Gå til innhold

Prosjekt sminkeslanking - En palettegjennomgang

Anbefalte innlegg

Jeg må slanke sminkesamlingen! Har som vanlig alt for mye og selv etter en massiv runde med rydding og kasting i Mars har jeg problemer med å lukke skuffene.

Nytt prosjekt er en palett hver uke hvor jeg prøver ut ulike kombinasjoner og looks og så avgjør om den får være med videre eller ikke når uken er omme. 

Forrige ukes palette var Sleek makeup I-divine, denne er en nøytral favoritt. Den ser kanskje ikke så spennende ut, men har alt en trenger! Matte og skimrende farger, lyse beige toner, blendefargee, dypere toner, highlightere.... You name it this palette got it. Definitivt en keeper!

20201005_095406.jpg

20201005_103555.jpg

IMG_20201012_201218_234.jpg

• Like 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste prosjekt sminkeslakting 😂😂😂 Den paletten tror jeg at jeg også har, eller så likner den veldig. Kjempefin palett jeg har brukt altfor lite. Jeg har også lenge tenkt på å gå igjennom og teste en palett pr uke, men har aldri kommet så langt. Har altfor mange paletter, så burde solgt/gitt bort noe og kastet det som er gammelt og ikke brukt på lenge. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Wasabisleng deg på! Fin måte å samle opp mini-rewievs innenfor palettekategorien 😁

Blir nok sleek denne uken også, jeg har mye på tapeten på jobb og er ikke i sminkehumør. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 13.10.2020 den 18.15, lykkelitenen skrev:

@Wasabisleng deg på! Fin måte å samle opp mini-rewievs innenfor palettekategorien 😁

Blir nok sleek denne uken også, jeg har mye på tapeten på jobb og er ikke i sminkehumør. 

Det vil jeg gjerne! 😁 Men tror kanskje jeg bør ta to paletter i uka, for jeg talte 36 paletter og i tillegg har jeg 6 quads og en z-palett, altså 43 til sammen om jeg regner med quadsene og z-paletten 🙈 Er jo fullstendig galskap 🙈😂 Skal jeg ta en i uka er jeg ferdig i august regnet jeg ut og jeg har jo lyst til å bli ferdig litt før det.

Endret av Wasabi
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en kjempegod måte å få brukt sminken sin på! Jeg er spent på å se hvordan det blir fremover, og hvorfor du evt bestemmer deg for å kvitte deg med palettene.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi denne tråden likte jeg :D 

jeg hadde nettopp en opprydding av paletter (og kastet bla en hel Mac palette!) har tidligere prøvd å bruke 4 og 4 Mac skygger og en og en palette, nå i det siste har jeg brukt samme palette i ca 1 mnd og så bytte. Kanskje jeg får dele litt tanker om de jeg bruker nå som jeg har kastet de jeg visste jeg ikke brukte/likte. 

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Anastasia Sultry de siste dagene. En palett jeg egentlig burde selge siden jeg nesten ikke har brukt den og jeg har vurdert å legge den ut for salg mange ganger, men jeg klarer ikke, den er bare for fin og så ulikt alt annet jeg har. Så har lovet meg selv å bruke den oftere fremover, for den fortjener virkelig mer kjærlighet enn den får 😻 Kan heller selge unna et par av de 1000 palettene mine med varme bruntoner og kaste de jeg ikke bruker som er for gamle til å selges eller gis bort. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg burde absolutt ta en opprydding i palettene. Jeg prøver å rotere dem, men jeg ser jo hvilke jeg oftest velger. En del begynner å bli for gammelt til å selge/gi bort, og det er ikke noe poeng i at de støver ned i skuffen min. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg burde også gjøre dette. Jeg har sånn seks uåpnede paletter som bare ligger i palettskuffen. Jeg føler ikke noe sånn stor entusiasme for å lage store og interessante øyeskygge-komboer, og det har nok noe med å gjøre at jeg har en baby i hus. Men likevel, det frister ikke og jeg blir litt gal av å se på palettene som var tiltenkt masse lek og gøy men som bare nå er... kjipe å se på og jeg aller helst burde solgt eller gitt vekk.

Jeg har brukt Marc Jacobs Fantascene paletten de siste to ukene når jeg har sminket meg. Dette er jo gørrkjedelig da, men perfekt palett for meg som liker brukt og rosa. Mangler liksom bare litt mer rosa og lilla så har jeg egentlig nesten alt jeg trenger.

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne uken har jeg brukt L'oreal Cherry mon cheri paletten og den går i bosset.... Fargene er fine i pan men funker ikke på lokket. De blendes bort i intet, skimmer kommer ikke frem og den er bare meh. Den er også blitt markant dårligere å jobbe med enn når den var ny, så tar det som er tegn. 

Prøvd å ta bilder 3 dager på rad er så mørkt ute at jeg får ikke ordentlig dagslys og lampelyset på jobb suger, men her er ett halveis ok ett. Er 5 farger men ser ikke slik ut en plass siden de bare blendes bort og shimmer mirakuløst forsvinner ut i intet.

2020-10-21 21_11_58.115+0200.jpg

Skal ta bilde av selve paletten i morgen og så blir det makeup breakup på instagram senere 😁

Skal finne en annen mini-palette for resten av uken.

Endret av lykkelitenen
  • Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg burde også rullert på palettene mine, tror jeg bare har paletter jeg vil beholde nå, men burde som sagt rullert mer. Har hatt mac-skyggene fremme siden januar, og skal bruke de så mye som mulig ut året for å se hvor mange som får pan (kan røpe at det er ingen foreløbig - helt utrolig!). Jeg har redusert til 15 mac-skygger nå.

Jeg har også klart å holde målet mitt, som er å kun kjøpe en ny palett i 2020 (kjøpte Milani Soft & Sultry, som dessverre er lite brukt, så resten av oktober skal den frem!).

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider