Gå til innhold

Din favoritt tørrshampo?

Lene

Anbefalte innlegg

Jeg har som mål å bruke opp tørrshampoene i skapet. Går dårlig gitt 😅 Når jeg er vant til lette varianter som gir volum og matter med minimalt produkt blir plutselig "alt" annet seigt og tung! Eller så har de stått så lenge at dysene har blitt defekte/tette....

Favoritten er fortsatt Camilla Pihl sin, lukter digg, er lett i håret, gir ikke så mye gråskjær som de fleste andre (sammenlignet med Batiste som jeg brukte i dag i allefall) og håret kjennes reint ut samtidig som jeg kan ta i det (og la andre ta i det uten å bli flau 😝) og vaske det ut uten problemer. Nesten HG, bare slått av Living Proof sin. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• Michelle

8

• PewPew

7

• Ingrid

6

• Minnea

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ser at jeg ikke har skrevet i denne tråden før, det må være en annen jeg har skrevet om tørrshampo i Mitt hår blir veeeeldig fett. Tidligere har jeg ikke forstått hvorfo

Jeg lover jenter, ingenting er som betongstøv! Håret blir ENORMT, og finnes ikke fett! 

Min favoritt er Aveda Shampure, den er helt super! Kommer i en myk flaske, så man sprer produktet ved å presse på flasken. Ingen aerosol, med andre ord Tørrsjampoen er lett og gjør ikke at håret

Jeg liker ikke tørrshampoo i pudderform, men har en flaske R+co Spiritualized Dry Shampoo Mist stående til nødstilfeller. Denne er som et vann man sprayer inn i hårrøttene, masserer lett, og når den tørker, blir det knapt et spor igjen i håret. Siden jeg ikke har tendenser til fett hår, vet jeg ikke hvor godt den funker til det, men den er fin når jeg er på hytta og vil ha en liten "restart" på håret for å kunne style det bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...

Har tørrsjampoen fra Redken (den rosa) blitt reformulert? Kjøpte hele tre stk for noen måneder siden pga jeg tidligere har likt den skikkelig godt, men må bruke nesten halve flaska for at håret mitt skal se LITT mindre fett ut..... Skuffende, må vell tilbake til Batiste.... 

Også litt rant; jeg haterhaterhater virkelig å ha fett hår. Det er ikke en dritt som fungerer og jeg mistenker at hudebunnen er problemet på lik linje med huden min (jeg har jo ekstremt fet hud også). Så sinnssykt irriterende og frustrerende, er ikke så gøy å dusje håret før en skal på kveldsvakt og på dagvakta dagen etter så er håret kjempe fett og man ser skitten og ekkel ut. Jeg har prøvd noen perioder uten tørrsjampo nå men det er fælt. 

Endret av Michelle
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.2.2020 den 17.17, Michelle skrev:

Også litt rant; jeg haterhaterhater virkelig å ha fett hår. Det er ikke en dritt som fungerer og jeg mistenker at hudebunnen er problemet på lik linje med huden min (jeg har jo ekstremt fet hud også). Så sinnssykt irriterende og frustrerende, er ikke så gøy å dusje håret før en skal på kveldsvakt og på dagvakta dagen etter så er håret kjempe fett og man ser skitten og ekkel ut. Jeg har prøvd noen perioder uten tørrsjampo nå men det er fælt. 

I feel ya! Nærmer meg 40, og håret er like fett (huden derimot er gått over i bare tørr). Pluss tynnere etter to graviditeter. Det eneste som hjelper her er å stripe håret for å tørke det litt ut, men det vokser så innmari fort. Skjønner meg ikke på folk som betaler for vitaminbjørner i håp om hår som vokser fortere, det er jo bare et herk. Og så må jeg ha shampo med mye SLS. Shampo uten før håret mitt til å se ennå verre ut etter vask enn før, jeg forstår ikke hvordan det er mulig en gang. 

Har vært storbruker av Batiste XXL, men er litt skremt av alt om hår som knekker av pga kombinasjon billigtørrshampo og hårfarge, så forsøker nå å finne andre favoritter. Har likt evo poro, så kjøper kanskje ny av den. Holder på med en flaske Osis nå, men ønsker meg noe som liksom tar litt mer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Minnea Med meg hjelper det ikke å stripe håret engang, fett som olje i stekepanne likevel! Jeg blir mildt sagt gal av det. Trist å måtte vaske håret hver dag (jeg går noen ganger to dager uten men da ser det jo ikke ut som jeg har dusja på en uke), for det går utover hårfargen. Har prøvd mange forskjellige sjampoer og balsamer uten resultat, hårkurer og diverse kjerringråd. Å gå lenge uten å vaske håret, ofte, fungerer iallefall ikke. I høst og deler av vinteren har jeg gått med fett og jævlig hår to-tre dager på rad i lengre tid og håret blir like fort fett fortsatt. Men så har jeg også lest et sted at det å vaske håret hver dag eeegentlig ikke er helt krise, og håret mitt er langt ifra kjempe slitt, så...... 

Jeg er også i den situasjonen hvor tørrsjampo ikke fungerer, føler jeg. Venter på Batiste XXL samt et par andre jeg ikke har prøvd før i posten, jeg håper så inderlig en av de fungerer. Så langt fungerer ikke Redken Pillow Proof eller Amika Perk Up.... 

Endret av Michelle
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.2.2020 den 17.17, Michelle skrev:

Så sinnssykt irriterende og frustrerende, er ikke så gøy å dusje håret før en skal på kveldsvakt og på dagvakta dagen etter så er håret kjempe fett og man ser skitten og ekkel ut.

Har du prøvd å ha i tørrshampo før du legger deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Michelle skrev:

Har ikke det nei, kanskje jeg skal gjøre det! 

Ta i mer enn du vanligvis ville brukt, og om du har en som gjør håret tørt, men trådt, så kan du prøvde med den. Når du sover gnikker man tørrshampoen inn i håret, så det blir mye mer naturlig resultat. Kan jo være verdt å prøve :)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.2.2020 den 1.07, Michelle skrev:

@Minnea Med meg hjelper det ikke å stripe håret engang, fett som olje i stekepanne likevel! Jeg blir mildt sagt gal av det. Trist å måtte vaske håret hver dag (jeg går noen ganger to dager uten men da ser det jo ikke ut som jeg har dusja på en uke), for det går utover hårfargen. Har prøvd mange forskjellige sjampoer og balsamer uten resultat, hårkurer og diverse kjerringråd. Å gå lenge uten å vaske håret, ofte, fungerer iallefall ikke. I høst og deler av vinteren har jeg gått med fett og jævlig hår to-tre dager på rad i lengre tid og håret blir like fort fett fortsatt. Men så har jeg også lest et sted at det å vaske håret hver dag eeegentlig ikke er helt krise, og håret mitt er langt ifra kjempe slitt, så...... 

Jeg er også i den situasjonen hvor tørrsjampo ikke fungerer, føler jeg. Venter på Batiste XXL samt et par andre jeg ikke har prøvd før i posten, jeg håper så inderlig en av de fungerer. Så langt fungerer ikke Redken Pillow Proof eller Amika Perk Up.... 

Jeg tror egentlig at håret mitt er litt mindre oljete enn før, men at det fremstår minst like ille fordi jeg har kommet i overgangsalderen (neida, har ikke det, men har hatt konstante hetetokter siden graviditeten med førstemann av en eller annen grunn). Blir så varm og klam at sokkene mine smuldrer opp, så er sikkert det som påvirker håret også. Og så er det jo to omganger med ammehår som gjør det litt tynnere i tillegg. 

Her orker jeg ikke tanken på å vaske det daglig. Det bruker timesvis på å tørke, og om jeg bruker hårføner hele veien så blir det bare fett av føningen. Helt håpløst.. Jeg krysser fingrene for grå hår snart, så det kan bli litt tykkere/luftigere 😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Jeg håper jeg kan få hjelp til å finne en erstatning for favoritten min nå som alle frisørsalonger er stengt. Favoritten så langt har vært Maroccanoil sin for lyst hår. Jeg har prøvd Batiste, Redken og Kevin Murphy, men likte ingen av disse. Trenger en som fjerner fett, for jeg må bruke tørrshampo dagen etter at jeg har vasket håret. Håper dere kan hjelpe (og at alle holder seg friske) 😊

Edit: Helst en jeg får tak i butikk, eller på Feelunique eller Lookfantastic. 

Endret av Caramella
Glemte noe
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Azur skrev:

@Caramella ser ut som norske Blush har tørrshampo fra Moroccanoil. En butikk som brukes mye av forummedlemmer. 

Tusen takk 😊 Jeg har vært skeptisk til Blush, men hvis mange herfra handler der så regner jeg med at det går fint. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 months later...

Jan Thomas sin tørrsjampo, sølv flaske med hvitt. Denne gir en følelse av rent hår, den gir hold uten å tynge. Synes effekten kunne vart lenger men slik er det vel med nesten alle. Bjørn Axen sin dry shampo liker jeg også. Den som heter volume & texture dry shampo. Mørkeblå flaske . Gir litt mer hold en JT sin, men varer lenger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider