LinnH

Din "one and done" øyeskygge

Anbefalte innlegg

Katharina

MAC Coppering og Antiqued er veldig fine, men jeg har aldri prøvd dem helt alene før tror jeg ikke. Jeg skal ha med Coppering på studietur, så da kan jeg teste :D

Den har jeg faktisk, så da må du gi beskjed :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Jeg har fått enda en one and done-skygge, nemlig ColourPop "i <3 this". Den er såå fin og bare klæsje på, idiotsikker rett og slett :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg fant ut at INGLOT M390 funket genialt til dette,  men jukset litt og måtte ha M353 som highlight,  M326 til liner og på ytre del og P395 i indre øyekrok, da det er helt UMULIG  for meg å bruke bare en øyenskygge. :P 

Søsteren min bruker M390 hele tiden og tenkte jeg måtte prøve. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Drar opp denne tråden jeg :) Jeg er på utkikk etter en øyeskygge som det bare er å sveipe på og så ferdig. Jeg har 402 fra Inglot og Satin Taupe fra Mac og disse liker jeg veldig godt, men syns de kan bli litt for mørke til å være en hverdagsøyenskygge. De er heller noe jeg har på når jeg føler for å litt mørkere rundt øynene. Har dere tips til noe som ligner på disse (har også on and on bronze fra Maybelline - samme greia), men som er litt lysere? Så lenge det er variant av nøytral eller kald brunfarge, gjerne med litt shimmer så er jeg gira. Det kan være matt og, men shimmer er alltid ekstra fint :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
7 minutter siden, Mariann said:

Burberry Pale Barley!

Den så kjempefin ut! Men ønsker noe som er billigere og enklere å få tak i :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
4 timer siden, tuffl skrev:

Drar opp denne tråden jeg :) Jeg er på utkikk etter en øyeskygge som det bare er å sveipe på og så ferdig. Jeg har 402 fra Inglot og Satin Taupe fra Mac og disse liker jeg veldig godt, men syns de kan bli litt for mørke til å være en hverdagsøyenskygge. De er heller noe jeg har på når jeg føler for å litt mørkere rundt øynene. Har dere tips til noe som ligner på disse (har også on and on bronze fra Maybelline - samme greia), men som er litt lysere? Så lenge det er variant av nøytral eller kald brunfarge, gjerne med litt shimmer så er jeg gira. Det kan være matt og, men shimmer er alltid ekstra fint :) 

397 fra Inglot er en fin, mer rosa hverdagsskygge. Lysere enn 402. Hvis du liker fargen på 402 er 153 lysere, men også litt mer intens i skimmeret, jeg vet ikke om du synes det blir for mye til hverdags. 

011201922443.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg har blitt sånn som @ToneO nevner over her. Jeg må ha en lys skygge og en globalskygge, ellers hadde jeg bare brukt mer tid på å forsøke å blende ut ordentlig den ene skyggen. Har en super kost som jeg bruker til det øverste og blending normalt sett, men som også kan brukes til en kjapp look på hele øyet om jeg har dårlig tid. Da vil jeg påstå at å ha et pallett med fire skygger, kan være kjappere enn å skulle bruke bare en skygge. 

Om du vil ha det rimelig kan kanskje et zoeva-palett være noe? Jeg har basic moment som er supert for en kjapp og diskret look. En Taupe høres også ut som det kan passe godt til det du er ute etter. Begge haller mot kalde toner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

@Nora Jeg har faktisk begge de fargene :giggle: Alene blir 153 hakket for lyst, evt feil tone. Drev og eksperimenterte med det her en kveld. Burberry Pale Barley ser jo ut som noe som treffer ganske bra, men jeg syns det er vanskelig å dømme det ut ifra swatches på nett, sammenlignet med ting jeg allerede har.

@Minnea Jeg har flere paletter med fine farger i, som kan funke :) Greia er at jeg drar mye frem og tilbake mellom leiligheten og hjem til foreldrene mine, og da syns jeg det er stress å ha med seg paletter. Prøver å krympe hverdagssminken litt (ikke bare enkelt) 😅

Edit: Det ble Burberry Pale Barley! Feelunique hadde 10% på den så da sparte jeg 25kr 😂Takk for tipset, @Mariann !

Endret av tuffl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Hvis du ikke har MAC Era burde du swatche den en dag @tuffl. Det er ikke uten grunn at den blir nevnt mye her inne. Ser det denne gangen ble Burberry Pale Barley som jeg ikke har prøvd, men den ser svært fin ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
2 timer siden, LinnCaroline said:

Hvis du ikke har MAC Era burde du swatche den en dag @tuffl. Det er ikke uten grunn at den blir nevnt mye her inne. Ser det denne gangen ble Burberry Pale Barley som jeg ikke har prøvd, men den ser svært fin ut. 

Det er notert! Den så veldig fin ut! Setter stor pris på flere tips, jeg 😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Fikk øynene opp for Inglot 402 i dag etter å ha lest gjennom denne tråden. Har flere av skyggene som er nevnt, så skal "shop my stash" før jeg bestiller meg nye. Mac Era bruker jeg iblant, og Naked2 fra Naked Basics paletten. On and on bronze har jeg nok kastet.

Jeg bruker veldig ofte Iraklion skyggepenn fra Nars, den er muligens gått ut av produksjon for finner den ikke igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit

Min er Isadora Light & Shade Eye Shadow 25 Glitzy Stone. Bruker bare den lyse fargen, og jeg er snart tom. Denne selges ikke lengre. Men jeg kom over ei som skulle selge masse sminke på facebook. Hun skulle egentlig selge alt samlet, men jeg fikk kjøpe øyenskyggen hos henne. Så heldigvis har jeg en igjen. og kanskje jeg klarer å finne en som er lik bare i ett anet merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider