Andrea

La Roche-Posay

Anbefalte innlegg

Andrea

Hva er dine erfaringer med dette merket? Bruker du noe? Har du noen favorittprodukter? :)

Jeg ble tipset om LRP for et år siden omtrent, og har blitt frelst. Jeg bruker Effaclar Duo og Hydraphase Intense hver dag, morgen og kveld. Micelaire-vannet liker jeg også godt. Skrubben er helt ok, ikke revolusjonerende på noen måte og trekk for at den lukter godterityggis.. Jeg er spent på fuktmasken og den serien som skal lysne og jevne ut huden!

Endret av Andrea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Jeg også er helt frelst av Effaclar Duo!! Har du brukt noen av rensene, Andrea? Vurderer å kjøpe den som hører til nå som min faste holder på å bli tom! Huden min har roet seg så enormt ned etter at jeg har begynt å bruke Effaclar, men har blitt litt verre nå som jeg har byttet fuktighetskrem, og har hatt fadderuke  :silly:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg har kun prøvd Hydraphase UV Intense, og den likte jeg ikke. Greit nok at den luktet intenst av solkrem (og ikke noe god og sommerlig solkremlukt, nei), det kunne jeg ha taklet om den var god nok for min hud. Og det var den altså ikke dessverre. Jeg fikk ikke nok fukt rett og slett. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roselund

Min fuktfattige og sensitive hud liker toleraine rich fuktighetskremen, stort sett nok fukt (bruker matis fuktserum eller ren arganolje under) ingen kviser og funker bra under sminke. Toneren for sensitiv hud er også bra, også liker jeg citaplast baume b5 som fuktighetskrem når det er 14 minusgrader ute, eller hvis huden min er veldig sår.

Jeg har også hydraphase intense øyekrem. Denne er en klar gele som blant annet skal inneholde koffein. Jeg liker denne avkjølende følelsen på huden, men jeg må vente litt før jeg tar på sminke siden den har en tendens til å smuldre opp consealer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Eg er veldig glad i Toleriane-rensen og Cicaplast. Sistnevnte er nesten tom og blir nok gjenkjøp. Kjøper nok ikkje rensen på nytt enno, men det er fordi eg har litervis med rens frå før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Både jeg og mamma har jobbet på apotek, så jeg har prøvd en del produktene som jeg vet ikke blir totaltkræsj med min hudtype. Har kombinert, noe fuktfattig kranglehud som får kviser av typiske poretettende ingredienser.

Effaclar rensegelé: Liker den veldig godt selv om den er litt uttørkende. Den funker fjell som sminkefjerner, og er kjempegod å bruke på ryggen om sommeren. Har litt fet hud der, og LRP vasker bort solkrem som kan tette porer  :) Kan ikke bruke denne uten å bruke fuktighetsmaske 2-3 ganger i uka. 

Effaclar Duo +: Liker den nå som den har kommet i ny formula, likte ikke den gamle som var knudrete på huden min. Vet ikke helt om den egentlig funker for meg alene, men jeg tror denne har utgjort en forskjell for huden min. Ikke uttørkende, og den hjelper mot røde merker etter urenheter.

Effaclar K: Gjorde ingen ting til eller fra.

Effaclar H: Funket ikke, syns ikke den ga godt med fukt. Huden ble rar og knudrete av den.

Hydraphase intense mask: Helt ok, egentlig helt ok +, men den er ikke like god som gamle Hydra Floral, så jeg klarer ikke slå meg til ro med den. Fin å sove med, gir ikke urenheter.

Hydraphase intense light: Også ok +, gir greit med fukt, og huden min tåler den. 

Hydraphase intense riche: God på fukt, men gir meg urenheter.

Øyekrem (hydraphase?): Ok +, avkjølende og god påført, men jeg tror jeg trenger mer fett.

Hydreane BB-creme: For mørk, skjoldete og for fet. Dekker lite.

Rosaliac UV fuktighetskrem: Helt grei, ikke fuktighetsgivende nok for meg bestandig. Lett grønn farge som demper litt rødskjær etter mikronålrulling f.eks. Synes ikke på huden.

Cicaplast gel: Fantastisk på irritert hud, brukte den som primer en stund. Det funket fjell!

Fysiologisk rensegel til ansikt: Ikke god på sminkefjerning, huden føles veldig fin og ren ut etter vask hvis man fjerner sminken først. 

Fysiologisk rensegel til kropp: Som andre dusjgeleer?  :P 

Syns generelt at LRP er ok +. Blir aldri helt match, men jeg bruker et par ting på fast basis fordi det er tilgjengelig, godt nok, og er helt greit i pris. 

- Masteroppgave om LRP ferdig - 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rei

Jeg er kombinert/oljete hud med mye hormonelle kviser og store porer. Enig med Caroline, LRP er helt ok. Produktene funker til det de skal, gir meg ikke utbrudd og funker med sminke over. 

Effaclar Mat: Fin under sminke når jeg er oljete, spesielt på sommeren. 

Effaclar H: Denne liker jeg veldig godt når huden min er tørr og irritert.

Effaclar A.I: Gjør ingenting for meg, dessverre. 

Effaclar Duo og Duo [+]: Helt grei. Har brukt opp to tuber av vanlige duoen tidligere, hadde en lengre pause og har såvidt begynt å bruke [+], så har ikke fått sammenlignet effekten. 

Effaclar foaming gel: Litt uttørkende, men jeg føler meg veldig ren etterpå. Pluss for stor flaske, den er drøy! 

Eccaflar toner/lotion-sak: Jeg har aldri vært en som bruker toner eller ser vitsen med det, så den var litt bortkasta på meg :P

Anthelios XL SPF 50+ Fluid: Solkrem. Liker! 

Cicaplast Lips: Denne liker jeg kjempegodt når leppene er krisetørre, men den blir tom alt for fort. (men så bruker jeg den i overkant ofte når leppene mine klikker da)

Kildevannspray: Denne fikk jeg en prøve på, god og avkjølende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg hater Cicaplast Lips! Den var helt ubrukelig på meg. Kjøpte den en vinter jeg hadde helt krisetørre og såre lepper. De ble enda værre, og jeg er glad for at jeg rotet den bort og aldri har sett den igjen :P Men Cicaplast baume5 eller hva den heter elsker jeg på tørre og såre steder på huden! Både i ansiktet og ellers på kroppen. Tar gjerne en liten ert av den og blander med fuktighetskremen om jeg er veldig stram i maska :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har brukt effaclar duo + i to dager, og huden min har blitt rød og tørr :( Det klør/stikker litt et par minutter etter påføring. Har noen andre opplevd dette, eller tåler jeg ikke effaclar duo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg har brukt effaclar duo + i to dager, og huden min har blitt rød og tørr :( Det klør/stikker litt et par minutter etter påføring. Har noen andre opplevd dette, eller tåler jeg ikke effaclar duo?

Jeg vet at det i USA selges en versjon som inneholder benzoyl peroxide, men tror ikke den finnes i + og den får du ikke tak i på det europeiske markedet, så du har neppe den. Høres ut som om du ikke tåler den. Har du brukt den både morgen og kveld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg vet at det i USA selges en versjon som inneholder benzoyl peroxide, men tror ikke den finnes i + og den får du ikke tak i på det europeiske markedet, så du har neppe den. Høres ut som om du ikke tåler den. Har du brukt den både morgen og kveld?

Kjøpte den på apoteket nedi gata her, så det er nok ikke noe amerikansk versjon. Har brukt den morgen og kveld en gang, og kun kveld to ganger. Er det sånn at man må bruke den jevnlig for effekt? For ellers vil jeg prøve å bruke den annen hver kveld. Endret av Marie Maklo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Kjøpte den på apoteket nedi gata her, så det er nok ikke noe amerikansk versjon. Har brukt den morgen og kveld en gang, og kun kveld to ganger. Er det sånn at man må bruke den jevnlig for effekt? For ellers vil jeg prøve å bruke den annen hver kveld.

Jeg tipper du har brukt den for mye, for såpass sterke produkter må man starte gradvis med. Først på kveld et par ganger pr. uke, så øke hyppigheten osv. Dette er typisk for produkter med syrer og andre typer aktive ingredienser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurora

Har fet kombinasjonshud, og har testet Effaclar Duo og Effaclar Mat. Sistnevnte likte jeg ikke i det hele tatt, følte ikke den gav noe fuktighet og den mattende effekten var også fraværende så den gikk i søpla. Effaclar Duo sliter jeg litt med å finne ut når jeg skal bruke! Har akkurat fått Toleriane Fluid i posten så gleder meg til å teste den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg har vært fornøyd med det aller meste jeg har prøvd, tror jeg. Har nå brukt opp en Hydraphase Intense Riche og kunne godt kjøpt den igjen, men jeg har en flaske fra Green People stående på vent. Liker også fuktighetskremer til kropp, tonerne og dusjoljen. Har ikke merket noe drastisk av Effaclar Duo, men det er mulig jeg ikke var konsekvent nok, og Cicablast vet jeg heller ikke om gjør så mye for meg - men jeg misliker den ikke. Mulig den plutselig en dag blir en reddende engel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Hva er egentlig Effaclair Duo-tingen? Hva skal den gjøre?  :blush:

Den er i alle fall amazing på inngrodde hår :P Det er vel noen syrer som skal fjerne dødehudceller og sånt :giggle:  Jeg overlater spørsmålet til noen andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ingridsk

Den er i alle fall amazing på inngrodde hår :P Det er vel noen syrer som skal fjerne dødehudceller og sånt :giggle:  Jeg overlater spørsmålet til noen andre.

Hahah, den gjør noe iaf  :clap:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Hva er egentlig Effaclair Duo-tingen? Hva skal den gjøre?  :blush:

Den er fin mot urenheter :) Akkurat hva den gjør overlater jeg til noen andre å svare på :P Men den er god mot kviser og sorte prikker, jeg elsker den! Har brukt den morgen og kveld i ett år nå omtrent :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ingridsk

Den er fin mot urenheter :) Akkurat hva den gjør overlater jeg til noen andre å svare på :P Men den er god mot kviser og sorte prikker, jeg elsker den! Har brukt den morgen og kveld i ett år nå omtrent :D

Oooh, det høres ut som det er right up my alley! Kanskje jeg burde prøve den ut, da  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Oooh, det høres ut som det er right up my alley! Kanskje jeg burde prøve den ut, da  :D

Jeg blir veldig sår og tørr i ansiktet, så jeg bruker den to kvelder i uka :) Begynn forsiktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider