St. Cecilie

Sminkespeil med lys

Anbefalte innlegg

Tone

Jeg bruker også Ottlite mest som lyskilde (og "overblikk over hele trynet"-speil), mens jeg har et annet stående nærmere ansiktet. Fungerer veldig bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Googlet lysrøret mitt i dag og det stemmer at det er 3000. :)

Var innom Mesterlys og fikk 4000 til 75 kr, så får jeg ser hvordan jeg liker det i forhold. ;)

De pleier ikke å være så veldig dyre, men de som er litt mer spesiell som de tynne og veldig små rørene pleier å bli det :) Jeg vil høre hva du syns! God kunnskap for meg til jobb også :D

Får man kjøpt "dagslys"-pærer i butikker eller må alt bestilles?

Mye må bestilles, men det kan hende noen har på lager. Det er egentlig bare snakk om flaks, av og til har man inne, av og til ikke :) 

Bor i Oslo, men har såpass mange aktiviteter fremover at handling må jeg vente med : / Hmm tror du elektrikere kan få tak i det? Har en bror som er elektriker nemlig

Jeg er på jobb hver dag uansett jeg, så haster ikke :P Du kan sikkert høre med elektriker om han får tak i :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Jeg er veldig fornøyd med Ottlitespeilet mitt, jeg! Bruker det ikke så mye nå lengre siden jeg har "Hollywoodlamper" (:blush:) på begge sider av sminkespeilet på sminkerommet nå, men det er veldig kjekt å ha! Bruker alltid å ha på annet lys når jeg bruker det, kun Ottlite alene blir for kaldt syns jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg er også veldig fornøyd med Ottlitespeilet mitt. Liker lyset som er på den. :) Men drømmen er jo selvfølgelig ett speil med "Hollywoodlamper". ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

De pleier ikke å være så veldig dyre, men de som er litt mer spesiell som de tynne og veldig små rørene pleier å bli det :) Jeg vil høre hva du syns! God kunnskap for meg til jobb også :D

Med en gang jeg satte det i tenkte jeg at dette går ikke, det ble for kaldt og hardt. Men da ble jeg nok litt forsyrret av dagslyset fra vinduet, for på kvelden reagerte jeg ikke i det hele tatt og syntes det så bra ut og det synes jeg fremdeles nå et par dager etterpå. ;)

Spesielt om morgenen når det er helt svart ute og jeg skal sminke meg, føler 4000 viser bedre fargene enn 3000, så så langt er jeg veldig fornøyd! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Jeg vil gjerne ha dagslyspærer til mine Musikrader. Hvor mye koster det, sånn ca Victoria?

Hva er det?  :blush:

Med en gang jeg satte det i tenkte jeg at dette går ikke, det ble for kaldt og hardt. Men da ble jeg nok litt forsyrret av dagslyset fra vinduet, for på kvelden reagerte jeg ikke i det hele tatt og syntes det så bra ut og det synes jeg fremdeles nå et par dager etterpå. ;)

Spesielt om morgenen når det er helt svart ute og jeg skal sminke meg, føler 4000 viser bedre fargene enn 3000, så så langt er jeg veldig fornøyd! ;)

Bra du er fornøyd!  :grin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Selv om jeg ser du har fått mange svar, så må jeg også bare henge meg på Ottlite-speilet! Har hatt det i 5 år nå, og er superfornøyd. Klarer ikke sminke meg i noe annet! Eneste negative er at i det speilet ser jeg hver eneste "imperfection" som finnes i ansiktet mitt, bruker å få kommentarer fra venninner om at de ikke takler å se i det speilet for da føler de seg så stygge :razz-drunk: Men det er egentlig bare positivt, for da kan man skjule feilene bedre! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Selv om jeg ser du har fått mange svar, så må jeg også bare henge meg på Ottlite-speilet! Har hatt det i 5 år nå, og er superfornøyd. Klarer ikke sminke meg i noe annet! Eneste negative er at i det speilet ser jeg hver eneste "imperfection" som finnes i ansiktet mitt, bruker å få kommentarer fra venninner om at de ikke takler å se i det speilet for da føler de seg så stygge :razz-drunk: Men det er egentlig bare positivt, for da kan man skjule feilene bedre! 

Føler meg litt slowpoke med så sent svar men må bare si meg helt enig :P For en stund tilbake var det en bekjent, som er MUA ergo er detaljorientert og nøye, som ga meg komplimenter for huden og sa den var helt plettfri. WTF tenkte jeg, for jeg har jo sett enhver ujevnhet i Ottlite-speilet og håndspeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åshild

Føler meg litt slowpoke med så sent svar men må bare si meg helt enig :P For en stund tilbake var det en bekjent, som er MUA ergo er detaljorientert og nøye, som ga meg komplimenter for huden og sa den var helt plettfri. WTF tenkte jeg, for jeg har jo sett enhver ujevnhet i Ottlite-speilet og håndspeil.

Åhh, så gøy! Jeg får også alltid komplimenter for huden min (om bare de hadde visst hvor mye foundation jeg kliner på) :giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Åhh, så gøy! Jeg får også alltid komplimenter for huden min (om bare de hadde visst hvor mye foundation jeg kliner på) :giggle:

Til og med min beste venninne, som jeg kjent meg mesteparten av livet, trodde jeg knapt brukte basesminke. Jeg tror vi har skills :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Skjønner ikke hva som gjør at jeg ikke klarer å bruke Ottlite'en min, lyset er jo så utrolig kvasst at jeg blir blendet og jeg har absolutt null kontroll på hvordan hverken foundation eller øyenskygger blir,  må skru av lyset for å se hvordan det blir... :P

For meg funker det mye bedre med 13 stk 4000 Kelvin lyspærer rundt speilet + en liten speil til detaljer pga jeg ser dårlig på avstand, så jeg må ha det veldig nærme,  ergo burde jo Ottlite'en være genial,  men den gang ei.. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Skjønner ikke hva som gjør at jeg ikke klarer å bruke Ottlite'en min, lyset er jo så utrolig kvasst at jeg blir blendet og jeg har absolutt null kontroll på hvordan hverken foundation eller øyenskygger blir,  må skru av lyset for å se hvordan det blir... :P

For meg funker det mye bedre med 13 stk 4000 Kelvin lyspærer rundt speilet + en liten speil til detaljer pga jeg ser dårlig på avstand, så jeg må ha det veldig nærme,  ergo burde jo Ottlite'en være genial,  men den gang ei.. :P 

Jeg bruker ikke Ottlite som sminkespeil, sånn egentlig, men mest som lyskilde - så jeg skjønner hva du mener. Jeg bruker det i blant som "overblikksspeil", men sminker meg i et eget speil på fot. Funker veldig bra! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Jeg bruker ikke Ottlite som sminkespeil, sånn egentlig, men mest som lyskilde - så jeg skjønner hva du mener. Jeg bruker det i blant som "overblikksspeil", men sminker meg i et eget speil på fot. Funker veldig bra! 

Samme her faktisk. Jeg liker å ha full kontroll, og skal jeg sitte så nærme speilet for å se hva jeg driver med i detalj vil lyset skinne på blank hud (før pudder) slik at jeg ikke ser hva jeg gjør. Så foretrekker å sitte med speilet litt unna meg. I tillegg er jeg lyssensitiv, så orker ikke å se mot lyset hele tiden. Har heller eget håndspeil, og bruker det som ''overblikkspeil'' som du gjør. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Jeg elsker Ottlite speilet mitt, men syns det er travelt å drasse det med meg overalt, for eksempel om jeg skal sove hos foreldrene mine eller kjæresten en natt. Jeg er avhengig av bra lys og der er ikke så gode lyskilder der jeg som oftest sover over. Noen som vet om et mindre speil (ikke sånt lommespeil, må være litt større) med bra lys? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anebanane

Hvordan får dere speilet til å fungere på norsk strømuttak? Har ikke amerikanerne annen styrke på strømnettet enn hva vi har i norge? Har veeeeldig lyst på ett, men tørr ikke bestille fra amazon dersom jeg sprenger hele sikringskapet! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Hvordan får dere speilet til å fungere på norsk strømuttak? Har ikke amerikanerne annen styrke på strømnettet enn hva vi har i norge? Har veeeeldig lyst på ett, men tørr ikke bestille fra amazon dersom jeg sprenger hele sikringskapet! :) 

Du må sjekke om det er samme spenning (volt). Hvis det er 110-240 funker det på begge strømnett, og da trenger man bare en adapter (for at den skal passe i stikkontakten). Hvis det ikke er opp til 240, så trenger man en omformer. 

Ottlite speilene de fleste her har er kjøpt i Norge, og kom med adapter. Vet ikke hvordan det er med de man kjøper fra Amazon. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg er også en Ottlite-angrer. Jeg kjøpte ikke da de var på salg her fordi jeg antok at lyset ble for skarpt for meg, men til 350kr eller hva det var mange her betalte, så hadde det jammen vært verdt forsøket :frown-big:

Amazon skal ha $71 for shipping/norsk moms/toll. Lurer på om noen har prøvd å ta det via Shipito? Blir pakken uansett så stor/tung at det blir dyr frakt derfra også?

Har bittelite bad og lysrør rett over speilet. Kanskje det hjelper å få byttet til kaldt lys der? Eller må det gå rundt speilet for å bli bra nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som har prøvd å skifte pærer i sitt Ottlite speil? Jeg gjorde det nettopp (makan til arbeid), men selvfølgelig ble de jeg satte i for varme, altså lyset ble for varmt, men tror jeg kan leve med det. Det er jo ikke samme som de som sto i, men fant så klart ikke de på butikken. Har heller ikke funnet de på nettet. Nå har jeg kastet innpakningene så husker ikke nøyaktig hvilke pærer det var, men var 9W... :P MÅ jeg ha "originale" pærer eller går det fint? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider