MariaK

Den generelle eyeliner-tråden!

Anbefalte innlegg

Gjest

Jeg har brukt Stila Stay All Day liquid eyeliner ganske lenge nå (et par år iallefall), men tror jeg vil starte jakten på en bedre. Jeg er egentlig ikke så glad i tuppen på denne, er ofte jeg roter til selve linjen over øyet fordi den bøyer seg alle mulige steder. Dette er kun når den er godt brukt, er ikke slik når den er helt ny, blir sånn etter noen få uker. Litt irriterende. Forslag? Har aldri kunnet lage vinge med den heller, det har jeg brukt en annen fra L`Orèal til, som jeg ikke kan bruke til å legge lineren over vippekanten. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg har brukt Stila Stay All Day liquid eyeliner ganske lenge nå (et par år iallefall), men tror jeg vil starte jakten på en bedre. Jeg er egentlig ikke så glad i tuppen på denne, er ofte jeg roter til selve linjen over øyet fordi den bøyer seg alle mulige steder. Dette er kun når den er godt brukt, er ikke slik når den er helt ny, blir sånn etter noen få uker. Litt irriterende. Forslag? Har aldri kunnet lage vinge med den heller, det har jeg brukt en annen fra L`Orèal til, som jeg ikke kan bruke til å legge lineren over vippekanten. :P 

Kat Von D Tattoo Liner! Den er fantastisk. Men det er en sånn "tusj-liner". Men ser ut som flytende liner etter påføring. Felt-tippen holder seg fin hele tiden. Den er også veldig karp så man får laget en veldig skarp og fin vinge med den. Er på min andre "tusj" nå. :P  Men om du vil ha en liquid eyeliner så vil jeg anbefale MAC Superslick Liquid eyeliner. Den har felt-tipp den også, men er ikke sånn super skarp. Men man kan godt få til vinge med den. :) Og den sitter som bare det! Har aldri opplevd en eyeliner som sitter så godt som den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg trenger en hvit, god kajal, og helst så fort som mulig og aller helst fra Vita eller Lindex. 

Tips? Den skal brukes i fjeset, så den må ikke tåle våtkant over lang tid - men jeg vil jo helst ikke at den skal flytte på seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Hvilke børster bruker dere til gelliner? Jeg har nylig fått i hus Maybelline sin gelliner (den som Jaclyn Hill skryter av) og har børstene Zoeva 312 og 315. Jeg bruker 315 til å lage vingen, det gikk overraskende bra, men jeg sliter med å få påført gellineren på selve øyelokket! Fargen blir ikke like intens som jeg vil, børsten vil på en måte ikke gi ifra seg nok farge. 312 var dermed ikke så hendig å bruke til dette, 315 var for tynn/liten til at jeg fikk det så presist som jeg ville. Aner ikke hvordan jeg skal forklare problemstillingen min, jeg har prøvd gelliner tidligere og ikke vært fornøyd men denne gangen gikk det mye bedre! Jeg har Bobbi Brown sin gelliner også, men denne er litt for tørr, bruker kun den til å tightline. Børsten jeg bruker dette til er en random Sedona Lace, den er for tykk til å bruke på selve øyelokket og til å lage vinge med. 

Prøver å finne noe annet enn Stila Stay All Day ettersom jeg skjelver en del mer i hendene enn jeg har gjort tidligere og det blir rett og slett umulig å få vingene like. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
5 minutter siden, Rebel said:

Hvilke børster bruker dere til gelliner? Jeg har nylig fått i hus Maybelline sin gelliner (den som Jaclyn Hill skryter av) og har børstene Zoeva 312 og 315. Jeg bruker 315 til å lage vingen, det gikk overraskende bra, men jeg sliter med å få påført gellineren på selve øyelokket! Fargen blir ikke like intens som jeg vil, børsten vil på en måte ikke gi ifra seg nok farge. 312 var dermed ikke så hendig å bruke til dette, 315 var for tynn/liten til at jeg fikk det så presist som jeg ville. Aner ikke hvordan jeg skal forklare problemstillingen min, jeg har prøvd gelliner tidligere og ikke vært fornøyd men denne gangen gikk det mye bedre! Jeg har Bobbi Brown sin gelliner også, men denne er litt for tørr, bruker kun den til å tightline. Børsten jeg bruker dette til er en random Sedona Lace, den er for tykk til å bruke på selve øyelokket og til å lage vinge med. 

Prøver å finne noe annet enn Stila Stay All Day ettersom jeg skjelver en del mer i hendene enn jeg har gjort tidligere og det blir rett og slett umulig å få vingene like. :(

Jeg opplever det samme når det gjelder minimalt med fargeintensitet ved bruk av Zoeva 315 på lokket, det er akkurat som at busten visker ut fargen samtidig som den påfører.. Det er helt merkelig :P Samtidig gir 315 en helt perfekt vinge på meg! :D Jeg bruker en skråkost fra MAC til å legge lineren på selve lokket :) Lurer på om det er en 266 jeg bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
10 timer siden, Rebel said:

Jeg bruker Zoeva 315, men har brukt sånn kost til å legge gelliner i mange år. Det kan hende du hadde likt noe som Inglot 32T til å legge liner med. Den er litt vanskeligere å legge vinge med, men man har veldig god kontroll på lokket :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie
19 timer siden, Rebel said:

Jeg synes den Maybelline egentlig er litt for tykk i konsistensen, det er derfor jeg synes den er litt vanskelig å legge på indre halvdel av vippekanten, den blir alltid for tykk der fordi den er litt for.. trå holdt jeg på og si. Har brukt den med både skråkost og vanlig linerkost som 210 eller 211 fra MAC. Den funker litt bedre om jeg tilsetter en liten dråpe med Duraline fra Inglot, da, da blir den litt mer kremete. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
On 26.12.2015 at 0.01, Hege said:

Jeg opplever det samme når det gjelder minimalt med fargeintensitet ved bruk av Zoeva 315 på lokket, det er akkurat som at busten visker ut fargen samtidig som den påfører.. Det er helt merkelig :P Samtidig gir 315 en helt perfekt vinge på meg! :D Jeg bruker en skråkost fra MAC til å legge lineren på selve lokket :) Lurer på om det er en 266 jeg bruker.

Godt det ikke bare er meg som opplever det der, det er veldig merkelig ja. :P Den er nok designet for å brukes til å lage vinge regner jeg med, den fungerer iallefall helt perfekt til det! MAC 266 er notert! 

On 27.12.2015 at 10.30, Nora said:

Jeg bruker Zoeva 315, men har brukt sånn kost til å legge gelliner i mange år. Det kan hende du hadde likt noe som Inglot 32T til å legge liner med. Den er litt vanskeligere å legge vinge med, men man har veldig god kontroll på lokket :) 

Takk for tips, Inglot 32T er også notert. :D 

22 timer siden, Marie said:

Jeg synes den Maybelline egentlig er litt for tykk i konsistensen, det er derfor jeg synes den er litt vanskelig å legge på indre halvdel av vippekanten, den blir alltid for tykk der fordi den er litt for.. trå holdt jeg på og si. Har brukt den med både skråkost og vanlig linerkost som 210 eller 211 fra MAC. Den funker litt bedre om jeg tilsetter en liten dråpe med Duraline fra Inglot, da, da blir den litt mer kremete. 

Jeg fikk nylig Duraline i hus, kanskje jeg skal prøve å tilsette den i gellineren da. Syns egentlig den ikke er så svart som jeg trodde den ville være, den heller jo mer mot mørkgrå, men den fungerer så langt. Er så glad for at jeg endelig får til gelliner, ser jo helt annerledes ut enn når jeg bruker sånn pennliner! Å få vingene like er jo ikke noe problem heller, nå er det største problemet å få det likt på selve lokket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG
On 26. desember 2015 at 23.51, Rebel said:

Den tynneste kosten til hobbylakk fra panduro. Har rett og slett ikke funnet noen andre jeg liker, og den koster 29 kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

2 timer siden, DivaG said:

Den tynneste kosten til hobbylakk fra panduro. Har rett og slett ikke funnet noen andre jeg liker, og den koster 29 kr

Jeg bruker også en sånn liten pandurokost til gelliner, helt tynn orange bust og blått skaft. Mye mer fornøyd med den enn den jeg feks har fra MUS

Endret av Aurelia
Dobbelt innlegg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG
On 29. desember 2015 at 1.34, Aurelia said:

Jeg bruker også en sånn liten pandurokost til gelliner, helt tynn orange bust og blått skaft. Mye mer fornøyd med den enn den jeg feks har fra MUS

Samme kost! Den er amazing! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Pandurokost faktisk, ikke verst! :D Jeg har nå lært meg å mestre gelliner! Jeg er litt stolt! Resultatet blir jo mye finere enn når jeg bruker eyelinerpenn. Zoeva 315 er den jeg bruker, både til å line øvre vippekant og lage vinge, krever litt tålmodighet og 100% stødighet på høyrehånda, noe som ikke alltid er like enkelt å få til, men det går! Har derimot lyst til å prøve noen andre gellinere også, den fra Maybelline fungerer bra så langt, den jeg har fra Bobbi Brown er litt for tørr til akkurat dette formålet, bruker den kun til tightlining. Har hørt mye bra om MUG sin gelliner, så mulig det blir den neste jeg tester ut. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia
2 timer siden, Rebel said:

Pandurokost faktisk, ikke verst! :D Jeg har nå lært meg å mestre gelliner! Jeg er litt stolt! Resultatet blir jo mye finere enn når jeg bruker eyelinerpenn. Zoeva 315 er den jeg bruker, både til å line øvre vippekant og lage vinge, krever litt tålmodighet og 100% stødighet på høyrehånda, noe som ikke alltid er like enkelt å få til, men det går! Har derimot lyst til å prøve noen andre gellinere også, den fra Maybelline fungerer bra så langt, den jeg har fra Bobbi Brown er litt for tørr til akkurat dette formålet, bruker den kun til tightlining. Har hørt mye bra om MUG sin gelliner, så mulig det blir den neste jeg tester ut. :) 

Gelliner er en sikker vinner på meg når jeg skal ut på jentekveld etc, den fra Maybelline holder seg svart og fin på meg hele kvelden og natten :) Jeg har riktignok den vannfaste, tror jeg kjøpte den i England en eller annen gang.. Men den + Pandurokost= :in-love:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen her som har Kat Von D Tattoo Liner i Trooper? Hvordan er fargen på denne - er den skikkelig svart eller mer sånn grålig? Jeg har nylig brukt opp den jeg hadde i Mad Max Brown, og kunne tenkt meg samme i svart også. Syns denne var mye bedre å bruke enn Stila Stay All Day som har vært favoritten min i flere år, holdbarheten var uslåelig. Rota det ikke til en eneste gang når jeg brukte den, med Stila sin har jeg liksom gode og dårlige dager. :P 

Har også Kat Von D Ink Liner versjonen liggende, i fargen Trooper, men syns ikke fargen er svart nok. Dessuten er spissen stiv og ekkel, pigmenteringen er også dårlig syns jeg. Greier ikke bruke den rett og slett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg er en superkløne på flytende eyeliner, så bruker bare kajal. Urban decay sin 24/7 glide-on i fargen demolition er helt perfekt! Skal også kjøpe den samme i todelt med nude på ene siden og svart på andre. Aldri prøvd nude kajal, så det blir spennende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
On 31. august 2016 at 11.11, Michelle said:

Noen her som har Kat Von D Tattoo Liner i Trooper? Hvordan er fargen på denne - er den skikkelig svart eller mer sånn grålig? Jeg har nylig brukt opp den jeg hadde i Mad Max Brown, og kunne tenkt meg samme i svart også. Syns denne var mye bedre å bruke enn Stila Stay All Day som har vært favoritten min i flere år, holdbarheten var uslåelig. Rota det ikke til en eneste gang når jeg brukte den, med Stila sin har jeg liksom gode og dårlige dager. :P 

Jeg oppfatter Tattoo i Trooper som like svart som Stila stay all day i svart, om ikke enda litt mørkere. Mine synger litt på siste verset og streiker om en annen, så jeg bruker de ofte sammen for å få ferdig begge øynene :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anya

Sist gang kjøpte jeg meg Kat Von D Tattoo Liner og må si er veldig skuffet. Ikke over fargen og tykkelsen på tuppen, det var perfekt men faktum at den ble fort tørr og veldig ofte når jeg tegner så vil ikke fargen komme ut. Ble kjempeskuffet. Håper bare jeg fikk en dårlig batch (noe jeg skal tilbake til Sephora med) fordi ellers er det den riktige svarte fargen jeg liker.

Noen andre som har hatt dette problemet?

Endret av Anya

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
12 minutter siden, Anya said:

Sist gang kjøpte jeg meg Kat Von D Tattoo Liner og må si er veldig skuffet. Ikke over fargen og tykkelsen på tuppen, det var perfekt men faktum at den ble fort tørr og veldig ofte når jeg tegner så vil ikke fargen komme ut. Ble kjempeskuffet. Håper bare jeg fikk en dårlig batch (noe jeg skal tilbake til Sephora med) fordi ellers er det den riktige svarte fargen jeg liker.

Noen andre som har hatt dette problemet?

Jepp, nettopp derfor jeg må bruke dem sammen med Stila. Sistnevnte har jeg hatt lenge, så den har lang brukstid, men Tattoo begynte å streike ganske tidlig. Den er ikke helt tom heller da, så jeg fortsetter nå å tyne den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anya
1 time siden, Ingrid skrev:

Jepp, nettopp derfor jeg må bruke dem sammen med Stila. Sistnevnte har jeg hatt lenge, så den har lang brukstid, men Tattoo begynte å streike ganske tidlig. Den er ikke helt tom heller da, så jeg fortsetter nå å tyne den. 

Såpass ja, hmm på tide å prøve Stila. Skal sjekke den ut. takk for tipset:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
1 minutt siden, Anya said:

Såpass ja, hmm på tide å prøve Stila. Skal sjekke den ut. takk for tipset:)

Jeg har nylig kjøpt Clio sin, som jeg gleder meg til å teste - venter bare på at Stila og Tattoo skal ta kveld ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg har alltid tenkt at tightlining er for mye strev til at jeg gidder å prøve. Men så gjorde jeg det i dag - det tok jo ca 2 sekunder, og øynensminken ble 2000 ganger finere. Fader altså, alltid skal jeg være så treig :clap:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
7 timer siden, Stjernefrukt skrev:

Jeg har alltid tenkt at tightlining er for mye strev til at jeg gidder å prøve. Men så gjorde jeg det i dag - det tok jo ca 2 sekunder, og øynensminken ble 2000 ganger finere. Fader altså, alltid skal jeg være så treig :clap:

Hva brukte du til å tightline med? Jeg prøvde en gang men frika ut fordi jeg var sikker på at jeg kom til å spidde øyet mitt. Men det ser jo fryktelig bra ut på andre folk da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
15 minutter siden, Maarte said:

Hva brukte du til å tightline med? Jeg prøvde en gang men frika ut fordi jeg var sikker på at jeg kom til å spidde øyet mitt. Men det ser jo fryktelig bra ut på andre folk da. 

Chanel Stylo Yeux i Ebene er min favoritt. Så pigmentert og så vannfast at det er raskt og idiotsikkert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt
38 minutter siden, Maarte skrev:

Jeg brukte "Fine liner" kosten til Zoeva (315), og en Gel liner fra Inglot. Har sittet fint hele dagen på meg :beauty: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider