Lene

Din favoritt tørrshampo?

Recommended Posts

Sunniva

Jeg bruker Colab nå. De påstår at de er helt usynlige, men jeg blir hvit i håret av disse også dersom jeg ikke er forsiktig. Må riste godt og ikke bruke så mye. Men det går! Bedre enn Batiste, i alle fall, som gjør håret mitt hvitt som puddersnø i tillegg til at de lukter skikkelig ekkelt og kvalmt. 

Men favoritten har jeg ikke funnet enda. Har nemlig troen på at det finnes noe enda bedre der ute :) Bare spørs om jeg finner noe som er bedre til den prisen da... Tviler. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene83

Jeg bruker Batiste XXL volume :) syns den er rågod :P Jeg har langt exstension hår som aldri blir fett nesten, så bruker denne på toppen og slipper og vaske håret så ofte :) Deilig..

Men bruker den faktisk i nyvasket, tørt hår også hihi, for og få litt volum og hold :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg er så ghetto at jeg bruker den fra Define. Jeg syntes den var bra, men så fikk jeg rødt hår og nå ser jeg ut som en idiot.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Den fra Define er ikke så verst, liker den bedre enn Batiste. Har bestilt Tigi Bed Head Rockaholic, spent på om jeg liker den.  :grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene83

Jeg ville nok ikke kjøpt den Kriss..ser klønete ut med den kosten..MEN Batiste Blonde kan du jo kjøpe, den har et blondt preg av farge :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Om du er ute etter noko naturlig så kan du kanskje teste ut Lush sin. Den er veldig god og lukter godt, men har ikkje spraymekanisme då. Den kjem i vanleg shampoflaske også må man finne ein teknikk som funkar for ein sjølv når det gjeld påføring. Men den funker altså. Meiner å hugse at den luktar mildt av sitrus. Behageleg lukt, syns eg i alle fall :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Klorane gentle dry shampoo with oat milk :in-love: ingenting slår den for min del! Drøy i bruk, ikke aerosol, og har en lur klemmemekanisme som sprer produktet med lufttrykk. Jeg har mørkt hår og selv om innholdet er hvitt er det lett å gni bort fargen :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine

Bumble and bumble Prêt-à-Powder. :D Kombinert tørrshampo og stylingpudder. Kan bli litt tacky, kommer ikke på et bedre norsk ord for det, om man bruker for mye. Siden håret mitt er veldig flatt, glatt og for tiden blir fort fettete så funker det egentlig bra sånn også. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har brukt Batiste fast, og favoritten der er Nourish & Enrich. Den gjør håret mykt i tillegg <3 Så langt har jeg bare funnet den i UK.

Ellers bruker jeg Sunsilk sin for tiden.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krissy

Jeg ville nok ikke kjøpt den Kriss..ser klønete ut med den kosten..MEN Batiste Blonde kan du jo kjøpe, den har et blondt preg av farge :D

Batiste er alt for uttørkende.. Jeg har batiste men bruker aldri. Det er fullt av alkohol og gasser.. blæh.. den der jeg linket til kan man kjøpe refill til, og man må jo ikke bruke den kosten, en kan drysse som man gjør med volumpudder :) 

Om du er ute etter noko naturlig så kan du kanskje teste ut Lush sin. Den er veldig god og lukter godt, men har ikkje spraymekanisme då. Den kjem i vanleg shampoflaske også må man finne ein teknikk som funkar for ein sjølv når det gjeld påføring. Men den funker altså. Meiner å hugse at den luktar mildt av sitrus. Behageleg lukt, syns eg i alle fall :)

Takk for forslag. skal lese ingrediensene på den :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Klorane gentle dry shampoo with oat milk :in-love: ingenting slår den for min del! Drøy i bruk, ikke aerosol, og har en lur klemmemekanisme som sprer produktet med lufttrykk. Jeg har mørkt hår og selv om innholdet er hvitt er det lett å gni bort fargen :)

Ååå, det var gode nyheter! :clap: Jeg har nemlig nettopp kjøpt denne, i min videre søken etter den perfekte tørrsjampo. Håper jeg blir like fornøyd!

