Jump to content

Zo Skin Health

Magpie
 Share

Recommended Posts

Fordi jeg sliter litt med melasma som ingenting egentlig ser ut til å virke mot, kjøpte jeg et startsett fra ZO Skin, med Exfoliating Cleanser, Exfoliating Polish, Complexion Renewal Pads, Growth Factor Serum og Daily Power Defense, og jeg har nå brukt produktene i cirka to uker.

Først var jeg skeptisk til at de ville være for sterke for huden min, men i realiteten merker jeg null og niks, og er litt usikker på om det er noe mer enn overparfymerte, overprisede produkter. Jeg antar at hudlege eller hudsykepleier er neste steg, med reseptbelagte produkter, men før det: Har noen erfaringer de vil dele? 

Jeg har egentlig tørr og sensitiv hud, men huden er finporet og balansert, og jeg sliter mest med at jeg blir knallrød etter rens, samt selvsagt melasma, og ingenting spesielt i retning tørrhet, og jeg blir heller ikke noensinne blank eller får kviser.

• 2 weeks later...
Vimsefrøken

Vil anbefale deg å få noe med azelain syre i hvis du sliter med melasma. Selv har jeg reseptbelagt gel med 15% azelain syre, og jeg merker stor bedring. Men det finnes produkter man kan få med denne ingrediensen i som ikke er reseptbelagt også. 

On 9/12/2021 at 8:10 PM, Vimsefrøken said:

Vil anbefale deg å få noe med azelain syre i hvis du sliter med melasma. Selv har jeg reseptbelagt gel med 15% azelain syre, og jeg merker stor bedring. Men det finnes produkter man kan få med denne ingrediensen i som ikke er reseptbelagt også. 

Jeg har prøvd i perioder før, men kanskje jeg skal gi det en sjanse igjen. Jeg tror jeg har konkludert med at jeg ikke vil gå videre med ZO pga tvilsomme ingredienser (eteriske oljer, alkohol...).

• 2 weeks later...
Vimsefrøken

Jeg kan ikke snakke for hvor gode produkter/serum med azelain syre i seg man kan kjøpe over disk er. Men den på resept funker gull for min hud hvert fall. Og jeg har hørt positive ting om flere serum man kan kjøpe med dette også. Men det tar litt tid før man ser effekten. Etter ca 3 mnd så jeg virkelig effekten.