Gå til innhold

Neglepleie

vakkerlakk

Anbefalte innlegg

Jeg har også sånne håpløse negler som Marie og Line beskriver over her, og det eneste som har hjulpet hittil av ting man påfører, er neglebåndsolje minimum en gang pr dag, samt hyppig håndkremsmøring.  Dette regimet klarer jeg aldri å holde over lang tid, dessverre. Jeg klarer kun å innarbeide dårlige vaner, ikke gode.

Én interessant observasjon har jeg gjort, og den er nok relatert til blodsirkulasjonen @Magpie er inne på; pekefingerneglen på høyre hånd vokser dobbelt så fort som de andre, og er ganske sterk. Den brekker langt mindre hyppig enn de andre. Denne fingeren er involvert i all skriving med penn, og får også mest ''juling'' ved skriving på tastatur. Når jeg skriver nå, kjenner jeg at særlig ring- og lillefinger er minst involvert i skrivingen, og med minst neglekontakt sammenlignet med pekefinger.  Tror nok håndskrivingen gir størst effekt.  Derfor har jeg - når jeg kommer på det - begynt å massere området på fingrene akkurat i overgangen mellom negl og finger, enten jeg har krem/olje tilgjengelig eller ikke. Jeg masserer kraftig. Dette tenker jeg skal gjøre underverker på litt sikt. 

Det kan jo være at @Azur har lagt til litt elbow grease når hun har påført aprikossalven? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• vakkerlakk

14

• Azur

13

• PewPew

10

• Helene

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Helene og @Azur, eg fann Claudia på shopping4net. Turte ikkje seie noko her i tilfelle det var ein shady butikk som aldri sender varene. Men dei kom i dag, gitt. Trur det var gratis frakt også. 

Neglbåndoljene fra Badger Balm og Innisfree synes jeg er veldig gode. I tillegg er mandelolje veldig godt å bruke. Veksler mellom de 3 produktene, siden de trekker inn i forskjellige hastigheter. Jeg

Eg syns OPI Nail Envy sensitive and Peeling (oransje), er god for neglar som flakar seg. Om neglane er harde og lett knekk kan eg anbefale Dry and Brittle i samme serie. Disse er dyre i butikk i Norge

Posted Images

2 minutter siden, Azur said:

Hmmm, @Bitteliten ...bare at mine to svakeste negler er peke- og langfinger. De desidert sterkeste ring- og lillefinger. 

Søren, så irriterende, da! Jeg som trodde jeg var inne på noe :P

• Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har generelt sterke negler, men venstre lillefinger er unntaket, og den skiver seg for et godt ord. Det vil gi ett poeng til blodsirkulasjonsteorien, siden det neppe er min mest brukte finger. :clap:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 months later...
On 14.6.2017 at 14.27, Azur said:

@Helene hvordan går det med neglefilen fra Kicks som lignet på Claudia? Fortsatt fan? 

Ups, de har jeg visst glemt å sammenligne! Men ja, veldig fornøyd. Kjøpte nettopp to på halv pris på Kicks, håper de er av samme kvalitet som den jeg har fra før! De så i alle fall helt like ut :) 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Essie Gel Couture top coat er genial når det gjelder å forlenge holdbarheten til neglelakker. Jeg har nå hatt Chanel Vibrato på neglene i en uke uten en eneste chip, og fjernet den pga. utvekst og fordi jeg var lei. Normalt chipper Chanel på meg i løpet av to dager. Den tørker ikke så raskt, men det kan jeg tilgi den. Terningkast fem. :D

Endret av Magpie
Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Magpie said:

Essie Gel Couture top coat er genial når det gjelder å forlenge holdbarheten til neglelakker. Jeg har nå hatt Chanel Vibrato på neglene i en uke uten en eneste chip, og fjernet den pga. utvekst og fordi jeg var lei. Normalt chipper Chanel på meg i løpet av to dager. Den tørker ikke så raskt, men det kan jeg tilgi den. Terningkast fem. :D

Merkelig nok så holdt vanlig lakk med denne coaten bedre enn de gel-lakkene de er beregnet for (som på meg holdt 2 dager før de måtte bort). 

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 months later...
  • 2 years later...

Jeg mistenker at Dior Abricor Creme er på vei ut... utsolgt ca over alt, plutselig.

Noen som har tips til noe som kan være en erstatning? Vet at hovedingrediens er lanolin, men syns likevel ikke det alene funker like bra. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fokusert på fukt de siste ukene med regelmessig smøring med olje. Nå er jeg nesten tom for favorittoljen fra Bliss kiss og med kronekursen er det uaktuelt å bestille mer...

Noen som har tips til god negleolje på det norske markedet? Brukt både essie og isadora, men ingen av de kan måle seg med Bliss Kiss, så vil ikke kjøpe noen av de to da jeg vet jeg blir skuffet 😛

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 4/10/2020 at 9:53 AM, lykkelitenen said:

Jeg har fokusert på fukt de siste ukene med regelmessig smøring med olje. Nå er jeg nesten tom for favorittoljen fra Bliss kiss og med kronekursen er det uaktuelt å bestille mer...

Noen som har tips til god negleolje på det norske markedet? Brukt både essie og isadora, men ingen av de kan måle seg med Bliss Kiss, så vil ikke kjøpe noen av de to da jeg vet jeg blir skuffet 😛

Likar godt OPI avoplex to go-versjonen. Både fordi produktet er bra, men også fordi forpakningen er så praktisk at ein kan ha den med i lomma og lett påføre når ein er out and about. Mindre oljete enn mange andre oljer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Puh, Dior Abricot Creme er tilbake 😅 har i mellomtiden testet en fra Babor: den gjorde neglene innmari blanke og fine, men gjorde ingenting for neglebånd. Vaselin ble faktisk beste løsningen i ventetiden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 months later...
4 timer siden, Caramella skrev:

Noen som har tips til en negleolje i disse pandemitider? Negler og neglebånd er utrolig tørre. 

Jeg har prøvd både Essie og Opi, men synes ikke disse gjør noen forskjell. 

Om du er villig til å investere er Bliss Kiss den absolutt beste jeg har prøvd. Magi i penselform 😁

Ellers er jojobaolje den viktigste ingrediensen i negleoljer, så du kan eventuelt prøve det også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
40 minutter siden, lykkelitenen skrev:

Om du er villig til å investere er Bliss Kiss den absolutt beste jeg har prøvd. Magi i penselform 😁

Ellers er jojobaolje den viktigste ingrediensen i negleoljer, så du kan eventuelt prøve det også :)

Takk for tips. Jeg er villig til å prøve hva som helst. Hvor kan jeg få tak i Bliss Kiss? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, Caramella skrev:

Takk for tips. Jeg er villig til å prøve hva som helst. Hvor kan jeg få tak i Bliss Kiss? 

https://www.myblisskiss.com/simply-pure-hydrating-oil-pen/

Pennen i seg selv er ikke dyr, er frakten som er problemet, så jeg har pleid å bestille en del når jeg først bestiller. Både autum og crisp duftvalgene er svært gode :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider