Jump to content

Tubemascara

Magpie
 Share

Recommended Posts

Hvilke mascaraer finnes det som danner tuber rundt øyevippene, og som løses opp av varmt vann uten spesiell rens? Jeg bruker egentlig Sensai 38*, men kunne gjerne tenkt meg å teste flere varianter, spesielt om det finnes noe billigere enn 250 kroner. Fra før kjenner jeg Lash Power og High Impact Curling fra Clinique, en fra Estee Lauder som var helt elendig, og Blinc, samt den røde/hvite fra L'Oreal.

Jeg mener å ha lest at MAC Extended Play Gigalash er en tubemascara, stemmer dette? Finnes andre? Jeg vil gjerne ha det når jeg dusjer etter trening, for da slipper jeg å ta ut linsene fordi jeg må bruke rens for å fjerne mascaraen.

54 minutes ago, Hege said:

@lykkelitenen var det du som hadde en ny favoritt innen tubemascaraer? :)

Magpie, hvor får man tak i Sensei sin variant? 

Sensai (et Kanebo-merke) kjøper man hos både Kicks og Douglas, i hvertfall. Volumizing-varianten har utrolig god, buet kost, og er egentlig min eneste ordentlige standby i mascaraverdenen, men det holder meg ikke fra å teste nytt, selv om jeg sikkert kjøper den neste gang jeg har en eller annen rabattkode. Jeg pleier nemlig å bruke koder til å kjøpe basicprodukter jeg uansett ville kjøpt, som mascara, concealer, pudder osv.

Var det ikke Boots Stay Perfect @lykkelitenen skrytte av? Jeg har lest litt ymse kritikk av denne, mest av folk som synes den ikke gir noen effekt, så jeg er ørlite skeptisk.

2 timer siden, Magpie said:

Jeg mener å ha lest at MAC Extended Play Gigalash er en tubemascara, stemmer dette?

Ja, det stemmer :) Mye enklere å fjerne enn Sensai sin er den også. I tillegg har jeg likt et par fra Isadora som fjernes kun med varmt vann, da spesielt den i lilla tube. Sensai sin gir meg verdens fineste vipper, så det frister veldig å kjøpe den igjen til tross for den stive prisen, men jeg sliter faktisk skikkelig meg å fjerne alt uten at mine egne vipper blir med av i samme slengen...

17 minutes ago, Anna said:

Ja, det stemmer :) Mye enklere å fjerne enn Sensai sin er den også. I tillegg har jeg likt et par fra Isadora som fjernes kun med varmt vann, da spesielt den i lilla tube. Sensai sin gir meg verdens fineste vipper, så det frister veldig å kjøpe den igjen til tross for den stive prisen, men jeg sliter faktisk skikkelig meg å fjerne alt uten at mine egne vipper blir med av i samme slengen...

Ja, det er et slit å fjerne Sensai, og det varme vannet sliter på huden i lengden, så jeg pleier ikke å bruke den hele tiden. At Isadora hadde tubemascaraer var jeg ikke klar over; de må jo testes. :)

MAC sin er tube, men med veldig liten børste. Gir litt lengde og definerer men gir ikke så veldig mye volum for de som vil ha det. Jeg synes den har vært en fin hverdagsmascara i kombinasjon med vippeprimer, men den er ikke noe for de som vil ha mye volum. Må nevnes at denne tåler MYE mindre enn de fleste andre tubemascaraer, jeg gikk hjem i regnvær (ca 30min) og hadde mascara i halve ansiktet og null igjen på vippene når jeg kom inn. Denne kan også smitte litt av på lokket utover kvelden om jeg blir varm og svett. Blir nok ikke gjennkjøpt her.

Clinique  lash power mascara er lignende MAC sin men med litt mindre børste. Gir meg mye samme resultatet og blir veldig fin både med og uten vippeprimer. Jeg liker denne til hverdags om jeg ikke har så mørk sminke, da den definerer alle vippene pent og får de til å se lange ut, inkl. de småhårene innerst i øyekroken. Sitter som støpt og er veldig fin på de nedre vippene også for de som ikke kan ga vanlig mascara der.

No7 Stay perfect er blitt min nye favoritt, den har liten og tett gummibørste som gir både lengde og volum og man kan jobbe godt med den uten at det blir klumper. Kommer godt til pga størrelsen på børsten og funker fint til de nedre vippene uten å bli klin. Garantert gjennkjøp!

Isadora sine blir fine på meg, men begge tubevariantende deres tørker utrolig fort ut og blir hos meg byttet ut etter en mnd. Alt for dyrt i lengden :really-angry:

Estee Lauder sin double wear er også en tubemascara og gir meg ca samme resultat som No7 Stay perfect, men jeg må jobbe litt mer med den og den blir raskere klumpete om man er uheldig. Blir nok gjennkjøp!

Sensai sin gir de nydeligste vippene, løftet og separerte (denne får det til å se ut som om jeg har flere og lengre vipper, men gir ikke så mye tykkelse). Desverre synes jeg den er vanskelig å få av og det er slikt som irriterer meg i lengden. Denne kjøper jeg igjen og igjen og angrer hver gang jeg står og fjerner sminken :/ Blir like vel garantert kjøpt igjen fordi den ser så fin ut på :grin:

Clinique high impact curling mascara liker jeg når den er ca 1,5 mnd gammel, før det er den alt for våt for meg og blir klumpete og havner på lokket når jeg påfører. Gir pene vipper når den er tørker inn litt i tuben, hakket mer fylde enn Sensai. Kjøpes også ofte igjen, til tross for at den egentlig ikke er en favoritt.

Legger ved bilde av de jeg har i hus nå: Clinique lash power, MAC extended play gigablack lash og No7 stay perfect.

2015-11-01 13.13.47.jpg

• Like 3

Hvor mye koster Stay Perfect, @lykkelitenen? Jeg tok sjansen på Extended Play, men er alltid åpen for å teste flere. Jeg må finne en balanse mellom noe som sitter godt i allslags vær, men som ikke er klin umulig å fjerne. Tubemascaraer er geniale fordi de ikke irriterer kontaktlinsene, og man blir aldri grå under øynene av dem.

Ifølge boots.no koster den egentlig 159 kroner, men akkurat nå har de 40%, så den koster 95,40 kroner. Tilbudet gjelder visst kun ut dagen. :P

19 minutter siden, Magpie said:

Ifølge boots.no koster den egentlig 159 kroner, men akkurat nå har de 40%, så den koster 95,40 kroner. Tilbudet gjelder visst kun ut dagen. :P

Ohh, da må jeg bestille en ny i sort med en gang!

Oppdatering: Jeg var på vei innom Boots i dag, men i stedet kjøpte jeg ny Sensai Volumizing, for den vet jeg at jeg kan stole på. Allikevel blir det morsomt å teste ut om Extended Play Gigalash kan funke til mindre hardcore ting enn vannrett regn eller svette spinningøkter, for Sensai er som nevnt veldig vanskelig å fjerne selv i dusjen.

20 minutter siden, Magpie said:

Oppdatering: Jeg var på vei innom Boots i dag, men i stedet kjøpte jeg ny Sensai Volumizing, for den vet jeg at jeg kan stole på. 

Jeg kom på er tidspunkt til at når det uansett er Kanebo (nå Sensai) jeg liker best, så er det langt billigere i lengden å bare koble ut alt annet og kjøpe den fast enn å gå på småutgifter her og der ved å prøve rundt etter billigere alternativ jeg ikke bruker mer enn noen få ganger før jeg gir det opp. Så med mindre det kommer en anbefaling fra Catrice-prisklassen, holder jeg meg til den :)

Just now, Azur said:

Jeg kom på er tidspunkt til at når det uansett er Kanebo (nå Sensai) jeg liker best, så er det langt billigere i lengden å bare koble ut alt annet og kjøpe den fast enn å gå på småutgifter her og der ved å prøve rundt etter billigere alternativ jeg ikke bruker mer enn noen få ganger før jeg gir det opp. Så med mindre det kommer en anbefaling fra Catrice-prisklassen, holder jeg meg til den :)

Jeg tror også jeg burde holde meg til den. Den er jo heller ikke så ille når det gjelder uttørking, synes jeg, og den gir kjempefine vipper. Hadde alternativene kostet under 100 kroner, er det en ting, men 160 for en mascara jeg ikke helt vet om jeg vil like, når favoritten koster hundrelappen mer, er litt dumt. At jeg bestilte Extended Play, får gå på nysgjerrighetskvoten, og der kjøpte jeg dessuten UD Naked concealeren, som jeg har vært nysgjerrig på lenge, for å finne ut om den er like holdbar som Pro Longwear, men kanskje ikke like uttørkende. Om den ikke er det, kan jeg uansett bruke den i ansiktet.

Oppdatering: Nå har jeg brukt Extended Play Gigablack Lash i et par-tre dager og jeg er absolutt ikke fornøyd. Den er riktignok lett å fjerne, men den er ikke noe særlig å jobbe med. Man må jobbe veldig raskt ellers er det umulig å legge flere lag, og det verste: den har en tendens til å løse seg litt opp og begynner å irritere øynene når det begynner å nærme seg kveld. 

Jeg fant frem igjen min og jeg kunne like godt brukt vanlig mascara, for denne smitter utover kvelden og gir meg pandatendenser. 

Jeg er avhengig av tubemascaraer og Sensai er den absolutte favoritten. Gir alt jeg ønsker meg i en mascara. Det eneste minuset er at man må ha ganske varmt vann for å få den av, men det funker om man bruker pads og legger på øyenlokkene/tar det av i dusjen. 

Har prøvd Fiberwig som jeg også er ganske fornøyd med, og den er mye billigere enn Sensai. Minuset er at den kan bli fort tørr, og at den ikke holder like godt i varme som Sensai. 
Likte ikke Too Faced sin Lash Injection, den ble seig og rar etter ganske kort tid. 
Nå prøver jeg CoverGirl Professional Remarkable Washable Waterproof Mascara, og den havner midt på treet, men til 6 dollar er det en god mascara! 

Jeg har brukt den lilla fra IsaDora de siste dagene og liker den foreløpig :) den gir fine, separerte og lange vipper, holder seg på plass og går greit av med vann. Den har en gummikost med tagger, noe jeg ikke er vant med, så litt tilvenning må til..

4 hours ago, alex said:

Jeg er avhengig av tubemascaraer og Sensai er den absolutte favoritten. Gir alt jeg ønsker meg i en mascara. Det eneste minuset er at man må ha ganske varmt vann for å få den av, men det funker om man bruker pads og legger på øyenlokkene/tar det av i dusjen. 

Har prøvd Fiberwig som jeg også er ganske fornøyd med, og den er mye billigere enn Sensai. Minuset er at den kan bli fort tørr, og at den ikke holder like godt i varme som Sensai. 
Likte ikke Too Faced sin Lash Injection, den ble seig og rar etter ganske kort tid. 
Nå prøver jeg CoverGirl Professional Remarkable Washable Waterproof Mascara, og den havner midt på treet, men til 6 dollar er det en god mascara! 

Jeg vil helst ikke ha fibermascaraer, for jeg synes ikke de gir like "rent" resultat. Sensai Separating&Lengthening har fiber, og den ble jeg aldri helt fortrolig med. Men Sensai er helt klart favoritten, og det begynner vel å gå opp for meg at å teste andre er bortkastede penger (og tid).

19 minutes ago, Hege said:

Jeg har brukt den lilla fra IsaDora de siste dagene og liker den foreløpig :) den gir fine, separerte og lange vipper, holder seg på plass og går greit av med vann. Den har en gummikost med tagger, noe jeg ikke er vant med, så litt tilvenning må til..

Jeg innbiller meg at jeg har hatt den, men den kan neppe ha gjort varig inntrykk på meg. Men mascaraene fra Isadora funker ikke for meg, og mange av dem drysser og irriterer øynene. Synd, for generelt liker jeg Isadora ganske godt.

40 minutter siden, Magpie said:

Jeg innbiller meg at jeg har hatt den, men den kan neppe ha gjort varig inntrykk på meg. Men mascaraene fra Isadora funker ikke for meg, og mange av dem drysser og irriterer øynene. Synd, for generelt liker jeg Isadora ganske godt.

Den har foreløpig ikke drysset, men nå er den jo helt nyåpnet også. Håper ikke den begynner å drysse, for da blir livet med kontaktlinser vrient.. 

1 hour ago, Hege said:

Den har foreløpig ikke drysset, men nå er den jo helt nyåpnet også. Håper ikke den begynner å drysse, for da blir livet med kontaktlinser vrient.. 

Det var det som skjedde med Extended Play. Utover dagen begynte den å løse seg opp, og selv om det ikke syntes, irriterte det linsene. Ikke-vannfast mascara løser seg i det minste opp om den kommer inn på øyet, mens vannfast og tubemascara blir liggende som små sandkorn, og irriterer til den forsvinner.

• 1 month later...

Joda, IsaDora sin lilla mascara har begynt å drysse.. Den begynte med dette etter å ha vært åpnet en måned.

Jeg liker Sensai sin 38 grader volummascara, men savner litt lengde på vippene når jeg bruker denne. Hvordan er deres lengdemascara? :) Kanskje de to kan kombineres? 

On 15. desember 2015 at 8:29 PM, Hege said:

Joda, IsaDora sin lilla mascara har begynt å drysse.. Den begynte med dette etter å ha vært åpnet en måned.

Jeg liker Sensai sin 38 grader volummascara, men savner litt lengde på vippene når jeg bruker denne. Hvordan er deres lengdemascara? :) Kanskje de to kan kombineres? 

Lengdemascaraen til Sensai har masse fiber, er tykk og kremete, og sitter ikke like godt. Jeg kjøpte den et par ganger, men gav raskt opp. Jeg ville heller testet  en primer under volummascaraen.

wokeuplikethis

Jeg er så glad for at jeg oppdaget den fra Boots via denne tråden. Jeg har brukt Too Faced Lash Injection i flere år, men N7 Stay Perfect er nå favoritt på ubestemt tid. Kommer man over et kampanjetilbud på Boots (slik jeg gjorde), er den i tillegg et supert budsjettkjøp.

• Like 1

22 minutter siden, wokeuplikethis said:

Jeg er så glad for at jeg oppdaget den fra Boots via denne tråden. Jeg har brukt Too Faced Lash Injection i flere år, men N7 Stay Perfect er nå favoritt på ubestemt tid. Kommer man over et kampanjetilbud på Boots (slik jeg gjorde), er den i tillegg et supert budsjettkjøp.

Så bra du likte den!

• Like 1