Gå til innhold

Blusher uten skimmer for oss med kald undertone

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske lys i huden, ikke helt hvit-blek, men ikke gylden heller. Har kalde undertoner og kler best kjølige farger. Har gått på en del smeller med blush, tror jeg har fem i sminkepungen. Enten er de for lilla, for røde, for oransje, for glitrende, eller så sitter de for dårlig.

Jeg ønsker et naturlig resultat. Tenker lyserosa, men ikke klovn. Og synes egentlig 300,- er for mye å betale for en blusher. Noen av dere som har tips?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av matte blusher er Bare minerals sine mine favoritter. De er utrolig lett å legge, sitter fint og godt på! Har ingen konkrete fargetips innenfor BM da mine er ferskenfarget, men kan absolutt være verdt å se på.

Physidian formula i nude silk eller natural glow er også fine (natural glow har lite farge og ikke synlig skimmer, men gir en veldig pen, naturlig glød), samt korres i Purple.

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAC Cubic er veldig fin! 

Edit: Herregud den er jo discontinued... Jeg skal sjekke MAC blush paletten min i morgen, jeg har noen jeg syns er fine til kald hud! Har nøytral hudtone selv og glad i kalde blusher. 

Edit 2: Vil anbefale MAC Fleur Power, Desert Rose (den ser varmere ut på bilder enn den er etter min mening) og Melba! Melba er min favoritt ferskenfargede blush når jeg vil gå for en som er kald. :) Bruk en lett hånd på Fleur Power, så vil den se ganske naturlig ut. 

Endret av Michelle
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg handlet blush på eeeeevigheter (havnet i en ond sirkel hvor jeg bare bruker bronzer som blush og ser ut som en gærn animefigur med kulerunde kinn på teams-møter men sånn høvelig normal ut i speilet..), og har også blitt mye varmere i fargene med årene, men jeg husker jeg hadde en lys rosa fra Body Shop for årevis siden som var god. En av de evige favorittene er en utgått en fra Makeup Mekka som heter Natural Beauty, men støtter også MAC, de har mange fine matte i alskens varienter, og om du kan leve med noe mer nøytralt er jeg glad i Cargo Tonga. Nå ble jeg dog usikker på om den er å oppdrive her til lands...... 

Ser nå at dette var ekstremt lite nyttig, beklager det... :giggle: 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.2.2021 den 10.23, Tone skrev:

Nå har ikke jeg handlet blush på eeeeevigheter (havnet i en ond sirkel hvor jeg bare bruker bronzer som blush og ser ut som en gærn animefigur med kulerunde kinn på teams-møter men sånn høvelig normal ut i speilet..), og har også blitt mye varmere i fargene med årene, men jeg husker jeg hadde en lys rosa fra Body Shop for årevis siden som var god. En av de evige favorittene er en utgått en fra Makeup Mekka som heter Natural Beauty, men støtter også MAC, de har mange fine matte i alskens varienter, og om du kan leve med noe mer nøytralt er jeg glad i Cargo Tonga. Nå ble jeg dog usikker på om den er å oppdrive her til lands...... 

Ser nå at dette var ekstremt lite nyttig, beklager det... :giggle: 

Haha :) Takk for et fint svar! Ikke ekstremt lite nyttig ;) Skal undersøke Mac, har holdt en knapp på dem lenge, men hadde et lite håp om å finne noe rimeligere. Gjorde faktisk det, Isadora sin i Cool Pink, perfekt farge for meg, men ufattelig lite pigmentert og forsvinner nesten i det samme jeg tar den på. Har skjønt at Mac sin sitter mye lengre, så nå kryper jeg vel til korset der. :) 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 15.2.2021 den 11.47, cinnamon skrev:

Haha :) Takk for et fint svar! Ikke ekstremt lite nyttig ;) Skal undersøke Mac, har holdt en knapp på dem lenge, men hadde et lite håp om å finne noe rimeligere. Gjorde faktisk det, Isadora sin i Cool Pink, perfekt farge for meg, men ufattelig lite pigmentert og forsvinner nesten i det samme jeg tar den på. Har skjønt at Mac sin sitter mye lengre, så nå kryper jeg vel til korset der. :) 

Ååhh, det var kjipt å høre, jeg synes de nye til IsaDora ser så fine ut, men det nytter jo ikke om de er dårlige. Gi MAC et forsøk du, evt kanskje Urban Decay om du først er på Kicks :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! Tror det var vi som snakket sammen et annet sted (?) om kalde blusher.

Akkurat MAC Fleur power har bare jeg aldri fått til, jeg blir klovn jeg 🤷‍♀️ Er liksom litt for mye rødt i tror jeg for min del. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Sweet Pink fra Besame er perfekt, men den er kanskje ikke så tilgjengelig. Må bestilles på nett, så kan jo være vanskelig å vurdere fargen uten å kunne se den irl .

Lenke til innlegg
Del på andre sider