Sånn for å svare på spørsmålet i tråden: jeg har enda ikke funnet noen favoritt. Er greit fornøyd med Batiste sin brunetteversjon, selv om den allikevel er for lys for mitt hår. Har også prøvd London-versjonen av Colab, men jeg taklet ikke lukten. Synes den lukter enda verre og sterkere enn Batiste, og det sier vel sitt. Har også en fra Lush, som er en sånn allround-greie. Kroppspudder tror jeg det går under, men det kan fint brukes i håret også. Lukter vanilje og kjempegodt, men jeg har ikke helt klart å finne teknikken med denne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Sunsilk er ikke spesielt god. Håret blir trått, men det ser fortsatt fett ut. Kjøpte den heldigvis på tilbud til rundt 20 kr.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene

Takk for mange gode tips:) flere her jeg skal sjekke ut. Favoritten til nå har vært den fra Davines, eller Kevin Murphy. Men de brukes så utrolig fort opp! Og til den prisen er det en dyr forbruksvare.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Bruker vanligvis Define, men har kjøpt et par vanlige Batiste nå. Synes de er omtrent like gode. Batiste XXL synes jeg å huske var veldig bra (gav grålig farge, men jeg synes det er topp), men det irriterte meg at den ble så fort tom så har ikkje kjøpt den på evigheter. 

Jan Thomas sin gjør ingenting for håret mitt, merker bare lukten. Men jeg har veldig fett hår, så trenger mye effekt. 

Kicks sin gjør håret mitt klissete og fælt. 

Har også en som jeg tror er proffs, ikke fornøyd med den heller. 

Neste kjøp blir Klorane, høres ut som den kan være noe for meg. Forumet ass  <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Jeg synes Got2Be sin er ganske god :) Likte ikke define, og er heller ikke veldig fan av batiste. Har brunetteversjonen nå da, men har ikke testet den enda. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Jeg kaster meg på Klorane. Den er lett men får jobben gjort, og jeg føler ikke at meg MÅ vaske den ut samme dag. Jeg er veldig glad i Batiste XXL også, men bare til styling for å få bra volum, for denne føler jeg absolutt at jeg må vaske ut samme dag.

Dere som har kjøpt Klorane i ikke-aerosolversjon, hvor har dere kjøpt den? Jeg finne bare den som er aerosol.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Sunsilk er ikke spesielt god. Håret blir trått, men det ser fortsatt fett ut. Kjøpte den heldigvis på tilbud til rundt 20 kr.

Den fungerer bra på mitt hår, men jeg har supertynne hårstrå, vet ikke om det gjør noe forskjell?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg har bare prøvd Kicks tørrshampo(ikke god og ble kvalm av lukten), tony&guy(gjør ikke en dritt, selv ikke når jeg bruker den for å forebygge. Lukter veldig godt da) og Batiste i forskjellige varianter. Batiste Fresh er den eneste jeg tåler lukten av, og den fungerer veldig godt på å forebygge. Håret blir lysere og tørt hvis jeg bruker den på hår som allerede er fett. Jeg bruker tørrshampo sjeldent, men bruker det før håret blir veldig fett når jeg vet at jeg skal i aktivitet og ikke orker å vaske håret først. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
evy93

Av de jeg har prøvd, er Batiste brunette den jeg liker best! Lukter kjempegodt, og gjør absolutt jobben sin!  :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
maliima

Midt på treet fornøyd med Batiste, og absolutt ikke fornøyd med Lush sin.. Ikke Proffs sin heller, men det var mer forventet! Så en test av tørrshampoer en vei der biosilk sin kom best ut så litt lyst å prøve den!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider