Tone

Angående lysten til å nå VIP-status og "spam"

Anbefalte innlegg

Tone

Hei alle!

Ser at det er knallmye aktvitet her inne, og det er så gøy!! Deilig å ha et forum igjen.

Jeg har imidlertid lagt merke til at noen kanskje er litt vel aktive på noen områder, og ser ikke bort fra at det er ønsket om å nå VIP-status som er for sterkt. Jeg skjønner at det hadde vært gøy å bli VIP tidlig (selv om det umulig kan være noe gøy å henge på VIP-forumet mutters alene), og det er selvsagt lov å skravle, men å poste meningsløse innlegg med bare ei setning som verken inviterer til respons eller bidrar til en allerede eksisterende diskusjon synes vi ikke er ok. Dersom vi legger merke til slike innlegg som tydelig er skrevet for å få flere innlegg kommer de til å bli slettet uten varsel. 

Det er selvsagt lov til å fortelle at man er sulten, trøtt etc., i blant, men å poste flere innlegg over relativt kort tid av typen "Jeg er trøtt", "Himmelen er fin" og "Jeg har sovet" er ikke en ok måte å bli VIP på. Forumet er nok en naturlig utblåsningskanal for mange, noe som i og for seg er fint, men man bør likevel tenke på at man poster ting som veldig mange andre må lese/scrolle seg gjennom. 

Edit: Dersom det skjer gjentatte ganger vil det selvsagt føre til en advarsel. Regner dog med at det ikke skal bli et problem så veloppdragne som vi er her inne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Med mine over 300 innlegg føler jeg meg litt truffet... Har prøvd så godt jeg kan å ikke poste så mye de to siste dagene da, sånn at noen andre har muligheten til å ta meg igjen. Bra at dere sier fra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marianne

Skravlebøtter ;)

Jeg har så mye å ta igjen nå, at jeg er redd for å spamme skikkelig når jeg først får satt meg ned og gått igjennom forumet. Tror det er 40 presentasjonstråder jeg ikke har lest enda. Blir til at jeg bare leser etterhvert, i stedet for å kommentere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dina

Skravlebøtter ;)

Jeg har så mye å ta igjen nå, at jeg er redd for å spamme skikkelig når jeg først får satt meg ned og gått igjennom forumet. Tror det er 40 presentasjonstråder jeg ikke har lest enda. Blir til at jeg bare leser etterhvert, i stedet for å kommentere. :)

Man ser jo fort om du skriver noe fornuftig eller bare fyll, selv om det er litt "eldre" tråder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bykatt

Fin påminnelse. Skal forsøke å tenke gjennom motivasjonen min en gang ekstra før jeg svarer på en post fremover.

Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt hyggelig, jeg, når noen svarer på en postingene mine bare for å gi støtte, uten at det er så mye nytt som står der. Det er derfor jeg har sittet på forumet av og på store deler av dagen i dag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

jeg og kjenner at jeg kan kommenterer masse nå, se f.eks på alle presentasjonstrådene. vil jo gjerne si "hyggelig å se deg" til alle, men regner med at det ikke tas som "spam" ? (sikkert ikke bare jeg som lurer :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Fin påminnelse. Skal forsøke å tenke gjennom motivasjonen min en gang ekstra før jeg svarer på en post fremover.

Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt hyggelig, jeg, når noen svarer på en postingene mine bare for å gi støtte, uten at det er så mye nytt som står der. Det er derfor jeg har sittet på forumet av og på store deler av dagen i dag...

Ja, det skjønner jeg, og det er ikke sånne poster vi vil ha vekk - men de som blir stående for seg selv uten respons og veldig tydelig er bare for å fylle opp. Å gi respons er bare fint, da blir det jo samtaler ut av det :)

Jeg føler i alle fall at det er forskjell på utsagn av typen "Jeg er trøtt/Jeg har spist mat" og "Åh, jeg er så trøtt i dag, hunden til naboen ulte hele natta, jeg blir så lei!!/Åh, jeg er så sliten og gruer meg til jobb og vil heller fortsette å se Netflix/Jeg lagde kjøttboller til middag, testet en ny oppskrift og det var så utrolig godt!" - ikke nødvendigvis fordi innholdet oppsummert er så ulikt, men fordi de første blir mer en opplysning ens de andre kan invitere til oppfølgningsspørsmål/støtte/feedback.

Gir det mening? :P

Det er mulig det bare er jeg som er sær, men aktuelle poster vil bli diskutert på kontoret, så ikke vær redd for at det bare er jeg som skal vurdere dem :)

jeg og kjenner at jeg kan kommenterer masse nå, se f.eks på alle presentasjonstrådene. vil jo gjerne si "hyggelig å se deg" til alle, men regner med at det ikke tas som "spam" ? (sikkert ikke bare jeg som lurer :) )

Nei sånt synes i alle fall jeg er bare hyggelig, det er jo en respons og et kompliment til hver enkelt bruker  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Veldig enig. Godt de seier ifrå. Minner meg om den der "mest aktive brukere" på gamleforumet. Vart ein del postar med kun ein smiley i. Det blir jo juks. Eller, i alle fall irriterande då.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene83

Jeg prøver hvertfall ikke og bli VIP, så om jeg skriver plagsomme ting så er det bare fordi jeg er rar og ingen annen grunn LOL :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Veldig bra tiltak, for kun volum uten kvalitet blir litt meningsløst og uinteressant i lengden. Tråder hvor det kun står "enig", eller en smiley, gjør at jeg føler at jeg kastet bort tiden min på å gå inn i tråden. Jeg er på et annet forum der innleggstelleren er avskrudd i skravledelen og kjøp og salg, og føler at det er fornuftig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Bra sagt, Tone. Jeg har veldig lyst til å bli VIP fordi jeg syns det var så artig å skravle der, men jeg prøver å ikke være helt meningsløs i det jeg poster altså. Prøver å tenke at veien er målet. Beklager hvis noen har oppfattet meg på en annen måte hittil. Er alene hjemme i 5 uker, så jeg er sånn passe selskapssyk også :cute: 

Når det er sagt, tror jeg det blir litt mye "spamming" i starten fordi vi forlot et veldig omfattende forum. Tror det er mange som er i overkant ivrige for å få "ballen til å rulle" på en måte. Aktivitet skaper aktivitet! Dessuten kjenner vi hverandre såpass godt at litt tomskravling blir naturlig i den situasjonen vi er i nå. Tenker det roer seg innen rimelig tid ;)

Edit: Er det bare jeg som føler at en utblåsningssone ble tatt fra meg når vi ikke hadde VIP-skravletråden lenger?  :blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Ikke misforstå meg nå, men håper ikke folk slutter å kommentere på hverandres presentasjonstråder eller generelt gi respons på det andre skriver, fordi de er redde for å bli tatt for å spamme. Jeg vil ikke høres ut som en sutreunge, men følte ofte at det var lite respons å få på det forrige forumet. At det ble litt de samme som svarte på hverandres tråder hele tiden, og det var en av grunnene til at jeg ikke alltid var veldig aktiv. Ga liksom litt opp å bli kjent med folk. Det synes jeg har forandret seg helt her inne og det er så gøy at alle får svar og gode ord. :) Fint å føle at man er en del av det hele, istedet for en som står på utsiden og prøver å komme inn.

Jeg skjønner absolutt hva du mener, altså, Tone, og jeg er enig, men virket bare som folk misforsto litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

For et godt tiltak :) Føler meg litt truffet, selv om motivasjonen min ikke er VIP, men heller det at jeg til tider har elendig formuleringsevne pga kognitiv svikt men vil allikevel legge igjen en hyggelig kommentar. Selv om de ikke alltid er så veldig ''givende'', så er det et forsøk på å være hyggelig/gi et svar og ikke på å få tallene opp. Jeg har jo latt vær å kommentere i alle presentasjonstrådene feks, fordi jeg har vært redd for at det skal bli tatt som forsøk på å bli VIP.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Ikke vær redd for å kommentere. Det er størst sannsynlighet at man kommer med "spam" i pratetrådene, og vi gir jo ikke advarsel for engangstilfeller. Om vi derimot stadig må inn og slette postene dine, så kommer du etterhvert til å få advarsel. Man kan jo spørre seg "svarer jeg på noe nå?", "er svaret mitt relevant til førstepost" eller "er dette noe som andre kan kommentere?". F.eks vil "jeg spiser middag" i pratetråden ikke være så veldig greit for noen å kommentere, men om man skriver "nå spiser jeg spagetti med ketchup" i "hva spiste du til middag"-tråden, så følger det trådens mening ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Poenget med denne informasjonstråden er definitivt ikke å få medlemmer her inne til å la være å poste fordi de er redde for å bli sett på som en spammer. Det er kjempeflott at det er masse aktivitet her, selvfølgelig syns vi det :D Det er jo derfor vi har forumet. Grunnen til at denne tråden ble laget er fordi vi i mod- og admingruppen har sett tendenser til at enkelte poster som dukker opp her er litt uten mål og mening, hvor det strekker seg til det unødvendige. Det er klart at tråder som pratetråden, hurratråden og sytetråden er for skravling og fjas, men å skrive tre poster med en kort setning om at man er trøtt, spiser eller er på do er, som sagt, unødvendig informasjon i det store og brede.

Kommenter i vei, folkens, lik og qoute og si hei til andre medlemmer i presentasjonstråder, ikke nøl med å skrive i tråder som er superaktive og heller ikke å tråder som ikke er fullt så aktive, men å dele hver minste ting man foretar seg ned til detaljnivå i hver sitt innlegg blir litt heavy.

Jeg ønsker også å nevne at dette ikke bare er Tones opplevelser, vi i mod- og admingruppen sitter med samme følelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Det er godt å høre at vi har fornuftige administratorer! Jeg synes dere forklarer situasjonen godt, og jeg setter pris på at dere klargjør hva dere mener. Ble først litt redd for at jeg kanskje hadde lagt igjen mye unødvendig, men nå skjønner jeg mye bedre hva dere mener :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg skjønner hva dere mener! Jeg har sikkert kommentert at jeg er sulten endel ganger. Jeg burde vel egentlig skrive hvorfor jeg er sulten hele tiden. Jeg går på mye medisiner som gjør at jeg er sulten hele tiden. Men jeg skal skjerpe meg. Beklager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun

Synes dere forklarer dere greit jeg :). Jeg har lett for å føle meg truffet, og lurte litt på om jeg var en av de som dette var myntet på, men nå føler jeg ikke det. Tror de fleste av oss er på rett spor, så får vi heller få et hint om vi er en av de som blir litt "mye". Kjenner jeg administratorene og moderatorene våre rett vil det uansett gjøres på en ok måte :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Godt at det ble litt diskusjon rundt dette her, for jeg mente virkelig ikke å redusere aktivitet, bare prøve å heller oppmuntre til litt mer "konstruktiv" aktivitet. Og det å kommentere i hverandre presentasjonstråder synes jeg altså er kjempekonstruktiv, det er viktig og skaper gode bånd og fin stemning. Min presentasjonstråd har gitt meg så mange smil og gode følelser, at jeg unner alle det samme - og prøver derfor å kommentere i alle slike tråder for å vise at hver og en at jeg setter pris på dere, for det gjør jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Har lagt merke til noen sånne innlegg jeg også. Håper ikke jeg er sånn :P Godt dere sier ifra, som sagt før i tråden så er det jo kjedelig å være VIP alene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider