Gå til innhold

Farging når man har VARME pigmenter i håret

Anbefalte innlegg

Naturlig nå har håret mitt blitt blasst og kaldere fordi økende mengde grå hår.

Når det stripes blir det aldri kaldt, noe som er helt greit for meg.

Men nå prøvde jeg hjemmefarge i mørkblond, og som ventet ble det VARMT. Litt sånn kanel møter en boks honning og en dæsj varmrødbrun.

Er ikke ute etter kald farge, men mye mer nøytral bare.

Prøvde lillasjampo uten hell, men;

er det andre i samme båt som har gode triks som ikke innebærer å ta kald fargeskyll osv? Eller MÅ man det? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ingen tips siden jeg har så lite greie på hår, men mulig det vil funke å ta en kald glansvask oppå?

Jeg har også varme pigmenter i håret. Har sluttet å bleke det, både fordi det sliter veldig (og jeg er redd for at håravfallet skal øke enda mer) og fordi jeg må kjøre på med lillashampo x antall ganger etterpå for å bli fornøyd. Lysfarger det i stedet nå, frisøren bruker en kald lysfarge med mye blått i. Hender også hun tar en iskald minicolour oppå der igjen. Da blir håret som jeg vil ha det, kaldt, men ikke grått, mer kald-nøytralt. Bruker lillashampo av og til, ikke på langt nær like ofte som jeg måtte da jeg bleket det. Syns også det blir for lyst når jeg bleker det og frisøren ville ikke stripe det da jeg fortalte at jeg mister så mye hår.

Nå har jeg «en halvmeter» ettervekst da, har ikke vært hos frisøren siden desember (selv om det er lite smitte der jeg bor og frisørsalonger og alt annet holder åpent) Jeg tør ikke farge det selv siden jeg er livredd for å miste enda mer, så får bare beholde korona-sveisen min litt til :P 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Wasabi skrev:

Har egentlig ingen tips siden jeg har så lite greie på hår, men mulig det vil funke å ta en kald glansvask oppå?

Jeg har også varme pigmenter i håret. Har sluttet å bleke det, både fordi det sliter veldig (og jeg er redd for at håravfallet skal øke enda mer) og fordi jeg må kjøre på med lillashampo x antall ganger etterpå for å bli fornøyd. Lysfarger det i stedet nå, frisøren bruker en kald lysfarge med mye blått i. Hender også hun tar en iskald minicolour oppå der igjen. Da blir håret som jeg vil ha det, kaldt, men ikke grått, mer kald-nøytralt. Bruker lillashampo av og til, ikke på langt nær like ofte som jeg måtte da jeg bleket det. Syns også det blir for lyst når jeg bleker det og frisøren ville ikke stripe det da jeg fortalte at jeg mister så mye hår.

Nå har jeg «en halvmeter» ettervekst da, har ikke vært hos frisøren siden desember (selv om det er lite smitte der jeg bor og frisørsalonger og alt annet holder åpent) Jeg tør ikke farge det selv siden jeg er livredd for å miste enda mer, så får bare beholde korona-sveisen min litt til :P 

Tok i head and shoulders, og det hjalp faktisk litt!

Lillasjampo fikk vekk bittelitt av noe svakt gult i røttene - og har bestilt blåsjampo fra Fudge. 

Men jeg fikk tips om å blande 6.0 (som er utgangspunktet mitt, er nok naturlig noe mellom det og 7.0 et sted) med 8.1 50/50 forhold - det nøytraliserer forhåpentligvis det aller varmeste uten å bli KALDT. 

Men var så usikker på om jeg skal kjøre 7.0 eller 6.0 - eventuelt halvparten av hver sammen med 8.1 :P 

Er iallefall mindre KANEL, og nå mer mørkblond med kaneldryss - som jeg synes er helt OK greit. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Ludo skrev:

Tok i head and shoulders, og det hjalp faktisk litt!

Lillasjampo fikk vekk bittelitt av noe svakt gult i røttene - og har bestilt blåsjampo fra Fudge. 

Men jeg fikk tips om å blande 6.0 (som er utgangspunktet mitt, er nok naturlig noe mellom det og 7.0 et sted) med 8.1 50/50 forhold - det nøytraliserer forhåpentligvis det aller varmeste uten å bli KALDT. 

Men var så usikker på om jeg skal kjøre 7.0 eller 6.0 - eventuelt halvparten av hver sammen med 8.1 :P 

Er iallefall mindre KANEL, og nå mer mørkblond med kaneldryss - som jeg synes er helt OK greit. 

Så bra! :) Ja, blåshampo er vel for å få bort rødskjær, tror jeg, mens lilla er mer for gult/guloransje.

Så bra, håper det vil nøytralisere det. Jeg vil heller ikke ha det for kaldt. Vil ikke se eldre ut enn jeg er, liksom og tror ikke gammel frognerfrue-grålilla er spesielt kledelig på meg :P Hmm, er kanskje lurest å blande den lyseste med 8.1 siden det ofte blir mørkere enn man tror. Spørs hvor lyst du vil ha det.

Jeg aner ikke hva utgangspunktet mitt er, men tror frisøren bruker 9 og noe. Da blir det lysblondt, men ikke platina. Har kommuneblondt fra før. 

Hehe, kaneldryss 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asså, head and shoulders leverer 😂

Mer enn fudge, men skal sies at hs jo sliter generelt på fargen.

Noe som er helt veldig fint for meg denne runden :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider