Gå til innhold

SELVBRUNINGSTRÅDEN. Leter etter selvbruning og vil høre erfaring!

Anbefalte innlegg

Hei, opprettet bruker her. Jeg leter selvbruning jeg ikke blir gul eller oransje av i ansiktet. Jeg er kald i hudtonene. Er ikke super lys i huden, men ganske lys. Ikke gylden for å si det slik. Dette blir langt :) 

Jeg kunne tenkt meg å prøve Sophie Elsie sin drops, men spør først om erfaringer her. Gir den farge etter en gang? Blir du brun på fingrene? Ser den skal blandes med krem. Hun har også face&body skum, blir dette brunere enn drops? 

Ida Warg har også dråper, ser denne er billigere. Så, er det noen som har prøvd både Ida Warg og SE? Hvem er best? IW har også ansiktslotion. Er denne spesielt laget for ansikt så du ikke blir gul? Hun har også en mousse som det ståt face&body på.

St Tropez har face lotion.

De har også face water og mist. Er skeptisk til spray da jeg er redd det ikke legger seg jevnt. 

De har en oransje flaske det står serum på. Denne er dyrest. Lest mye bra, at man får naturlig solfatge og ikke gul.

Jeg har foreløpig prøvd Mr & Mrs Tannie, som er et nytt merke. Jeg har kun prøvd deres bodylotion som mulig er beregnet på kropp, men jeg prøvde like gjerne i ansikt. Lukter ekstremt godt og ingen selvbruningslukt, fikk nesten lyst å bruke den som parfyme for den lukter helt nydelig. Men dessverre ble den så ikke fin på meg. Selvbruningslotion har aldri blitt særlig fint på meg da det ikke gir særlig farge på kroppen, og denne ble gulaktig i ansiktet mitt. De har serum og mist for ansikt. Setter pris på svar om disse om noen har prøvd.

Prøvde Decleor sin gradual tan, som nå er på brun flaske, og denne ble mer kald brun som jeg vil ha, men den harnså stor flaske, og det finnes sikkert noe som er enda mer naturlig også, den ble brun nok, men kanskje snev av oransje etter mange påføringer. 

Foreløpig har jeg erfaring med St. Moriz medium mousse, som setter fort farge på kroppen. Men kan ikke gå i lyse klær etterpå og helst svart og løst. Den overfladiske fargen dusjes av og resultatet er fint. Den lukter selvbruning.

Bondi Sands dark er min favoritt så langt. Lukter god kokos, tørker fort inn og smitter ikke over. Hadde ingen følelsr av overflødig krem på etter bruk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt, velkommen hit! Håper du vil trives her på verdens koseligste forum! <3 

Jeg et såpass sær at jeg nekter å støtte Sofie Elise, så kommer aldri til å prøve noe fra Glöd. Har noen dråper fra Ecooking som skal være bra, men har ikke fått testet de enda. Det er et veldig rent merke, ihvertfall. Jeg kjøpte min flaske på Farmasiet. Har prøvd litt annet derfra også og har vært fornøyd med alt. 

Min favoritt til kropp er express skummet til St. Tropez. Liker også skummet til St. Moritz, men den lukter så sterkt av selvbruning at jeg kun klarer å bruke den på beina. Første gang jeg brukte det fikk jeg ikke sove pga stanken fra egen selvbruning selv om det var mange timer siden jeg hadde skylt det av og fargen var ferdig utviklet. En smule følsom for lukt, haha 😂 Syns det fortsatt lukter etter dusj med såpe og påføring av bodylotion og. Men gir fin og holdbar farge da. Cocoa Brown er bra, men syns holdbarheten er så kort at det ikke er verdt strevet. 

Kicks sin gel for ansikt skal være bra, men jeg turte aldri bruke den i ansiktet. Har ganske sensitiv ansiktshud som lett reagerer med kviser. Men den ga fin og holdbar farge på beina da :) Men dråpene fra Ecooking skal jeg prøve i ansiktet. Tror huden min vil like sånne dråper som blandes i ansiktskremen bedre. Vita Liberata skal være knallbra, men har ikke prøvd enda. Kanskje jeg må prøve Bondi Sands om den ikke tester på dyr. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Wasabi skrev:

Først av alt, velkommen hit! Håper du vil trives her på verdens koseligste forum! <3 

Jeg et såpass sær at jeg nekter å støtte Sofie Elise, så kommer aldri til å prøve noe fra Glöd. Har noen dråper fra Ecooking som skal være bra, men har ikke fått testet de enda. Det er et veldig rent merke, ihvertfall. Jeg kjøpte min flaske på Farmasiet. Har prøvd litt annet derfra også og har vært fornøyd med alt. 

Min favoritt til kropp er express skummet til St. Tropez. Liker også skummet til St. Moritz, men den lukter så sterkt av selvbruning at jeg kun klarer å bruke den på beina. Første gang jeg brukte det fikk jeg ikke sove pga stanken fra egen selvbruning selv om det var mange timer siden jeg hadde skylt det av og fargen var ferdig utviklet. En smule følsom for lukt, haha 😂 Syns det fortsatt lukter etter dusj med såpe og påføring av bodylotion og. Men gir fin og holdbar farge da. Cocoa Brown er bra, men syns holdbarheten er så kort at det ikke er verdt strevet. 

Kicks sin gel for ansikt skal være bra, men jeg turte aldri bruke den i ansiktet. Har ganske sensitiv ansiktshud som lett reagerer med kviser. Men den ga fin og holdbar farge på beina da :) Men dråpene fra Ecooking skal jeg prøve i ansiktet. Tror huden min vil like sånne dråper som blandes i ansiktskremen bedre. Vita Liberata skal være knallbra, men har ikke prøvd enda. Kanskje jeg må prøve Bondi Sands om den ikke tester på dyr. 

Takk for svar :) gi gjerne tilbakemelding om hvordan den er. Har lest om Ecooking også, men er alltid skeptisk til det som ikke er så kjent. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Jeg har bare brukt samme selvbruning i ansiktet som på kroppen, men siden jeg bruker sminkefjerner i ansiktet føler jeg at fargen forsvinner mye raskere i ansiktet enn på kroppen. Jeg har kjøpt dråpene til Sophie Elise, men ikke prøvd de enda. Tror jo kanskje at konseptet er bedre siden man konstant "fyller på" med farge, istedenfor at man bare tar på en gang og satser på at det holder. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterer litt jeg selv om det ikke er så mye liv her :)

Har prøvd ut St. Tropez Everyday Face Cream Medium/Dark. Etter ett lag var det litt farge, men ikke mye. Tok på et lag til å fikk fin farge. Kan gå 1 dag uten eller 2 uten at det er nødvendig å ta på nytt, men den forsvinner jo ganske fort. Kan jo være fordi jeg vasker ansiktet, men det står Everyday så mulig den må påføres hver dag.. gir isåfall fin farge. Lukter ikke selvbruning, bare som en helt vanlig ansiktskrem. LITT gulaktig kan jeg bli om jeg tar må flere lag, men ikke slik at det blir veldig gult. Denne anbefaler jeg isåfall om du er kald. Finnes nok bedre, men jeg er fornøyd :) skal bli spennende å prøve flere fremover. 

Kan anbefale Decleor sin Gradual glow hydrating milk. Den er på brun tube. Den er for både ansikt og kropp, denne er den beste av de 2 jeg prøvd foreløpig. Blir brun og ikke oransje.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Her er en tråd om Sophie Elise sin selvbruningslinje, er flere som har testet produktene :)

Selv elsker jeg St. Tropezen er perfekt! Blir supergjevn, ALDRI skjoldete og er kjapp å spraye på før jeg legger meg. Kicks har også en tilsvarende, men den lukter mye sterkere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.9.2020 den 16.34, lykkelitenen skrev:

Her er en tråd om Sophie Elise sin selvbruningslinje, er flere som har testet produktene :)

Selv elsker jeg St. Tropezen er perfekt! Blir supergjevn, ALDRI skjoldete og er kjapp å spraye på før jeg legger meg. Kicks har også en tilsvarende, men den lukter mye sterkere. 

Takk, skal se på den. Jeg driver å prøver ut Sophie Elsie sine dråper nå. Første dagen følte jeg ikke den gav farge, så gikk jeg en dag uten å prøve igjen. Så smurte jeg meg igjen i går og i dag. Merket jo i går at jeg hadde plutselig fått masse farge! Så det på at halsen var blitt hvitere enn ansiktet 😅 Så jeg tok på meg gradual tan milk fra Decleor på halsen så det ikke skulle bli så stort skille. Bruker også rester av kremer etter jeg har smurt ansiktet med SE. Ufordringer med denne er at kremene må smøres mer nøykatig for å unngå skjolder når selvbruning er blandet inn i den. Og forsåøke å få det ufo er på halsen selv om det ikke er igjen så mye krem på henden. 

Glöd bruker altså lenger tid på å jobbe enn St.Tropez kremen. Siden St.Tropez er en krem som inneholder selvbruning så er den litt lettere å få jevn da jeg ser hvor jeg smører kremen. Mens dråper en en dråper som blandes inn i kremer, treng det gjerne litt mer av kremene da det må spøres uteover også på hals. Men fargen ser faktisk litt mrer naturlig ut på meg enn St.Tropez sin. Begge er fine, men den her tilpasser seg visst litt mer min hud. St.Tropez er hakket varmere. Men nå er det Gradual tanning milk jeg har brukt da, ikke spray. 

Har veldig lyst å prøve Vitamin serum fra St.Tropez :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en Sienna X tan drops som jeg skulle få prøve. Den var bedre enn de andre, selv om de også er gode. Ga mer farge og jobbet fortere. Den er også dyrere enn SE i forhold til mengde. Men det trengs mindre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, BondiSands skrev:

Fikk en Sienna X tan drops som jeg skulle få prøve. Den var bedre enn de andre, selv om de også er gode. Ga mer farge og jobbet fortere. Den er også dyrere enn SE i forhold til mengde. Men det trengs mindre. 

Hvordan er lukten på den?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, lykkelitenen skrev:

Hvordan er lukten på den?

Den er ikke sjenerende. Altså jeg luktet ikke når jeg brukte den. Jeg luktet bare oppi flaska litt. Vet ikke hva jeg skal beskrive det som. Den lukter noe ja, ikke sånn spesielt godt. Men som sagt, merket ingen lukt på meg selv da jeg brukte den. Det var bare da jeg luktet på selve dråpene. Lukter kanskje litt blanding av alkohol og selvbruning? 🤔 men mildt. Den ga ihvertfall veldig fin farge til meg. Jobbet fort også. Bare plutselig var jeg veldig brun! I motsetning til SE der jeg gikk et par dager uten å se noe. 

Men jeg tror jeg slurvet litt. Vanskelig å se hvor man tar på seg dråper da de er helt gjennomsiktige. Jeg hadde glemt å ta rundt munnen 😅 jeg undervurderte de også, for trodde de kom til å måtte smøres flere ganger før effekt. Men nei. Jeg drikker kaffe også da så kan være at varm damp fra kaffen forstyrret litt området rundt munnen. Drakk jo med en gang etter jeg hadde tatt den på. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider