St. Cecilie

Sminkespeil med lys

Recommended Posts

St. Cecilie

Hjelp!

Jeg har kun spotter på badet, og lyset er forferdelig særlig nå om vinteren. Ender med at jeg springer over alt i leiligheten på jakt etter skikkelig lys. Har tenkt på å kjøpe et sminkespeil med lys, men jeg har begrenset med plass med mindre jeg river ut hele speilskapet over vasken og erstatter det med speilskap med lys. Hadde håpet på litt mindre kostbar versjon. ;)

Så...noen som har gode erfaringer med sminkespeil ala dette her?

http://www.amazon.co.uk/Revlon-Hollywood-Double-Sided-Swivel-Mirror/dp/B0064ZZBTA/ref=pd_cp_light_0

Alle forslag tas i mot med takknemlighet og sjokolade.  <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Har ingenting å komme med ang det du linket til dessverre.. Men har prøvd et par: det fra fra BaByliss: do not recommend. Ottlite: stygt men knall <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Ottlite er litt for knall for meg. Kommer til å få masse rynker av all mysingen.  :razz-drunk: Men ser jo ut som de fleste er fornøyde, så kanskje jeg bare har sensitive øyne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Ottlite er litt for knall for meg. Kommer til å få masse rynker av all mysingen.  :razz-drunk: Men ser jo ut som de fleste er fornøyde, så kanskje jeg bare har sensitive øyne.

Prøv å bruk et annet speil foran. Lyset er litt for sterkt for meg også innimellom. Men jeg har det helt bak på sminkebordet og så bruker jeg et mindre speil til å faktisk sminke meg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Har du prøvd å ha det litt lengre unna eller å gjøre som Sunniva foreslår? Jeg er veldig lyssensitiv, og noen ganger er det såpass at jeg ikke kan se på speilet på lampa. Pleier å bruke et lite handspeil(er så glad i småpirk) og haller bruke speilet som lyskilde og sjekke helheten av og til.

Edit : haha ser i ettertid at Sunniva og jeg gjør omtrent det samme.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
St. Cecilie

Hmm, takk for tipset. Jeg ser det er ei som selger ett nytt ubrukt på finn her i Stavanger til 500,- :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Hmm, takk for tipset. Jeg ser det er ei som selger ett nytt ubrukt på finn her i Stavanger til 500,- :)

Oj det var flaks! Tror faktisk blivakker og blush har sluttet  å selge det. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
St. Cecilie

Ja, jeg fant de ikke der, og hun skrev det i annonsen. Sendte akkurat melding...jeg liker å få ting unnagjort når jeg først finner noe. ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Vanlige lystoffrørarmaturer fungerer også veldig fint, pass da bare på å få lystoffrør med mer enn 830/3000K. Oppimot 4000K er best, men det må spesialbestilles og pleier å komme på ca 249,- (mener å huske det ligger på den prisen) :) Kan sjekke litt mer på jobb i morgen hvis det er ønskelig :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Vanlige lystoffrørarmaturer fungerer også veldig fint, pass da bare på å få lystoffrør med mer enn 830/3000K. Oppimot 4000K er best, men det må spesialbestilles og pleier å komme på ca 249,- (mener å huske det ligger på den prisen) :) Kan sjekke litt mer på jobb i morgen hvis det er ønskelig :)

Føler meg litt dust nå, men hvor små kan man få lysstoffrør? Tenker det hadde jo vært greit å ha noe smått å ha med på reise/overnatting. Ottlite sitt håndspeil med lys er nemlig elendig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Føler meg litt dust nå, men hvor små kan man få lysstoffrør? Tenker det hadde jo vært greit å ha noe smått å ha med på reise/overnatting. Ottlite sitt håndspeil med lys er nemlig elendig.

Jeg vet ikke om noen på batteri, men hos oss på jobb har vi det som heter T5 6w. Det er ca 20 cm langt og 2 cm bredt (om hjernen min husker riktig). Med akkurat den type armatur følger det med ledning og støpsel :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg vet ikke om noen på batteri, men hos oss på jobb har vi det som heter T5 6w. Det er ca 20 cm langt og 2 cm bredt (om hjernen min husker riktig). Med akkurat den type armatur følger det med ledning og støpsel :)

Takk :D Jeg var for lat til å finne målebånd. Googlet 20 cm, i god tro om at det skulle dukke opp noe som illustrerte 20cm. Så jeg kunne få en anelse. Dukket opp en haug med linjaler og en mann i truse med utstyret sitt hengene utenfor... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Takk :D Jeg var for lat til å finne målebånd. Googlet 20 cm, i god tro om at det skulle dukke opp noe som illustrerte 20cm. Så jeg kunne en anelse. Dukket opp en haug med linjaler og en mann i truse med utstyret sitt hengene utenfor... 

Haha, jeg måtte faktisk google det jeg også :D Om du vil ha så kan jeg sjekke litt priser på jobb i morgen?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Men, om ottolitespeilet er for sterkt lys i til å se på, er det ikke da bedre å kjøpe et penere speil og heller ha en lampe bak som lyskilde? Ottolitespeilet er jo ganske stygt :blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Har ingenting å komme med ang det du linket til dessverre.. Men har prøvd et par: det fra fra BaByliss: do not recommend. Ottlite: stygt men knall <3

Er enig angående Babyliss, det er ubrukelig for min del, alt for dårlig lys!

Har følt meg litt rar som er den eneste som ikke liker Ottlite, synes lyset er alt for kaldt og jeg ser faktisk ikke nøyaktig hva jeg holder på med. Litt på avstand hjelper nok, men jeg synes fremdeles at lyset er alt for kaldt, det ligger på 5850-6000 Kelvin, i følge Ottlite kundeservice.

Lyspærene i sminkespeillysene mine er 4000 Kelvin nå, som skl etterligne nøytralt dagslys, de er passelige kalde/varme og gir en god fargegjengivelse.

Har prøvd både 2700 Kelvin, som er alt for gult og varmt, og 6400 Kelvin som ga for kaldt og blått lys igjen, selv om de var "dagslyspærer".

Vet vi fikk kaldere lysrør på badet sist vi skiftet, men finner ikke info på det om hvor mange Kelvin det er, og hadde da ikke peiling på Kelvin. Skal demontere det og sjekke skikkelig og evt ta det med til min lokale forhandler, for jeg vil ha 4000 Kelvin på badet også. ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg er ganske fornøyd med Ottliten min jeg, da. Jeg er blitt så gammel at ingen ting blir lyst nok, så jeg trives godt med lyset fra denne. Men: jeg har nettopp fått meg en sånn derre lysterapi-lampe som gir 10.000 lux/6500 kelvin, og den gir et fantastisk lys. Det er nesten så man fristes til å ha to slike pluss et bra, plain speil i midten.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg er ganske fornøyd med Ottliten min jeg, da. Jeg er blitt så gammel at ingen ting blir lyst nok, så jeg trives godt med lyset fra denne. Men: jeg har nettopp fått meg en sånn derre lysterapi-lampe som gir 10.000 lux/6500 kelvin, og den gir et fantastisk lys. Det er nesten så man fristes til å ha to slike pluss et bra, plain speil i midten.

Du kommer til å lyse opp som en engel :D Jeg brukte dagslyslampe som sminkelys før, og det var faktisk en fin start på dagen. Både lyset og sminken gjorde meg mer våken før jobb + lyset fikk igang melatoninproduksjonen på kvelden. Den jeg hadde var gigantisk da, så var litt upraksisk så da ble det Ottlite:P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Vet vi fikk kaldere lysrør på badet sist vi skiftet, men finner ikke info på det om hvor mange Kelvin det er, og hadde da ikke peiling på Kelvin. Skal demontere det og sjekke skikkelig og evt ta det med til min lokale forhandler, for jeg vil ha 4000 Kelvin på badet også. ;)

Mest sannsynlig har du fått 3000k/830 rør, men det er mulig å bestille kaldere. Snakket med en leverandør i dag, og det t5 6w røret ligger på ca 200 ,- kan høre litt rundt med vanlige rør også :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Mest sannsynlig har du fått 3000k/830 rør, men det er mulig å bestille kaldere. Snakket med en leverandør i dag, og det t5 6w røret ligger på ca 200 ,- kan høre litt rundt med vanlige rør også :)

Hva slags butikk selger det? Var veldig grei pris ihvertfall : o Tror du det er mulig å få demo av lyset i butikken?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Hva slags butikk selger det? Var veldig grei pris ihvertfall : o Tror du det er mulig å få demo av lyset i butikken?

Bor du i Oslo-området kan du komme innom meg på jobb så kan jeg :D bakdelen er bare at dette er spesialbestillinger, så det må forhåndsbetales(mest sannsynlig), også vet jeg ikke om det går an å bestille bare 1. 8 w er pittelitt lengre, men lettere å få tak i. Og billigere tror jeg :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Bor du i Oslo-området kan du komme innom meg på jobb så kan jeg :D bakdelen er bare at dette er spesialbestillinger, så det må forhåndsbetales(mest sannsynlig), også vet jeg ikke om det går an å bestille bare 1. 8 w er pittelitt lengre, men lettere å få tak i. Og billigere tror jeg :P

Bor i Oslo, men har såpass mange aktiviteter fremover at handling må jeg vente med : / Hmm tror du elektrikere kan få tak i det? Har en bror som er elektriker nemlig

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Googlet lysrøret mitt i dag og det stemmer at det er 3000. :)

Var innom Mesterlys og fikk 4000 til 75 kr, så får jeg ser hvordan jeg liker det i forhold. ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider