Jump to content

Tubemascara

Magpie
 Share

Recommended Posts

wokeuplikethis
46 minutter siden, lykkelitenen said:

Så bra du likte den!

Er veldig takknemlig for at du tipset om den der, den er både mye lettere å få tak i enn den jeg brukte før, den er bedre, og, jeg ante ikke at jeg elsket små koster, men for en kontroll jeg fikk!

Har du prøvd den med primer under? Tubemascara er etter min erfaring ofte ikke optimale med primere under, det tuller vel med tubing-effekten.

1 hour ago, wokeuplikethis said:

Er veldig takknemlig for at du tipset om den der, den er både mye lettere å få tak i enn den jeg brukte før, den er bedre, og, jeg ante ikke at jeg elsket små koster, men for en kontroll jeg fikk!

Har du prøvd den med primer under? Tubemascara er etter min erfaring ofte ikke optimale med primere under, det tuller vel med tubing-effekten.

Bruker den med Dior sin primer med godt hell, den funker med alt jeg har testet den sammen med. Har tidligere hatt Artdeco sin, den gikk ikke sammen med noen tubevarianter, det ble bare edderkoppvipper.

• Like 1

40 minutes ago, Hege said:

Synes Dior sin primer er så klumpete under tubemascaraer.

Jeg synes den får alle mascaraer til å se stygge og klumpete ut selv om de alene er fine.:quiet: Jeg har lyst til å prøve vippeprimerne fra Sensai og Jane Iredale før jeg sikkert gir opp.

d.j.v Beautenizer-maskaraene skal visst ut av sortimentet til H&M, så de er priset ned fra 199,- til 50,- :) Jeg har prøvd volummaskaraen tildigere, og kjøpte den andre i rød tube i går. Tenker at det ikke er verdens verste bomkjøp om jeg ikke liker den. 

• 5 years later...

Jeg slengte med en Catrice Better Than Waterproof for å oppnå gratis frakt hos Lyko en gang. En setning jeg aldri trodde jeg skulle si, men den har nesten utkonkurrert min faste Sensai 38C. Den bygger lenger vipper, er noe svartere, og den sitter like bra/vaskes like greit av (dvs, smuldrer opp og forsvinner som den skal, smører seg ikke utover i vask slik enkelte andre alternativ har gjort). Eneste trekk er stor og tykk børste, men det er en tilvenningssak. 

• 1 month later...
Alocasia

Hei damer,jeg trenger tips til en god tubemascara. Har brukt Lóreal Double extension en stund og det er den eneste mascaraen av utallige jeg har prøvd som ikke gir meg panda-look. Men, den er ikke optimal,vanskelig å legge pent,og den hvite basen som følger med er umulig å få ut uten at alt legger seg som en klump på børsten.

Vil helst ha volum,selv om tubemascara er vel ikke best på det.

Tror jeg har prøvd Kanebo 38° for lenge siden, uten at jeg husker det som en høydare.

Siden jeg har så veldig oljete øyelokk,og alt smitter av både over og under øyet,må det være tubemascara som fjernes med vann. 

Noen med lignende utfordringer med mascara som har funnet noe som fungerer?

Edited by Alocasia

lykkelitenen

Clinique high impact curling mascara (men den liker jeg best når den er brukt litt, veldig våt som ny) kjøpes fortsatt regelmessig her. Ellers er koreanske mascaraer veldig gode! Tonymoly panda kan man være heldig og få billig på HM siden skal ut av sortementet (jeg kjøpte 5stk for 30kr/stk for litt siden) ellers har jeg kjøpt etude house pang pang på ebay, disse er også utrolig gode og sitter som støpt gjennom alt og smelter bort i vann.

• 3 weeks later...

Slått sammen to tråder om samme tema.

(Så forresten etter den fra Catrice sist jeg handlet hos Lyko, @Azur, men ser ut som det var for seint - finner den ikke på noen norske sider nå, dessverre). 

21 timer siden, Tone skrev:

Så forresten etter den fra Catrice sist jeg handlet hos Lyko, @Azur, men ser ut som det var for seint - finner den ikke på noen norske sider nå, dessverre). 

Måtte sjekke da Catrice reformulerer eller gir nytt navn hele tiden, men denne gangen hadde den visst bare gjemt seg for deg. Finnes fortsatt på Lyko her :)

3 timer siden, Azur skrev:

Måtte sjekke da Catrice reformulerer eller gir nytt navn hele tiden, men denne gangen hadde den visst bare gjemt seg for deg. Finnes fortsatt på Lyko her :)

Ååh men så bra! Takk for tips, lagrer den til neste bestilling :) 

Jeg synes fortsatt at Sensai Volumising (den gamle, med buet kost) er den beste tubemascaraen, men jeg kjøper også innimellom Clinique Lash Power fordi den er lett å jobbe med, og enklere å fjerne enn Sensai.