MariaK

Den generelle eyeliner-tråden!

Anbefalte innlegg

XO

Jeg er suuuperkresen på flytende eyelinere siden jeg synes det er ganske vanskelig å få en fin vinge. Har brukt Clinique sin Pretty Easy liner de siste månedene. Den er i pennform, og vanligvis styrer jeg unna slike eyelinere fordi de raskt tørker ut eller har felt-tip applikatorer som jeg skyr som pesten, men Clinique sin er det beste jeg noen sinne har brukt!

Applikatoren er en kost med faktiske "hår", tror det er noe ala Kat Von D sin selv om jeg ikke har prøvd den. Den er knall sort og superpresis og tynn, og holder i 2-3 måneder hos meg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
Den 10.7.2017 at 11.35, XO skrev:

Jeg er suuuperkresen på flytende eyelinere siden jeg synes det er ganske vanskelig å få en fin vinge. Har brukt Clinique sin Pretty Easy liner de siste månedene. Den er i pennform, og vanligvis styrer jeg unna slike eyelinere fordi de raskt tørker ut eller har felt-tip applikatorer som jeg skyr som pesten, men Clinique sin er det beste jeg noen sinne har brukt!

Applikatoren er en kost med faktiske "hår", tror det er noe ala Kat Von D sin selv om jeg ikke har prøvd den. Den er knall sort og superpresis og tynn, og holder i 2-3 måneder hos meg! 

Enig! Pretty easy er min favoritt sånn med tanke på påføring. Den er faktisk pretty easy å få til bra :) Mye bedre enn kat von d sånn sett synes jeg, men plusset på kat von d sin er at den er mer holdbar. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
Den 9.7.2017 at 20.54, Azur skrev:

Chanel Stylo Yeux i Ebene er min favoritt. Så pigmentert og så vannfast at det er raskt og idiotsikkert. 

Jeg gikk for denne jeg (men i sort). Gleder meg til å prøve, og håper jeg får det til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
50 minutter siden, Maarte said:

Jeg gikk for denne jeg (men i sort). Gleder meg til å prøve, og håper jeg får det til :)

Hvilket navn/nummer har den? Lykke til! 

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
7 timer siden, Azur skrev:

Hvilket navn/nummer har den? Lykke til! 

Jammenmeg. Ebene selvfølgelig. :shame: Jeg googla da du skreiv det forrige innlegget, og trodde Ebene var grå fordi det så sånn ut på Chanel sin webside. På butikken går ba jeg bare om å få den i sort, og tenkte ikke noe mer over hva det het. :bug-eyes::sleepy:

IMG_1547.PNG.ff66ecf66611c9d7e946525940a5c089.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
5 timer siden, Maarte said:

Jammenmeg. Ebene selvfølgelig. :shame: 

Det var bra, fryktet du hadde fått en med glitter i, den kunne du ikke ha brukt på våtkanten ;) Ebene er pga pigmenteringen det sorteste jeg noen gang har eid, tenker du blir fornøyd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Av gel eyelinere har jeg vært mest fornøyd med Maybelline Eye Studio Lasting Drama (ikke børsten, den går i søpla), den sitter gjennom alt og er så enkel å jobbe med. Før jeg oppdaget den brukte jeg Bobbi Brown Long Wear Gel Eyeliner, den er også fryktelig god men ettersom Maybelline sin er billigere og minst like bra byttet jeg til den. Jeg bruker også den til å tightline, og den smitter aldri av. Har dog fått meg enda en til favoritt, nemlig Inglot AMC Eyeliner Gel i 77. Den sitter så bra, og konsistensen er perfekt! I tillegg er den veldig pigmentert, man trenger så lite for å få til så mye. :D Maybelline sin er langt ifra like pigmentert for å si det sånn. Anbefales! Har gelen i nr. 74 også, som er en mørklilla farge - har ikke testet den ut enda men skal gjøre det en dag jeg er i humør for rosa/lilla øyenskyggekombo. :D 

Endret av Michelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
5 timer siden, Michelle said:

Av gel eyelinere har jeg vært mest fornøyd med Maybelline Eye Studio Lasting Drama (ikke børsten, den går i søpla), den sitter gjennom alt og er så enkel å jobbe med. Før jeg oppdaget den brukte jeg Bobbi Brown Long Wear Gel Eyeliner, den er også fryktelig god men ettersom Maybelline sin er billigere og minst like bra byttet jeg til den. Jeg bruker også den til å tightline, og den smitter aldri av. Har dog fått meg enda en til favoritt, nemlig Inglot AMC Eyeliner Gel i 77. Den sitter så bra, og konsistensen er perfekt! I tillegg er den veldig pigmentert, man trenger så lite for å få til så mye. :D Maybelline sin er langt ifra like pigmentert for å si det sånn. Anbefales! Har gelen i nr. 74 også, som er en mørklilla farge - har ikke testet den ut enda men skal gjøre det en dag jeg er i humør for rosa/lilla øyenskyggekombo. :D 

Helt enig med Maybelline sin. Bruker den mye for tiden. Inglot sin likte jeg også, kjempegodt bortsett fra at den tørket opp typ 15 minutter etter den ble tatt i bruk. Bobby Brown sin tørket og relativt fort ut husker jeg. Har fortsatt gel liner fra Makeupgeek som er over 5 år og fortsatt like gode. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som kan anbefale meg en svart eyeliner (og gjerne en mørk brun) til tightlining? Ikke en gel eller flytende eyeliner. Er på jakt etter en vanlig blyantliner. Den må naturligvis være vannfast, og ikke smitte over til våtlinjen. Kanskje litt ønsketenking at det finnes en slik eyeliner der ute, men man vet jo aldri. Husker jeg hadde en fra Chanel for en god del år siden som fungerte ypperlig, men husker ikke hvilken det var... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
16 minutter siden, Azur said:

@Michelle chanel Stylo yeaux eyeliner er skru-opp, ikke vanlig blyant. Men det anser jeg som et pluss, og den er veldig, veldig bra. 

Den jeg hadde fra Chanel var en skru-opp, kanskje det var den? Jeg får kjøpe Stylo Yeux og teste. :) Takk for tips! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
3 timer siden, Michelle said:

Den jeg hadde fra Chanel var en skru-opp, kanskje det var den? Jeg får kjøpe Stylo Yeux og teste. :) Takk for tips! 

Du har ikke lyst å oppdatere om den funker? Har lett lenge etter en til øvre våtkant til tightlining som ikke smitter ned, men jeg har enda ikke funnet noe. Alt har havnet på nedre våtkant etter noen timer så jeg hadde nesten gitt opp. Kanskje Chanel er redningen 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
6 timer siden, Michelle skrev:

Jeg vil også gjerne ha oppdatering! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
7 timer siden, Lucce said:

Du har ikke lyst å oppdatere om den funker? Har lett lenge etter en til øvre våtkant til tightlining som ikke smitter ned, men jeg har enda ikke funnet noe. Alt har havnet på nedre våtkant etter noen timer så jeg hadde nesten gitt opp. Kanskje Chanel er redningen 😄

4 timer siden, Nora said:

Jeg vil også gjerne ha oppdatering! 

Dere skal få oppdatering. :) Ser ut som jeg må bestille fra Feelunique, så blir en stund til da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

En eyeliner som overhodet ikke smitter over til våtlinjen er kanskje for mye å drømme om, men jeg husker at Bobbi Brown Ink lineren besto testen min svært bra. Etterhvert oppdaga jeg Maybelline sin gel liner, og syns den gjorde jobben like bra, og byttet dermed til den. Likevel så smitter det over etter noen timer, men så klart får jeg ikke en svart tykk strek på våtlinjen - men nok til at det merkes. Nå er det leeenge siden jeg hadde den fra Bobbi Brown, men på lik linje med eyelineren jeg hadde fra Chanel tok det mange timer før de smittet. Jeg har testet Chanel Stylo Yeux noen dager nå og syns den fungerer greit. Den smitter over etter noen timer, men det er så vidt synlig. Jeg er greit fornøyd, og får se når jeg er tom om den blir kjøpt igjen. Holdbarheten er det iallefall ingenting å si på, der jeg tightliner sitter det liner til jeg fjerner den. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider