Gå til innhold

Saltvannsspray som gir masse tekstur/grip til håret?

Magpie

Anbefalte innlegg

Og som ikke lukter kokos? Har noen et godt tips. Håret mitt er mykt og flyvete, og jeg trenger noe som gjør det litt mer medgjørlig. Frisøren anbefalte saltvannsspray, men jeg er mellomfornøyd med den hun nevnte (Sebastian Texture Maker), og vil gjerne ha noe sterkere. Det er en jungel der ute, og jeg er lei av å kjøpe katta i sekken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutes ago, Azur said:

Kerastase Spray a Porter er min favoritt, den lukter grapefrukt for min nese. Jeg bruker den mest i røttene istedenfor tørrshampo når jeg ikke orker pudder. 

Den ser ut til å være utgått, i hvert fall i Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Azur said:

Neeei! 

...tror jeg er på tosifret antall favoritter som har blitt faset ut i år... håper en del av det kommer tilbake etter pandemien. 

Det er jo bra typisk. :( Hvilke favoritter er det snakk om? Jeg har i år faktisk gjenoppdaget en del gamle travere, som Sebastian Penetraitt shampoo og balsam, og Dermalogica Intensive Moisture Balance.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Magpie skrev:Det er jo bra typisk. :( Hvilke favoritter er det snakk om? 

Redken Cerafill-serien, Beach Envy-serien og Pillow Proof tørrshampo fra samme merket. Kerastase Ultime-shampo som jeg har brukt et tiår er reformulert til det ugjenkjennelige. Tarte Amazonian butter lipstick. Purito Snail BB. En haug med asiatisk, men at de utrangerer produkt er jo ikke spesielt for dette året. Kommer ikke på mer i farta, men føler det skjer annenhver uke 🙃

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usj, det er skikkelig kjipt. Jeg gjennomgår en skikkelig hårkrise for tida. Jeg sparer håret, og nå er det ca kjevelangt, og samtidig både glatt, mykt, tungt OG flyvete på samme tid, og det irriterer meg, spesielt når det flyr i ansiktet. Jeg bruker sporadisk Oribe Dry Texturizing spray, men både lukta og prisen gjør at jeg er ambivalent. Derfor leter jeg etter saltvannsspray, skum eller noe som kan gjøre håret litt stivere/tråere og mer medgjørlig, men ikke matt (jeg er ikke fan av tørrshampoo, og har heller ikke noe behov).

Jeg vurderte forresten å prøve gode, gamle Kerastase Resistance, men der er shampooen jeg pleide å bruke borte, og kun den tyngre finnes fortsatt, samtidig som det er kommet til en ny serie for langt hår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Evo Salty Dog og syns den er ålreit. Jeg blir aldri 100% fornøyd med en saltvannsspray uansett, tror jeg. Har prøvd ganske mange og de fleste jeg har prøvd lukter av kokos. Jeg klarer ikke beskrive hva Salty Dog lukter, men lukten er litt sterk, og ikke spesielt god, men den er ikke plagsom når den er påført i håret. Jeg har bølger som jeg liker å fremheve og den funker greit til det. Gir absolutt tekstur og grip til håret. Den gjør håret litt matt. 

Siden du er på jakt etter noe som gir tekstur uten å gjøre håret matt, så kanskje R+Co Cactus Texturizing sjampoen er noe? Jeg syns den er fin. Men den lukter typisk sommer (kokos, ananas, solkrem, noe i den dur, ikke direkte kokos men det minner om det). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en sjanse nå og bestilte Redken Stay High skumgele og Triple Take hårspray, for å se om de kan funke. I det minste er de ikke i samme prisklasse som Oribe. Håret mitt funker når det er nyvasket, men det oppfører seg dårlig dagen derpå; enten blir det alt for mykt og flyvete, eller det blir stivt, men fortsatt irriterende. Jeg begynner å huske hvorfor jeg for det meste har hatt kortere frisyrer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...
På 20.12.2020 den 18.43, Magpie skrev:

Jeg tok en sjanse nå og bestilte Redken Stay High skumgele og Triple Take hårspray, for å se om de kan funke. I det minste er de ikke i samme prisklasse som Oribe. Håret mitt funker når det er nyvasket, men det oppfører seg dårlig dagen derpå; enten blir det alt for mykt og flyvete, eller det blir stivt, men fortsatt irriterende. Jeg begynner å huske hvorfor jeg for det meste har hatt kortere frisyrer...

Hvordan funket disse @Magpie? Jeg er også på utkikk etter "noe" til håret mitt. Typisk vinterhår som er både flyvete,flatt og helt umulig. Vil også gjerne ha noe som gir litt tråhet og volum, og helt enig, kokos er uaktuelt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, katta said:

Hvordan funket disse @Magpie? Jeg er også på utkikk etter "noe" til håret mitt. Typisk vinterhår som er både flyvete,flatt og helt umulig. Vil også gjerne ha noe som gir litt tråhet og volum, og helt enig, kokos er uaktuelt!

Jeg hatet lukta på hårsprayen, og den funker ikke sammen med rettetang, så begge er parkert. Skummet kan funke om du klarer å dosere det lite nok, men det kommer ut veldig mye hver gang, men det kan bli bra ved bruk av føner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Magpie skrev:

Jeg hatet lukta på hårsprayen, og den funker ikke sammen med rettetang, så begge er parkert. Skummet kan funke om du klarer å dosere det lite nok, men det kommer ut veldig mye hver gang, men det kan bli bra ved bruk av føner.

Okei...får sjekke litt til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Redken Stay High skumgele kommet i hus og testet. Skal si det ble volum! Men på en bra måte,lukta var grei, og håret ble ikke stivt og ekkelt. Takk for tips @Magpie!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, katta skrev:

Da er Redken Stay High skumgele kommet i hus og testet. Skal si det ble volum! Men på en bra måte,lukta var grei, og håret ble ikke stivt og ekkelt. Takk for tips @Magpie!

Har du kort hår? Fikk lyst til å prøve det jeg også nå! Elsker volum, men har litt lengde på håret, samtidig er håret mitt fint og tynt, så det skal ikke mye til for å løfte det sånn egentlig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Michelle skrev:

Har du kort hår? Fikk lyst til å prøve det jeg også nå! Elsker volum, men har litt lengde på håret, samtidig er håret mitt fint og tynt, så det skal ikke mye til for å løfte det sånn egentlig. 

Jeg har hår til litt under haka,ikke veldig tynt hår, men glatt slik at alle produkter forsvinner fort. Denne sitter greit lenge, men jeg brukt føner da, ellers tror jeg kanskje det ikke blir så vellykket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider