Gå til innhold

Blusher med skimmer?

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at jeg foretrekker blusher med litt skimmer, men heller ikke rene, litt mørkere highlightere, da dette blir i overkant metallisk for meg. Jeg har jo allerede en del, og Nars Orgasm er høyt på lista, men jeg vil gjerne ha forslag til andre blusher jeg kan ta en titt på. Jeg liker mange ulike farger, men om det blir for rødt eller for plommefarget, blir det ofte seende ut som et blåmerke på huden min. Jeg liker MF Creme Puff-blushene og Mineralize fra MAC, men de blir temmelig matte på huden min, siden jeg utelukkende bruker presset mineralfoundation.

Ellers mottas alle slags forslag med takk. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hourglass er det jeg tenker. Vet benefit også har endel, men de har slutta å produsere min favoritt så utgår for min del. ByTerry sin blush har mye glød og. 

Skal få tatt noen bilder av de jeg har med swatch. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, supert. Jeg vet jo at jeg kan kombinere blush og highlighter, men allikevel blir de matte blushene liggende urørt her, og jeg liker som oftest ikke konsistensen på dem, heller. Hourglass har jeg vært litt meh til tidligere, men da mest til Mood Exposure; kanskje en av de mer korallfargede hadde vært finere til meg (husker ikke helt navn i farta).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte også på Hourglass. Helt i starten når de er ny synes jeg det blir litt mye glitter nesten, men under det øverste laget blir det mer kombo av blushfarge og shimmer. Dim Infusion har vært min favoritt det siste året. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0020.JPG.380477a63aba73d1b3da34db51f04f5d.JPGdet blir litt dårlige bilder grunnet årstiden 😒

Fra nederst og oppover. 

1. Becca Flowerchild

2. Nars Orgasm

3. Hourglass Ethereal Glow

4. Hourglass Strobe Blush Iridescent Rose. (myyye større shimmer i enn vanlig blushen) 

5. Hourglass Sublime Flush

6. ByTerry Brightening Palette. 

7. ByTerry Brightening Palette. 

_20201117_163731.thumb.JPG.3df2df3d50987c3a3f24e2c9560bd997.JPGhet kan du se nærmere. Fra venstre igjen, Nars og samme rekkefølge som over. 

Nars Orgasm. Hourglass, Hourglass og Hourglass. Ser at bildene ikke er så hjelpsomme når jeg tar de så seint men jeg har prøvd 🥴🤔

Endret av Isabel
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Magpie skrev:

@Ingrid, jeg har sett på både Diffused Heat og Dim Infusion uten å klare å bestemme meg for hva jeg tror jeg foretrekker. 

Fine begge to. Jeg fikk akkurat Diffused Heat i posten, litt mer farge enn Dim Infusion. Jeg må være litt mer forsiktig med den nye, men sikkert fin til deg som har litt mørkere hår. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint, men tenker at det var greit med to stykker som jeg vet endel på forumet har så folk kan kjenne igjen den overveldende shimmeren jeg synes det feks er i Nars Orgasm. Lykke til på jakten.

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutes ago, Isabel said:

Det er fint, men tenker at det var greit med to stykker som jeg vet endel på forumet har så folk kan kjenne igjen den overveldende shimmeren jeg synes det feks er i Nars Orgasm. Lykke til på jakten.

Ja, det var veldig fint at du orket å swatche, og at du gav referansepunkter mange kjenner til. Tusen takk <3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Isabel skrev:

Jeg har kikket endel på Hourglass, men har ordentlig aversjon mot Nars Orgasm - jeg så ut som jeg hadde falt oppi ei glittergryte 🙈

Så Hourglass er litt tilsvarende Nars Orgasm i skimmerskala?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32 minutter siden, Ludo skrev:

Jeg har kikket endel på Hourglass, men har ordentlig aversjon mot Nars Orgasm - jeg så ut som jeg hadde falt oppi ei glittergryte 🙈

Absolutt ikke. I alle fall ikke når du kommer forbi aller første lag (sånn har det vært med mine i alle fall). For mine øyne er forskjellen glitter i orgasm og skimmer i hourglass. Det synes jeg man ser på swatchen til Isabel også, forskjellen på nr 2 og 3 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Ludo said:

Nei! Den eneste som kan kanskje ligne litt er Hourglass Strobe Blush Iridescent Rose men egentlig ikke. Den har endel mer shimmer i seg, mye glød. Det ligger jo litt i navnet Strobe. Men den er ikke i nærheten av Nars. Jeg får aldri Nars til å sitte ting på meg med Orgasm. Orgasm har myyyyye glitter og skimmer synes jeg. Mens Hourglass sine (alle utgavene!) har litt finkornet skimmer som ikke egentlig synes på huden uten om å gi en liten airbrush effekt og gi glød. Jeg bruker bare Hourglass i blush og bronzer nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt ultimate funn heter New CID i-glow Coral Crush. Har lyst på en farge til av den. Dessverre har den blitt litt vanskelig å få tak i, men jeg ser Amazon UK har. Den er verdt prisen ca uansett hva den koster. 

Ser mange swatches på nett sammenligner Coral Crush med Mac Stereo Rose. Den har jeg hatt og knapt brukt (glitterkornhelvete) - jeg tror på at de kan ligne på swatches men i bruk kan de ikke sammenlignes. Det nærmeste jeg kommer i effekt/kvalitet er Creme Puff Blush, men denne gjør mer for meg. Det er den perfekte glød innenfra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Azur skrev:

Mitt ultimate funn heter New CID i-glow Coral Crush. Har lyst på en farge til av den. Dessverre har den blitt litt vanskelig å få tak i, men jeg ser Amazon UK har. Den er verdt prisen ca uansett hva den koster. 

Ser mange swatches på nett sammenligner Coral Crush med Mac Stereo Rose. Den har jeg hatt og knapt brukt (glitterkornhelvete) - jeg tror på at de kan ligne på swatches men i bruk kan de ikke sammenlignes. Det nærmeste jeg kommer i effekt/kvalitet er Creme Puff Blush, men denne gjør mer for meg. Det er den perfekte glød innenfra.

Uuuuuh! De så fine ut!!

Skulle ønske Hourglasssvaret var «ja, glittergryte» - prisene er liksom 🙈😬....men alt ser fint ut!

Liker veldig godt MF creme blush, men de treffer ikke PERFEKT med fargene. 

Har en kremskygge fra RMS jeg bruker på kinn (skulle gjerne hatt litt mer korallrosa enn bare rosa) ikke perfekt farge til meg men veldig dewy og fin på!https://www.blush.no/product/1151583/sminke/oeyne/rms-beauty-eye-polish-oekologisk-kremoeyenskygge?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIpM7r76yM7QIVKyB7Ch1kSgDOEAQYAiABEgLT_vD_BwE

Endret av Ludo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Milani sine blusher er elsk, Luminoso brukes nesten daglig her i huset, den er så fin! Veldig fin skimmer, så gir glød uten store glitter partikler.

Makeupmekka sine strobe blushers er også sjukt fine på om man vil ha glød og skimmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, lykkelitenen skrev:

Milani sine blusher er elsk, Luminoso brukes nesten daglig her i huset, den er så fin! Veldig fin skimmer, så gir glød uten store glitter partikler.

Makeupmekka sine strobe blushers er også sjukt fine på om man vil ha glød og skimmer.

Den Milani i Luminoso måtte jeg bare kjøpe 😍

Endret av Ludo
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Kristinz skrev:

Den nyeste blushen fra Jan Thomas er veldig fin🥰🥰 Love blush heter den. 

Hvordan er den sammdnlignet med Baby cheeks? Elsker fargen på Baby cheeks, men syntes blushene og highlighterne knuser så lett så erstattet den aldri når den knuste for andre gang 😥

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.11.2020 den 3.13, lykkelitenen skrev:

Hvordan er den sammdnlignet med Baby cheeks? Elsker fargen på Baby cheeks, men syntes blushene og highlighterne knuser så lett så erstattet den aldri når den knuste for andre gang 😥

Har aldri testet baby cheeks, men love er en veldig fin farge. Den er lite pigmentert, men kan bygges opp. Fargen er en mellomting mellom rosa og peachy. Den har veldig mye glød i seg, så det er nesten ut som man har på seg highlighter også. Min har ennå ikke knust, men har bare hatt den et par uker.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Kristinz skrev:

Har aldri testet baby cheeks, men love er en veldig fin farge. Den er lite pigmentert, men kan bygges opp. Fargen er en mellomting mellom rosa og peachy. Den har veldig mye glød i seg, så det er nesten ut som man har på seg highlighter også. Min har ennå ikke knust, men har bare hatt den et par uker.

Høres ut som om den er i samme bane! Skal se på den neste gang jeg er på vita :) Takk for tipset!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BeneFit Rockateur har virkelig den perfekte fargen, men jeg HATER! at den lukter så sterkt! Er det noen som vet om noen blusher med ganske lik farge og skinn (ikke for mørk, ikke for oransje, så den blir ikke muddy på huden min), men som er mindre parfymerte? Dupelisten hos Temptalia overbeviser meg ikke, akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider