LinnH

Din "one and done" øyeskygge

Anbefalte innlegg

LinnH

Jeg fant ikke på annen overskrift.... Hva er din favoritt "one and done" øyeskygge? En skygge du bruker helt alene og etterpå trenger du ikke noe mer. Rett og slett gir en fullverdig look alene.

Min er Maybelline Color Tattoo i On and On bronze. Den er nydelig på lokket og når jeg blender den ut blir så fin. Noen ganger har jeg planer om flere skygger over denne, men etter ha lagt den på så føler jeg meg fornøyd. Deilig å kunne ha noe som alltid funker på travle morgener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Inglot 402. Den eneste øyenskyggen jeg har kjøpt backup av! Ikke bare er den fin alene, men den passer også til alle anledninger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Ja, On and On Bronze er ein sånn for meg. Også har eg ein laus øyenskygge som lignar litt på MAC Blue Brown pigment. Den er også genial åleine fordi den ser ut som ein har brukt fleire fargar. 

Ellers syns eg jo Chanel Illusion d'Ombre (eg har Fatal og Illusoire) er sånne skyggar som gjer mykje utav seg åleine. Så dei kan også fort bli ein "quick fix" om eg har dårleg tid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Som deg Linn, On And On Bronze. MAC Woodwinked er også veldig fin alene. Bobbi Brown Sand Dune kremskyggepinne bruker jeg også ofte uten andre skygger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

MAC All That Glitters for litt mer oomph på en usminka (som i ingen øyenskygger *ler* ) dag. Og så kan jeg faktisk fint bruke Maybelline Permanent Taupe på hele lokket, og blende oppover for å få en fullverdig look. Det samme gjør jeg forresten med UD-linerne mine. Legger tykk strek og blender, blender, blender. NOEN fordeler skal vi med dyptsittende øyne/hendende øyelokk ha. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludde

Jeg er også kjedelig, kamuflerer bare mørke øyelokk. Jeg bruker enten Painterly eller en lys beige kremskyggepinne, og setter det med litt transparent pudder dersom jeg ikke sminker meg noe særlig. Det skjer i grunn ganske skjelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Maybelline On and On Bronze her også tror jeg, men bruker den som regel med litt pudderøyenskygge over da. Woodwinked er også en sånn farge jeg bare kan bruke over hele lokket og duse den godt ut i globalen, så er jeg good to go. Lenge siden jeg har brukt den nå, men skal ta den fram igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Inglot 402 / mac satin taupe. Foretrekker faktisk Inglot sin. Tror den er en smule varmere.

Mac Patina, gir en supersoft smokey med litt shine.

Naked2 fra UD Naked Basics gir også en veldig lys smoke, nesten litt grungy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Callo

MAC Sable. Bruker den ofte når jeg egentlig ikke har tid til å legge øyesminke, men vil se sminket ut allikevel. Så lett å blende og få fin.  <3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Kommer på mange flere når jeg ser deres svar også! Sånn er det når jeg nesten bare brukte Naked3 i fjor :P

Jeg liker også MAC Sable og Era, Urban Decay Sin, Inglot 402, 397 og 399 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun

Inglot 402. Den eneste øyenskyggen jeg har kjøpt backup av! Ikke bare er den fin alene, men den passer også til alle anledninger :)

Inglot 402 / mac satin taupe. Foretrekker faktisk Inglot sin. Tror den er en smule varmere.

Mac Patina, gir en supersoft smokey med litt shine.

Naked2 fra UD Naked Basics gir også en veldig lys smoke, nesten litt grungy :)

Jeg google nettopp Inglot 402 og kom inn på Tone sin side :). Fin farge, kanskje jeg har den? Naked2 fra UD Basics er min standardskygge og. Under brillene blir det bare en veldig lett farge, som likevel gjør at de synes litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Woodwinked og Satin Taupe. Quarry er også kjempefin alene som en lys smokey eye, men krever litt mer arbeid siden den er matt og ikke så kremete :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider