Gå til innhold

Hudpleie for gravide og mammaer

lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage en velværepakke for svigerinnen som venter en liten en i Mai og leter etter produktinspirasjon!

Vet mange blir sensitiv på lukt og at hormonene også kan påvirke hud og hår, så tenkte milde produkter, selv om det ikke nødvendigvis trenger være egne "babykolleksjoner". 

Noen som har tips? Noe du likte godt under egen gravidititet? Ser rituals har en babyserie med magekrem, noen som kjenner til den?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm....tenketenke....

Jeg gikk mest for luktfrie greier sjøl - spesielt om det skal brukes etter fødsel. Endel av det som selges som gravidprodukt synes jeg stinket :P 

Dynket magen inn med olje som har Evitamin....aprikoskjerneolje var det. Spesielt på slutten når det klødde. Valgte en uten tilsatt duft 😁 Den var grei på vonde pupper også :P 

Ellers kan skrubb med håndtak være bra når magen vokser.

Kanskje sheetmask med fukt og lite stank og sånn øyemaske? 

Etter fødsel snakker vi mer tørrsjampo, leave-in produkter og «dusj på 2 sekunder» produkter. Jeg gikk mye for Burt Bees fargede leppebalm som sminke :P 

Ville holdt meg unna sånn «ammete, puppesalve, anti strekkmerke». 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Ludo! 

Jeg er litt på gjerdet med typiske "strekkmerkeforebygging", jeg hadde ikke hatt noe i mot det selv, men vet andre kan tolke det feil, spesielt med hormonene i sving 😅 Jeg vurderer bio-oil, da den er multibruksolje som like greit kan brukes på såre knoker som på kroppen og den har litt mineralolje som kan være fint på vinteren for å "låse" inne fuktigheten, men igjen, ordet strekkmerke står på den....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting kan forebygge strekkmerker uansett, for de sitter dypere i huden, og er bestemt av hormoner. Ellers er jeg enig i forslaget om duftfrie produkter. Selv taklet jeg ikke en gang lukta av Zalo da jeg var gravid og eldste var nyfødt.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.11.2020 den 16.08, lykkelitenen skrev:

Takk for tips Ludo! 

Jeg er litt på gjerdet med typiske "strekkmerkeforebygging", jeg hadde ikke hatt noe i mot det selv, men vet andre kan tolke det feil, spesielt med hormonene i sving 😅 Jeg vurderer bio-oil, da den er multibruksolje som like greit kan brukes på såre knoker som på kroppen og den har litt mineralolje som kan være fint på vinteren for å "låse" inne fuktigheten, men igjen, ordet strekkmerke står på den....

Det med zebrastrekkisforebygging direkte hadde jeg styrt unna ja - men olje&fete parfymefrie kremer generelt er ganske digg når det klør som F i siste trimester 😬🤯😁

Skal innrømme jeg dynket magen i akkurat DEN olja av en ekstra grunn (asså evitamin), men brukte bare sånt uansett på huden. Gikk mest på at den olje er grei å dynke seg maks i som preggo. 

Husker jeg feil om Biooil lukter endel? 🤔 Hvis ikke er nok den og veldig dugende. 

Alt som gjør at man slipper bøye seg og går raskt= 👌 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider