Gå til innhold

Beste top coat

lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt HK Girl som er den beste top coaten eller er det kommet nye og bedre "motstandere" på markedet?

Jeg er tilbake til vanlig lakk etter ett år med dip powder og gel, og innser at jeg er blitt bortskjemt med glans, holdbarhet, tørketid og manglende krymping 😅 Testet Seche Vite for to dager siden og den krymper som bare fy. Var nøye med å dekke hele neglen, likevel får jeg en linje langs neglebåndet hvor den krymper over lakken under og lakken som havner bak krympefeltet smuldrer av (se bilde).

Andre top coats som anbefales?

20200918_160817.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, vakkerlakk skrev:

Essie Gel Setter 👌

Den jeg har brukt tidligere og likt, men er tom nå. Er bare så fysen på å se om det finnes bedre. Du vet, gjerder og grønt gress og slikt 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Nails Inc Gel noe men den har blitt reformulert og er ikke så lett å få tak i lenger så jeg vet ikke om den er god lengre. Nå var jeg veldig lite hjelpsom beklager. 🙃

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, lykkelitenen said:

Den jeg har brukt tidligere og likt, men er tom nå. Er bare så fysen på å se om det finnes bedre. Du vet, gjerder og grønt gress og slikt 😆

Neida neida, Essie duger. Hehe.

Bestilte forøvrig HK-girl sporenstreks etter at eg hadde svart på innlegget ditt. Haha. Har faktisk ikkje prøvd den før, så det blir jo litt spennande. 

Andre topcoats eg syns har vore allright er f.eks Seche Vive, kan ikkje hugse at den krympar på samme måte som Seche Vite. Ellers har eg også likt ein i svart flaske frå Ciaté. Muleg den har skifta farge og heiter Gelology? Det viktigste for meg med topcoat er for øvrig at den tørkar i ein rasande fart, og at den blir shiiiiiny og held seg slik i dagesvis. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det var da voldsomt til krymping! Jeg bruker selv Seche Vite og er veldig fornøyd. Kan det være kombinasjon med lakken som gjør at den krymper slik? Jeg bruker vanligvis Essie, OPI osv og opplever at den krymper litt, men ikke så mye! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Michelle skrev:

Oi, det var da voldsomt til krymping! Jeg bruker selv Seche Vite og er veldig fornøyd. Kan det være kombinasjon med lakken som gjør at den krymper slik? Jeg bruker vanligvis Essie, OPI osv og opplever at den krymper litt, men ikke så mye! 

Dette er nails inc sin gel under og top coaten var blitt ganske tykk, så godt mulig en av de to spiller inn. Sikkert nærmere ett år siden jeg brukte top coaten sist.

@vakkerlakkGi en update på HK girl da :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutes ago, lykkelitenen said:

Dette er nails inc sin gel under og top coaten var blitt ganske tykk, så godt mulig en av de to spiller inn. Sikkert nærmere ett år siden jeg brukte top coaten sist.

@vakkerlakkGi en update på HK girl da :)

Will do! 

Og ja, Seche Vite krympar meir og meir jo eldre og tjukkare den blir. Eg har Seche sin eigen lakktynnar, pluss stor flaske til å fylle over, så det brukar gå greit på meg (litt krymp blir det jo).

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, vakkerlakk skrev:

Essie Gel Setter 👌

Denne liker jeg også - og den er superbillig på Rusta! «Vanligvis» 59 tror jeg, men har flere ganger oppdaget at den gikk inn til bare 29 i kassen. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Tone said:

Denne liker jeg også - og den er superbillig på Rusta! «Vanligvis» 59 tror jeg, men har flere ganger oppdaget at den gikk inn til bare 29 i kassen. 

Hæææ? Har dei den på Rusta? Aldri sett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min seche vite ble tykk og «stringy» (henger tråder fra flasken etter børsten når jeg tar den ut) etter veeeldig kort tid, så må er jeg tilbake på Essie gel setter igjen. De pleier å ha den kjempebillig på min rusta også😊

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker mest chanel le gel coat, men det er fordi det er den eneste som holder chanel lakkene min mer enn 2 dager. Ellers er jeg veldig glad i de hurtigtørkende dråpene til Yves Rocher, men de fant jeg ikke på nettet nå så kanskje de er utgått. har ikke brukt neglelakk mer enn en håndfull ganger de siste 2 årene, men nå som jeg er tilbake i jobb så blir det lakking hver uke. Så skal definitivt sjekke ut den fra Essie, har en rusta ikke så langt unna så skal se neste gang jeg er der :)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider