Gå til innhold

The Hairlust - ja og neikjøp

Anbefalte innlegg

Mulig det bare er meg som kjøper herfra, men lager en tråd :)

Har mistet nesten halvparten av håret mitt pga stress ifbm kraftig og langvarig krystallsyke - og fikk litt allergiaktige tendenser også med som bonus. Kløe og rødhet i hodebunn, særskilt ved hårvask. 

Så nå tester jeg:

Hairgummies (aner ikke effekt enda, og har egentlig ikke troa - men sykdom kan jo ha tappet vitaminnivåer. Så jeg prøver i 4 mnd. Littegranne mindre håravfall er det muligens, men kan skyldes hvasomhelst).

Shampo&balsam: Må ta to vaskerunder for å få skum, men klør MYE mindre og har ikke rødhet overhodet. Hurra! Håret blir også ganske mykt, mykere enn med Redken All Soft. Og ikke så fort fett som med Kerastase for tørt hår. Usikker på hvor drøye de er. 

Hårhåndkle: er mer skånsomt enn mine stive håndklær med tekstur :P Liker det. 

Hårbørste: grer mer skånsomt enn min vanlige tangle teaser. Den drar ut halve huet nå med mye (diffust) håravfall. 

Vurderer å teste et par produkter til, er faktisk mer fornøyd enn jeg trodde jeg skulle bli. Har prøvd rimeligere sulfatfri sjampo før fra iherb, og håret ble uttørret på sikt- vet jo ikke om hairlust holder seg like bra i lengda. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende! Hårhåndkle har jeg vurdert selv, når mitt hår er nybleket tåler det lite og selv om jeg bare surrer håndkle rundt hodet og lar det suge ut vann uten å gnikke det sliter det på hårene i nakken og det blir utrolig fort flokete (og holder seg vått...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, lykkelitenen skrev:

Spennende! Hårhåndkle har jeg vurdert selv, når mitt hår er nybleket tåler det lite og selv om jeg bare surrer håndkle rundt hodet og lar det suge ut vann uten å gnikke det sliter det på hårene i nakken og det blir utrolig fort flokete (og holder seg vått...).

Jepp, samme skjer med meg - floker seg og drar med MaSSE ekstra hår nå. Må liksom gre ut floka på et tidspunkt, og nå betyr det sånn svær tjukk tjafs med i samme slengen. 

Prøvde tskjorte, men den trekker så dårlig vann. Det håndkleet derfra funker bedre synes jeg :) Foreløpig iallefall. Har ikke langt eller tjukt hår nå da, mulig det spiller inn :

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også mistet ekstremt mye hår, spesielt det siste året. Har mistet minst halvparten, noe som tærer veldig på min allerede ikke-eksisterende selvtillit. Sliter med psykisk stress, traumer og sterk angst og depresjon, så kan jo ha noe med det å gjøre. Er også kronisk syk med bla. ME. I tillegg fikk jeg påvist kraftig B12-mangel i fjor sommer, så har siden da gått på skyhøy dose B12. Klarer ikke ta sprøyte pga angsten, så går på tabletter. Syns ikke håret har blitt noe tykkere, men har heller ikke sjekket verdiene siden i fjor høst pga Corona.

Vurderer å teste hairlust, men kapslene har mer vitamininnhold enn gummiesene, så blir nok de jeg tester i så fall. Har også kjøpt silica + b-vitamin, men jeg glemmer ALLTID å ta dem 🤬 De skal tas sammen med mat og når jeg glemmer dem tenker jeg at jeg må huske dem til neste måltid og så glemmer jeg det igjen. Håpløst. Så best med noen piller som ikke trengs å ta til mat, for da kan jeg ta de når jeg kommer på det.

Hårturban fikk jeg i oktoberboksen fra LF og jeg elsker den. Skal kjøpe flere. Kommer aldri til å bruke vanlig stivt håndkle igjen.

Lyst å teste hårbørsten til harirlust også og kanskje shampoen og balsamen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
På 4.11.2020 den 17.01, Wasabi skrev:

Jeg har også mistet ekstremt mye hår, spesielt det siste året. Har mistet minst halvparten, noe som tærer veldig på min allerede ikke-eksisterende selvtillit. Sliter med psykisk stress, traumer og sterk angst og depresjon, så kan jo ha noe med det å gjøre. Er også kronisk syk med bla. ME. I tillegg fikk jeg påvist kraftig B12-mangel i fjor sommer, så har siden da gått på skyhøy dose B12. Klarer ikke ta sprøyte pga angsten, så går på tabletter. Syns ikke håret har blitt noe tykkere, men har heller ikke sjekket verdiene siden i fjor høst pga Corona.

Vurderer å teste hairlust, men kapslene har mer vitamininnhold enn gummiesene, så blir nok de jeg tester i så fall. Har også kjøpt silica + b-vitamin, men jeg glemmer ALLTID å ta dem 🤬 De skal tas sammen med mat og når jeg glemmer dem tenker jeg at jeg må huske dem til neste måltid og så glemmer jeg det igjen. Håpløst. Så best med noen piller som ikke trengs å ta til mat, for da kan jeg ta de når jeg kommer på det.

Hårturban fikk jeg i oktoberboksen fra LF og jeg elsker den. Skal kjøpe flere. Kommer aldri til å bruke vanlig stivt håndkle igjen.

Lyst å teste hårbørsten til harirlust også og kanskje shampoen og balsamen. 

Mistet jo endel som forventet etter fødsel - men håravfall av kraftig stress slik du og jeg har er liksom i en HELT annen kategori.

Nå har jeg bare en liten slapp pjusk til hestehale 🙈

Nå på vinteren kan jeg kamuflere litt med strikkende hodebånd jeg uansett går med (Gutten og strikkemor sine er brede og perfekte viste det seg i år :P )

Ah, så kapslene er mer «potente» altså? Jeg må gjøre ferdig 3 bokser først 😂 

Den sjampoen stopper nok ikke noe spesielt utfra ingredienser, men mindre kløe og rødhet er alltid pluss. Dog synes jeg tjafsene er mindre ille nå om dagen. Jeg tror helt ærlig det er fordi jeg begynte på Cipralex for å dempe svimmelhet, og merket stressnivået senket seg noe i kroppen = kanskje mindre håravfall 🤷‍♀️

Har kjøpt Nisim da som jeg skal teste i tilfelle det funker bedre. 

Men det blir nok gjenkjøp altså på Hairlust, for håret er fortsatt mykere og mindre fett :) 

Jern er viktig for håravfall, D-vitamin også. TAr begge deler, har alltid mangel uansett liksom. B12 mangler jeg heldigvis til nå ikke

Teorien er vel at hårvitaminer kan hjelpe dersom stressreaksjoner tapper nivået. Og B-vitaminer tisser man jo bare ut overskuddet av likevel, så jeg fortsetter å slenge i meg enn så lenge :) 

Asså, hårturban er ❤️❤️❤️

Endret av Ludo
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 19.11.2020 den 11.02, Ludo skrev:

Mistet jo endel som forventet etter fødsel - men håravfall av kraftig stress slik du og jeg har er liksom i en HELT annen kategori.

Nå har jeg bare en liten slapp pjusk til hestehale 🙈

Nå på vinteren kan jeg kamuflere litt med strikkende hodebånd jeg uansett går med (Gutten og strikkemor sine er brede og perfekte viste det seg i år :P )

Ah, så kapslene er mer «potente» altså? Jeg må gjøre ferdig 3 bokser først 😂 

Den sjampoen stopper nok ikke noe spesielt utfra ingredienser, men mindre kløe og rødhet er alltid pluss. Dog synes jeg tjafsene er mindre ille nå om dagen. Jeg tror helt ærlig det er fordi jeg begynte på Cipralex for å dempe svimmelhet, og merket stressnivået senket seg noe i kroppen = kanskje mindre håravfall 🤷‍♀️

Har kjøpt Nisim da som jeg skal teste i tilfelle det funker bedre. 

Men det blir nok gjenkjøp altså på Hairlust, for håret er fortsatt mykere og mindre fett :) 

Jern er viktig for håravfall, D-vitamin også. TAr begge deler, har alltid mangel uansett liksom. B12 mangler jeg heldigvis til nå ikke

Teorien er vel at hårvitaminer kan hjelpe dersom stressreaksjoner tapper nivået. Og B-vitaminer tisser man jo bare ut overskuddet av likevel, så jeg fortsetter å slenge i meg enn så lenge :) 

Asså, hårturban er ❤️❤️❤️

Ja, det blir helt annerledes. Har bare en slapp pjusk til hestehale jeg også og håret mitt var skikkelig tykt før. Spesielt ved ved tinningene er det tynt nå, men har mistet mye av underhåret over hele hodet. Tynt oppå hodet også 😢 Håret var det eneste jeg likte på meg selv, liksom, så dette er bare trist :( Elsker pannebånd og luer jeg og. Her kommer vinter’n, her kommer den kalde, fine tida! ❄️ Måtte det bli ordentlig vinter i år. 

Jepp, kapslene er mer potente. Sjekket og sammenliknet og er mer av det meste i dem. Irriterer meg SÅ mye at jeg ALLTID glemmer å ta de silica + b-vitamin-pillene 😡 Blir så oppgitt over meg selv som har så elendig hukommelse. Dumt at de må tas med måltid, er mye bedre med de som kan tas uten, for da er det bare å ta når man husker på det. Jeg går jo som sagt på skyhøy B12-dose og har også kjøpt D-vitamin selv om jeg spiser mye fisk. Men er jo solen man får mest D-vitamin fra og den har vi IKKE sett 😂 Jernnivået var fint da jeg var hos legen og fikk påvist lav B12, ihvertfall, så da er det sikkert det nå og :) 

Jeg har også gått på Cipralex, men det var djevelens verk for meg. Ble enda mer svimmel, kvalm og var konstant fly forbanna. Men så godt at du føler at stressnivået i kroppen har senket seg av dem og at håret føles litt bedre ♥️ 
Har hørt mye bra om Nisim, hvis de ikke tester på dyr skal jeg prøve. Så bra håret føles mykere og mindre fett med Hairlust. Mitt hår er knuska tørt og flatt som en pannekake selv om jeg kombinerer produkter med volum og fukt. Det fordi volumprodukter kan virke litt uttørrende.

Det tror jeg også. Har man fulle verdier av alt og ikke sliter med stress funker det nok ikke. Men som den skeptikeren jeg er vet jeg ikke om jeg har troa likevel, men det skader jo ikke å prøve. Vet du om hairlust kan tas utenom måltid? Finnes også noe som heter hair luxious. Men alle disse lover jo gull og grønne skoger. Kan jo ta en slurk av b-vitaminene til hestene mine og, haha 😂 men de lukter ikke godt, så frister ikke 🤣

Jaaa, hårturban er genialt! 💜 Håper hairlust skal ha noe bra Black friday-tilbud, da skal jeg kjøpe en hel haug med hårturbaner pluss børste, shampo, balsam og piller. 

Endret av Wasabi
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hairlust har 30% Black friday-tilbud, så klinka til med shampo, balsam, børste, hårturban og 3 mnd forbruk av piller. Fant ikke kapslene, men pillene er også mer potente enn gummiesene. Å miste så mye hår gjør meg enda mer stresset, deprimert og angstfylt, så håper dette vil funke selv om jeg eeeegentlig ikke har troa på sånne piller. Men verdt å prøve likevel syns jeg. Må bare huske på å ta pillene nå da 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider