Gå til innhold

Neglepleie

vakkerlakk

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• vakkerlakk

14

• Azur

13

• PewPew

10

• Helene

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Helene og @Azur, eg fann Claudia på shopping4net. Turte ikkje seie noko her i tilfelle det var ein shady butikk som aldri sender varene. Men dei kom i dag, gitt. Trur det var gratis frakt også. 

Neglbåndoljene fra Badger Balm og Innisfree synes jeg er veldig gode. I tillegg er mandelolje veldig godt å bruke. Veksler mellom de 3 produktene, siden de trekker inn i forskjellige hastigheter. Jeg

Eg syns OPI Nail Envy sensitive and Peeling (oransje), er god for neglar som flakar seg. Om neglane er harde og lett knekk kan eg anbefale Dry and Brittle i samme serie. Disse er dyre i butikk i Norge

Posted Images

Eg skriv mitt hjartesukk i eit eige innlegg hvis det er greit :)

No som det er vinter har (til og med) mine neglar blitt heilt umulege. Mine neglar er stort sett eksemplariske og knekk sjelden, men no er det heilt krise. Eg får sprekker langt nede og så knekk neglen plutseleg av. Veldig slitsomt (og litt vondt). Såå, no er det fram med neglepleien. 

Første steg har vore å bestille ny flaske av OPI Nail Envy Dry and Brittle. Denne har eg likt veldig godt før, og ellers så tenker eg vel at eg må bli flinkare med neglebåndspleie og då likar eg godt produktene i Avoplexserien til OPI. Har både kremen med AHA-syrer og neglebåndsoljen. Begge luktar veldig godt og er enkle og effektive i bruk. 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vil også ha tips. Jeg brekker sjelden neglene, men jeg får ofte rifter på tommelneglene og pekefinger, og selvagt er riftene langt nede. Det er vondt og stygt. Akkurat nå har jeg lakkpause noen dager for å smøre negler og neglebånd så mye som mulig. Jeg bruker også Avoplexserien og litt fra Tone Lise. Jeg begynte også å ta vitaminer igjen rett før jul.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å bruke håndkrem og neglebåndsolje flittig. Så tar jeg magnesium daglig, og det har hjulpet på negler som simpelthen smuldret opp bare jeg så hardt på dem, men det er mulig jeg er over i en ny utgave av meg selv aldersmessig, for nå er de plutselig mye sterkere. Ikke godt å vite, men det er i alle fall deilig å ha negler igjen!

Jeg bruker forresten neglebåndsolje ikke bare på neglebåndene, men under neglen. Kliner inn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neglbåndoljene fra Badger Balm og Innisfree synes jeg er veldig gode. I tillegg er mandelolje veldig godt å bruke. Veksler mellom de 3 produktene, siden de trekker inn i forskjellige hastigheter. Jeg får tørre neglbånd med en gang jeg glemmer å bruke noe. Veldig irriterende! Blir jo så tørt at jeg får sånne ''hangnails''(hva heter det på norsk?), og det er vondt. Skulle tro det var nok til å motivere meg til å huske å smøre meg, men neida går på en smell jevnlig :P

Trind nail repair(neglforsterker) er et produkt jeg har god erfaring med. Bruke det på fast basis da jeg jobbet på skobutikk, da lageret tok livet av neglene mine. Er ikke like nøye på det nå lengre siden jeg er mindre aktiv, så nå er problemet heller det at neglene vokser seg litt for lange ganske raskt. Det er et luksusproblem, men det er så kjedelig å måtte file så ofte. For litt siden brakk en negl halveis ganske langt nede så jeg kunne ikke klippe den av:( Måtte reparere med te-pose og blank lakk en god stund etterpå, frem til neglen ble lang tok til å kunne klippes av. 

Herregud så fantastisk med mennesker som skjønner seg på at en brekt negl faktisk er noe dritt:P

• Like 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Mavala Scientifique Nail Hardener i flere år og er godt fornøyd med den! Ikke halvveis i flaska enda, og da bruker jeg hver gang jeg bytter neglelakk ;) Kjøpte nylig Essie Grow Stronger da Kicks hadde supersalg, og neglene mine er steinharde nå, etter to bruk! I perioder er jeg flink til å bruke OPI Avoplex-oljen, og da merker jeg fort positiv effekt på neglene. Bruker å være flink til å smøre på når jeg sitter i forelesninger ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er totalt noob på negler og mine negler ser rett og slett ikke ut! De er veldig myke og spesielt på peke- og langfinger på begge hender, fliser de seg veldig!
Bruker stort sett bare OPI sin Peeling Sensitive (?) og ikke lakk, får en grei glans med den Peeling Sensitive.

Men hvilken neglelakkfjerner anbefaler dere, en som er så mild som mulig, men likevel effektiv? Føler fingrene mine tørker ut bare jeg tenker på neglelakkfjerner... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker best å bruke patons fra cubus. Den er effektiv slik at lakken går fort av uten at jeg må gni så mye. Jeg føler det er bedre den er litt sterkere sånn at lakken går fort av sånn at jeg ikke må ha på mye fjerner i flere omganger for å få bort alt. Jeg smører etterpå. En bonus er at den er veldig billig.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Mavala Scientifique Nail Hardener i flere år og er godt fornøyd med den! Ikke halvveis i flaska enda, og da bruker jeg hver gang jeg bytter neglelakk ;) Kjøpte nylig Essie Grow Stronger da Kicks hadde supersalg, og neglene mine er steinharde nå, etter to bruk! I perioder er jeg flink til å bruke OPI Avoplex-oljen, og da merker jeg fort positiv effekt på neglene. Bruker å være flink til å smøre på når jeg sitter i forelesninger ;)

Hvordan bruker man denne? Blir neglene sterkere med en gang eller må man påføre hyppig? Med Trind nail repair så må man fjerne det gamle laget, og påføre nytt lag hver dag i 2 uker. Den virker jo, men mange jeg kjenner synes  det er tungvint. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er totalt noob på negler og mine negler ser rett og slett ikke ut! De er veldig myke og spesielt på peke- og langfinger på begge hender, fliser de seg veldig!

Bruker stort sett bare OPI sin Peeling Sensitive (?) og ikke lakk, får en grei glans med den Peeling Sensitive.

Men hvilken neglelakkfjerner anbefaler dere, en som er så mild som mulig, men likevel effektiv? Føler fingrene mine tørker ut bare jeg tenker på neglelakkfjerner... :P

Aco nail polish remover synes jeg er relativt mild og veldig effektiv. Fjerner til og med glitterneglelakk bra, så lenge man lar den ligge litt på neglene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger en cuticle remover. Har aldri brukt noe sånt før, men har lyst til å begynne. Noen som har noen de liker?

Sally Hansen sin i blå flaske er veldig effektiv og god. Muleg du må på ebay då. Eg kjøpte min i USA.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som fungerer best på mine negler er å ha på lakk, hvis ikke knekker de bare jeg ser på dem. Eller, det er løgn, for de vokser seg ikke lange nok til å ordentlig knekke, de bare revner og bøyes og dør en dramatisk og hjerteskjærende død....

Må ha ny Avoplex da, den liker jeg faktisk kjempegodt! 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker best å bruke patons fra cubus. Den er effektiv slik at lakken går fort av uten at jeg må gni så mye. Jeg føler det er bedre den er litt sterkere sånn at lakken går fort av sånn at jeg ikke må ha på mye fjerner i flere omganger for å få bort alt. Jeg smører etterpå. En bonus er at den er veldig billig.

Aco nail polish remover synes jeg er relativt mild og veldig effektiv. Fjerner til og med glitterneglelakk bra, så lenge man lar den ligge litt på neglene.

Takk for tips, jeg får sjekke på Cubus og på apoteket i morgen. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bruker man denne? Blir neglene sterkere med en gang eller må man påføre hyppig? Med Trind nail repair så må man fjerne det gamle laget, og påføre nytt lag hver dag i 2 uker. Den virker jo, men mange jeg kjenner synes  det er tungvint. 

Hvilken mener du? :) Mavalaen legger jeg på det av neglen som stikker utenfor fingeren, den trekker helt inn. Essie sin bruker jeg som base coat :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke tips har dere til hjelp for negler som peeler? Mine negler har nå vært slik i årevis, på tross av mine halvveis forsøk på pleie med håndkrem, oljer og lakk som Nail Envy. Er det for eksempel noe kosttilskudd eller slikt man kan ta for å få sterkere negler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine negler har alltid fliset seg, men synes det hjelper å bruke gellakk slik at de får litt lenge (og jeg kan klippe de ned til før der de har flist seg).

En periode var neglene mine helt krise, og da brukte jeg den rosa treatmenten til Inglot. Den skal smøres på en gang om dagen og så masseres inn i neglen. Dette skal man gjøre i 1 måned og jeg brukte den sammen med Inglot oljen. Jeg har aldri hatt så fine negler som etter jeg var ferdig med den treatmenten. Det kjedelige er jo at man ikke kan ha på lakk i mellomtiden..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du skriv at du har prøvd Nail Envy. Har du prøvd den som er for Sensitive & Peeling? Den funkar for meg i alle fall.

Ellers. Lurt å file istadenfor å klippe neglane. Og når ein filer bør ein file mot midten og ikkje fram og tilbake.

B-vitamin skal vel vera bra for neglar,meiner eg. Magnesium også kanskje?

Eg laga forresten ein neglepleietråd tidlegare. Kanskje nokon kan slå dei saman?

Lenke til innlegg
Del på andre sider