken på å bruke selvbruning nå på sommeren i sola, men regner med jeg eksperimenterer litt mer til høsten. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, LinnCaroline skrev:

Ser ut som det er nok av merker å velge av, selv om mange også har ganske lik ingrediensliste. Jeg liker ikke tanken på å bruke selvbruning nå på sommeren i sola, men regner med jeg eksperimenterer litt mer til høsten. 

Jeg er enig med Kristin Gjelsvik om at SE er Norges farligste forbilde, så ja.... 😅

Ja, jeg likte jo Kicks sine gamle selvbruningsdråper, men de har laget nye og jeg ser flere kommentarer om at de er uttørkende... Den misten fra St.Tropez ser spennende ut da! Jeg likte også express-selvbruningen deres, men jeg har ikke tatt selvbruning på kroppen på typ to år 😅

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, LinnCaroline skrev:

Nei, du er ikke alene. Kristin Gjelsvik derimot 🤢

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider