Jump to content

Make the make

Ludo
 Share

Recommended Posts

Noen som har testet noe herfra?

Jeg kjøpte nylig leppeoljen med hyaluronsyre og var fornøyd.

Men stusser litt over fargene på basene  - det er jo et skandinavisk merke som retter seg mot dette markedet såvidt jeg skjønner. 

Og det er superbra med mørke toner og (som ofte er begrenset), men....det virker som om lyseste er veldig varm typ NW 20 eller noe 🤷‍♀️

Litt snålt mtp at de er skandinaviske synes jeg. Kunne tenke meg å teste primeren, og base når lysere farger tilbys. 

N2 i den pressede pudderfoundationen er lysere enn NW20, i hvert fall, og nøytral/kald i undertonen. Jeg vet mange liker den, men jeg foretrekker stadig Jane Iredale.

Jeg fikk med Bisabolol hydrating primer oil i en goodiebag fra Skincity. Syntes den er ganske bra, bruker den hvis jeg skal bruke litt ekstra tid på sminken, noe som er ganske sjeldent om dagen.  

• 2 weeks later...
På 20.12.2020 den 17.35, Magpie skrev:

N2 i den pressede pudderfoundationen er lysere enn NW20, i hvert fall, og nøytral/kald i undertonen. Jeg vet mange liker den, men jeg foretrekker stadig Jane Iredale.

Ja det var det.....

Er litt nysgjerrig på den cushiongreia, men har til nå bare dårlig/middels erfaring med flytende produkter - mens JI liksom oppfører seg best til nå.

På 20.12.2020 den 18.19, Martine skrev:

Jeg fikk med Bisabolol hydrating primer oil i en goodiebag fra Skincity. Syntes den er ganske bra, bruker den hvis jeg skal bruke litt ekstra tid på sminken, noe som er ganske sjeldent om dagen.  

Er den glødende eller mattende synes du?

21 minutes ago, Ludo said:

Ja det var det.....

Er litt nysgjerrig på den cushiongreia, men har til nå bare dårlig/middels erfaring med flytende produkter - mens JI liksom oppfører seg best til nå.

Jane Iredale er suverent best av alle (jeg tør ikke tenke på hvor mange) pudderfoundationer jeg har prøvd. Jeg har også Glo, som jeg har brukt enda lengre (vi snakker her om nærmere 15 år?), men den sitter ikke like fint på huden, og holdbarheten er mye dårligere enn JI. Jeg har fire ulike farger i JI som jeg veksler mellom, akkurat nå går det mest i Warm Silk fordi jeg trenger litt gult om vinteren for å ikke se helt død ut. Ellers bruker jeg aller mest Light Beige, som er kald. I det lange løp er det dyrere å kjøpe stadig flere halvbra produkter som man er misfornøyd med, enn å holde seg til det man virkelig liker.

5 timer siden, Magpie skrev:

Jane Iredale er suverent best av alle (jeg tør ikke tenke på hvor mange) pudderfoundationer jeg har prøvd. Jeg har også Glo, som jeg har brukt enda lengre (vi snakker her om nærmere 15 år?), men den sitter ikke like fint på huden, og holdbarheten er mye dårligere enn JI. Jeg har fire ulike farger i JI som jeg veksler mellom, akkurat nå går det mest i Warm Silk fordi jeg trenger litt gult om vinteren for å ikke se helt død ut. Ellers bruker jeg aller mest Light Beige, som er kald. I det lange løp er det dyrere å kjøpe stadig flere halvbra produkter som man er misfornøyd med, enn å holde seg til det man virkelig liker.

Enig!

Jeg tror løsninga for meg med variasjon egentlig bare ligger i farger og underlaget (mer eller mindre dew), ikke å forsøke atter et meh produkt. 

Har dog bestilt en Lumene farget krem i krukke, men det er mer for å teste om farget dagkrem har noe for seg som variasjon. 

Jeg tipper nei på den 😬

@Ludo, evt. kan du bruke farget dagkrem eller flytende foundation først, og så pudderfoundation over. Dette gir litt mer dekk enn bare pudderet, og litt mer kremete inntrykk uten at det går ut over holdbarheten.

På 30.12.2020 den 10.25, Ludo skrev:

Er den glødende eller mattende synes du?

Helt klart glødende 

• 3 months later...

Kjøpte nettopp primer med fysisk filter 50, glow pot og Omega blush i berry - er helt besatt av alle tre 😅

Altså, jeg ELSKER dem.

Primeren bruker jeg bare alene, føler den gjør nok av det jeg vil ha på utjevning/glød. 

Er nysgjerrig på den jeg trodde jeg aldri kom til p fristes av, nemlig den stick foundationgreia. 

Jeg har prøvd Bakuchiol Second Skin Foundation og Ceramide Elastic Concealer, begge i N2. Ingen av de imponerte meg egentlig noe veldig. Fargen er ikke helt 100%, men det kan jeg leve med for det er nært nok. Foundationen sitter ikke så fint på huden med en gang den er påført, og den har ikke god nok holdbarhet for meg. Jeg har prøvd med flere forskjellige primere og puddere for å få den til å funke, men har ikke funnet noen god kombo enda. Concealeren stripet seg ganske raskt og holdt heller ikke så bra ila dagen. De påstår denne skal ha full dekkevne, men jeg ville si den er mer medium. Begge produktene vil jeg si er helt middels, og jeg skal jobbe med å finne en måte å like de på, men jeg er ikke så fristet til å prøve noe mer fra merket.

• 3 weeks later...

Kjøpte dette her:

Foreløpig er jeg litt på gjerdet ang foundationen. Altså, den er grei - men usikker på om den er noe mer. Fargen passa perfekt, men jeg må jobbe litt mye for å fordele den. Kommer nok til å bruke den opp - og de fleste foundations jeg har prøvd er dårligere på en eller annen måte.

Når denne er tom tenker jeg teste den andre vitamin E(?). 

Men - blush/glowtrioen: 🙏 Asså, den er så PEN og null glitter. Perfekt farge til meg på sommerstid. 

8D817914-BD4D-46D4-B3EC-AD62E435AB4D.jpeg

• Like 1

• 2 weeks later...
På 22.4.2021 den 15.04, Frøken Lilla skrev:

Ble litt intr i den trioen jeg og nå :D 

Mulig det er mange like gode konkurrenter på de andre fargene, men den berry var perfekt i farge til meg og legger seg ikke i porene.

Nå har jeg bare problemer med å velge mellom den flytende blushen eller den rosa i denne - elsker begge to like høyt 😅

• Like 1

• 4 weeks later...

Har forøvrig testet den leppebalmen med farge - DE var gode!

Den blanke glossen kjøper jeg ikke igjen egentlig bare fordi gloss.

Jeg fikk et fullsize Niacinamide Setting Powder i en sånn «pakke med div produkter gratis ved kjøp over XX pris» fra Skincity en gang. Det har blitt mye brukt, og jeg kommer til å kjøpe nytt når det er tomt. 

Wasabi

Jeg har ikke prøvd så mye fra make the make, men har den fargede leppebalmen, ansiktsmisten med melon (er fuktgivende og inneholder godsaker som HA, niacinamid og c-vitamin) og to koster. Den fargede leppebalmen er helt fantastisk og virkelig en redning for tørre lepper. Misten er testet bare et par ganger enda, men jeg tror jeg liker den. Kostene er myyyke og gode, men ikke noen favoritter. Har lyst å teste niacinamide settingpudderet en gang. 

• 3 weeks later...

Settingpudder: elsk!

Bronzer i sprayform: ELSK på fargen og finish, ikke elsk på spray i seg selv - men likevel er den favoritt 

Viftekost: Hm.....litt stor? Men veldig myk!

Kostsjampo: veldig god! Blir gjenkjøp.

Vil ha flere av de balmene, men lurer på om de er litt udrøye?  

8 minutter siden, Ludo skrev:

Settingpudder: elsk!

Bronzer i sprayform: ELSK på fargen og finish, ikke elsk på spray i seg selv - men likevel er den favoritt 

Viftekost: Hm.....litt stor? Men veldig myk!

Kostsjampo: veldig god! Blir gjenkjøp.

Vil ha flere av de balmene, men lurer på om de er litt udrøye?  

Er det niacinamid settingpudderet du mener? Lyst til å teste! Enig i at viftekosten til bronzer er veeeldig stor, skjønner ikke hvordan jeg skal få til å påføre bronzer med den 😂 Har ikke så stort ansikt og syns i tillegg bronzer er litt skummelt, så foretrekker en litt mindre kost der. Jeg elsker den fargede leppebalmen, den har blitt en storfavoritt hos meg! 

• 2 weeks later...
På 13.6.2021 den 12.48, Wasabi skrev:

Er det niacinamid settingpudderet du mener? Lyst til å teste! Enig i at viftekosten til bronzer er veeeldig stor, skjønner ikke hvordan jeg skal få til å påføre bronzer med den 😂 Har ikke så stort ansikt og syns i tillegg bronzer er litt skummelt, så foretrekker en litt mindre kost der. Jeg elsker den fargede leppebalmen, den har blitt en storfavoritt hos meg! 

Jess:) Med en gang matter det endel, men så smelter det veldig fint inn raskt av seg selv!

Har kjøpt 2 leppiser til 🤣

Vet ikke hva det er -en de har noen ingredienser tror jeg i makeupen som gjør at jeg ikke får utbrudd 🤷‍♀️

Er salisylsyre på slutten sv ingredienslisten på pudderet, kanskje det utlikner litt liksom. 

Hadde aldri trodd det skulle bli gjenkjøp av stiftegreiene, men tror den inngår en stund altså. 

Wasabi
På 27.6.2021 den 16.03, Ludo skrev:

Jess:) Med en gang matter det endel, men så smelter det veldig fint inn raskt av seg selv!

Vet ikke hva det er -en de har noen ingredienser tror jeg i makeupen som gjør at jeg ikke får utbrudd 🤷‍♀️

Er salisylsyre på slutten sv ingredienslisten på pudderet, kanskje det utlikner litt liksom. 

Hadde aldri trodd det skulle bli gjenkjøp av stiftegreiene, men tror den inngår en stund altså. 

Kult :) Høres ut som noe for meg. Jeg trenger noe som matter ned samtidig som det smelter godt inn og ikke ser tørt ut. Jeg kan ikke ha for mye glød. Salisylsyre er nok med på å både matte ned og jevne ut, ja :) Tror jeg må teste det pudderet, altså. 

• 3 weeks later...
På 27.6.2021 den 16.03, Ludo skrev:

Helt enig, superfint pudder. Kjøpte det da skincity hadde 3 for 2. Minner litt om Indy Beauty sitt pudder, men er myyye billigere da. Indy beauty koster ca det samme for 3 gram som dette gjør for 7. Er bare La Mer som er dyrere enn Indy Beauty pr gram og La Mer er jo superluksus, mens Indy skal være midt på treet-priset. Med unntak av pudderet da 😅