Gå til innhold

Vask av ansikt, er svamper bedre enn vanlig/gammel klut?

BondiSands

Anbefalte innlegg

Jeg bruker normal klut, slik med litt "frotté" tror jeg. Jeg har sensitiv hud, men får en mild skrubbende effekt som huden min ser ut til å trives med :) Blir litt rød i et par minutter, så roer det seg. 

Jeg pleier å først fjerne sminke med Face Halo (som tar det meste), så fjerner jeg resten med en cleanser på en normal klut. Jeg er litt usikker på hva slags type svamp du mener, men hvis du merker huden din blir irritert av en klut kan det være lurt å teste noe annet :) Jeg tror at av og til så funker rimelige produkter like bra som spesialprodukter, men det viktigste er å finne noe som passer en selv :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig klut, men velger de som er retter mot baby, de er mykest. Syns de siste vi kjøpte fra IKEA er litt for harde for min herjede hudbarriere, så jeg tenkte å prøve noen fra en annen kjede også. 

Endret av Azur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Nei, jeg synes huden ser så skitten ut. Nå er jeg i Oslo også, ser det med en gang. Jeg glemte ansiktsrensen! Så jeg var bare vasket meg med såpe og vann... men huden ser rett og slett tørr ut. Og klutene jeg vasker med er harde/gamle. Vurderer å se om det er bedre å skaffe sånne servietter, eller bruke svamper. Har dere noen servietter dere anbefaler eller fraråder? Jeg har sett på FirstPrice, Coop, Änglamark og Neutral. Apoteket har også en del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, BondiSands skrev:

Takk for svar. Nei, jeg synes huden ser så skitten ut. Nå er jeg i Oslo også, ser det med en gang. Jeg glemte ansiktsrensen! Så jeg var bare vasket meg med såpe og vann... men huden ser rett og slett tørr ut. Og klutene jeg vasker med er harde/gamle. Vurderer å se om det er bedre å skaffe sånne servietter, eller bruke svamper. Har dere noen servietter dere anbefaler eller fraråder? Jeg har sett på FirstPrice, Coop, Änglamark og Neutral. Apoteket har også en del.

Jeg får litt ødelagt hud av det på lengre sikt med mindre kluten er myk (type babyklut på Kid osv.

Men, huden liker bedre vaskbare pads - har to ulike typer. Bruker både renseolje og skummende vask. Eksfolierer litt mer enn myk klut.

Svamp og serviett er ganske kjipt for miljøet og avfallsmengde i lengda - og svamp føler jeg blir fort bakteriebombe :P 

Prøvde konjaksvamp, men likte ikke at de må kastes. Liker VELDIG godt sånn silikonskrubbegreie jeg kjøpte billig på søstrene Grene ❤️ Selges på Kicks og kanskje Lyko tror jeg. Hundre ganger bedre enn klut for meg. Får glød dagen etter :) 

Endret av Ludo
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Ludo skrev:

Jeg får litt ødelagt hud av det på lengre sikt med mindre kluten er myk (type babyklut på Kid osv.

Men, huden liker bedre vaskbare pads - har to ulike typer. Bruker både renseolje og skummende vask. Eksfolierer litt mer enn myk klut.

Svamp og serviett er ganske kjipt for miljøet og avfallsmengde i lengda - og svamp føler jeg blir fort bakteriebombe :P 

Prøvde konjaksvamp, men likte ikke at de må kastes. Liker VELDIG godt sånn silikonskrubbegreie jeg kjøpte billig på søstrene Grene ❤️ Selges på Kicks og kanskje Lyko tror jeg. Hundre ganger bedre enn klut for meg. Får glød dagen etter :) 

Orker du linke til de silikon greiene? Nysgjerrig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Heidrun skrev:

Orker du linke til de silikon greiene? Nysgjerrig. 

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/rengjoringsborster/silicone-cleansing-brush-pink

Akkurat sånn, bare at jeg betalte mindre på Søstrene Grene.

Vasker de i oppvaskmaskinen innimellom og spriter dem for rens. 

Veldig gode å bruke i dusjen, har lyst på samme til kropp 😁

Har ikke oversikt på fotavtrykket til silikonredskaper, men disse varer i evigheter sammenliknet med alt annet. Får meg ikke til å erstatte Clarisonicen jeg må kaste på søpla med Foreo - NM i elektrisk avfall og utslipp 😣

Bruker de etter jeg har renset sminke av huden btw som «dobbeltrens», evt på morgenen med litt renseolje eller annet. 

Endret av Ludo
Lenke til innlegg
Del på andre sider
41 minutter siden, Ludo skrev:

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/rengjoringsborster/silicone-cleansing-brush-pink

Akkurat sånn, bare at jeg betalte mindre på Søstrene Grene.

Vasker de i oppvaskmaskinen innimellom og spriter dem for rens. 

Veldig gode å bruke i dusjen, har lyst på samme til kropp 😁

Har ikke oversikt på fotavtrykket til silikonredskaper, men disse varer i evigheter sammenliknet med alt annet. Får meg ikke til å erstatte Clarisonicen jeg må kaste på søpla med Foreo - NM i elektrisk avfall og utslipp 😣

Bruker de etter jeg har renset sminke av huden btw som «dobbeltrens», evt på morgenen med litt renseolje eller annet. 

Tusen takk 😀. Jeg har allerde en Foreo Luna jeg omtrent ikke bruker, så bør vel holde meg til den. Til vanlig går det i rens på klut, det føles kjappere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, vakkerlakk skrev:

Korfor må du kaste Clarisonic, @Ludo? 

Eg liker for øvrig godt microfibervottane til Linda Johansen godt :)

Mest fordi jeg ikke lengre kan ha noe vibrerende i fjeset (pga langvarig krystallsyke, vibrasjon løsner gjerne mer og jeg må droppe min elskede eltannbørste og) - men, nå også fordi de visstnok gir opp produksjonen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Ludo said:

Mest fordi jeg ikke lengre kan ha noe vibrerende i fjeset (pga langvarig krystallsyke, vibrasjon løsner gjerne mer og jeg må droppe min elskede eltannbørste og) - men, nå også fordi de visstnok gir opp produksjonen. 

Aaah, ja, då forstår eg. Hadde aldri falt meg inn at det kan påvirke krystallene.

Det med produksjonen er eg klar over. Har kjøpt inn 8 børstehoder frå UK i den anledning. Håpar det varer evig. Hehe. Elsker Clarisonic ❤

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, vakkerlakk skrev:

Aaah, ja, då forstår eg. Hadde aldri falt meg inn at det kan påvirke krystallene.

Det med produksjonen er eg klar over. Har kjøpt inn 8 børstehoder frå UK i den anledning. Håpar det varer evig. Hehe. Elsker Clarisonic ❤

Jeg og ❤️😭😭😭😭😭😭😭❤️

Hadde det ikke vært for slutt, så hadde jeg donert den bort. 

Hadde ALDRIIIIIII slutta uten tvang 😂 

Vet ikke sikkert om det påvirker altså, men har fått beskjed av behandler om å kutte eltannbørste. Så da tenker jeg dirring nær øret/på kinn går litt på det samme. 

Endret av Ludo
Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Ludo skrev:

Jeg og ❤️😭😭😭😭😭😭😭❤️

Hadde det ikke vært for slutt, så hadde jeg donert den bort. 

Hadde ALDRIIIIIII slutta uten tvang 😂 

Vet ikke sikkert om det påvirker altså, men har fått beskjed av behandler om å kutte eltannbørste. Så da tenker jeg dirring nær øret/på kinn går litt på det samme. 

Du kan jo donere den til meg. 🤭

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker microfiberklut (sånn sminkefjernerklut) sammen med oljerens, og vasker ansiktet med såpe etterpå. Da føler jeg at jeg blir skikkelig ren i huden, men ikke irritert, rød eller tørr. Mine microfiberkluter er fra Ulta, men tror de fleste sminkebutikker selger slike nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Kamilla skrev:

Du kan jo donere den til meg. 🤭

Hadde faktisk tenkt til å spørre noen her, meeeen jeg kommer meg ikke bort til Posten (enda) 🙈 Om et mirakel skjer snart kan du gjerne få den 😁

Men da må du plutselig hamstre børstehoder 😂

Om jeg ikke rekker donasjon i tide må jeg ha en verdig seremoni for den. Litt sånn «Kjære Mia2, livet ditt ble ikke så langt som vi ønsket, men du kjempet til siste slutt og gav meg glede gjennom alle dine leveår - måtte din sjel leve videre gjennom materialgjenvinning i et annet produkt». Noe sånt 😅😇

Edit; mannen har allerede kasta den😬

Endret av Ludo
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Ludo skrev:

Hadde faktisk tenkt til å spørre noen her, meeeen jeg kommer meg ikke bort til Posten (enda) 🙈 Om et mirakel skjer snart kan du gjerne få den 😁

Men da må du plutselig hamstre børstehoder 😂

Om jeg ikke rekker donasjon i tide må jeg ha en verdig seremoni for den. Litt sånn «Kjære Mia2, livet ditt ble ikke så langt som vi ønsket, men du kjempet til siste slutt og gav meg glede gjennom alle dine leveår - måtte din sjel leve videre gjennom materialgjenvinning i et annet produkt». Noe sånt 😅😇

Edit; mannen har allerede kasta den😬

Åneeei 😱

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 months later...
På 10.11.2020 den 13.31, Marusken skrev:

Jeg bruker normal klut, slik med litt "frotté" tror jeg. Jeg har sensitiv hud, men får en mild skrubbende effekt som huden min ser ut til å trives med :) Blir litt rød i et par minutter, så roer det seg. 

Jeg pleier å først fjerne sminke med Face Halo (som tar det meste), så fjerner jeg resten med en cleanser på en normal klut. Jeg er litt usikker på hva slags type svamp du mener, men hvis du merker huden din blir irritert av en klut kan det være lurt å teste noe annet :) Jeg tror at av og til så funker rimelige produkter like bra som spesialprodukter, men det viktigste er å finne noe som passer en selv :) 

Er Face Halo lik i «stoffet» som vanlige ecopads av bomull eller bambus?

Eller er de som mikrofiberklutene til type makeupmekka?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, Ludo skrev:

Er Face Halo lik i «stoffet» som vanlige ecopads av bomull eller bambus?

Eller er de som mikrofiberklutene til type makeupmekka?

Det er et godt spørsmål, for jeg har kun prøvd bomullpads kjøpt på lokal butikk lagd av ganske tykk bomull i tillegg. Ikke prøvd av bambus, eller noe fra makeupmekka :) Men de er frotté, litt lengre "utstikkere" enn en standard mikrofiberklut. Ikke jevn og flat. Du ser det ganske godt på bildet her. Håper det hjelper litt :) Fremdeles veldig fornøyd med mine, men etter to års bruk begynner de å bli slitt, så kjøper nye snart tenker jeg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Marusken skrev:

Det er et godt spørsmål, for jeg har kun prøvd bomullpads kjøpt på lokal butikk lagd av ganske tykk bomull i tillegg. Ikke prøvd av bambus, eller noe fra makeupmekka :) Men de er frotté, litt lengre "utstikkere" enn en standard mikrofiberklut. Ikke jevn og flat. Du ser det ganske godt på bildet her. Håper det hjelper litt :) Fremdeles veldig fornøyd med mine, men etter to års bruk begynner de å bli slitt, så kjøper nye snart tenker jeg. 

De ser ganske gode ut :)

Har SÅ dårlig erfaring med de fra Tise - skraper opp huden. Og sånne vanlige bomull som selges overalt er ganske stive de og, mistenker de gir grovere tekstur og mer irritert hud 🤷‍♀️

Men 2 år var jo bra da! Fristet til å forsøke :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider