Andrea

La Roche-Posay

Anbefalte innlegg

ingridsk

Jeg blir veldig sår og tørr i ansiktet, så jeg bruker den to kvelder i uka :) Begynn forsiktig.

Ja, leste noe om det på forrige side? Skal være forsiktig i så fall  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Effaclar H: Funket ikke, syns ikke den ga godt med fukt. Huden ble rar og knudrete av den.

Hydraphase intense light: Også ok +, gir greit med fukt, og huden min tåler den. 

Hydraphase intense riche: God på fukt, men gir meg urenheter

ENIG!! Effaclar Mat er også ekstremt uttørkende, den kan jeg ikke engang bruke midt på sommeren. LRP var aldri en hit hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg prøver meg frem med Effalclar Dou + igjen, men vil gjerne bruke olje over. Det går vel greit det eller? Jeg blir fryktelig tørr av ED, og synes ikke nattkremen min gir nok fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caroline

Jeg prøver meg frem med Effalclar Dou + igjen, men vil gjerne bruke olje over. Det går vel greit det eller? Jeg blir fryktelig tørr av ED, og synes ikke nattkremen min gir nok fukt.

​Funker fjell for meg, iallfall! :) Har ikke lagt merke til nedsatt effekt eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo

​Funker fjell for meg, iallfall! :) Har ikke lagt merke til nedsatt effekt eller noe.

​Jeg var ikke tålmodig nok til å vente på svar, så jeg kjørte på :blush: Effalclar Dou +, Dalacin, olje, og nattkrem. Huden var veldig fin i dag, var bare litt tørr rundt nesevingene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aurelia

​Jeg var ikke tålmodig nok til å vente på svar, så jeg kjørte på :blush: Effalclar Dou +, Dalacin, olje, og nattkrem. Huden var veldig fin i dag, var bare litt tørr rundt nesevingene :)

​Effaclar Duo(+) kan du fint kombinere med olje og det du ellers pleier å bruke, jeg bruker den mer som et slags korrigerende serum. Liker min veldig godt, den gjør at det blir mindre tilstoppede porer i kinn og i panne, og i tillegg synes jeg også at den roer ned rødhet i huden som kommer etter kviser. Har ikke brukt den så lenge at jeg kan si noe spesifikt om hvordan den er på arrkorrigering, men den funker iallefall veldig fint til å holde porene i sjakk :)

Cicaplast er også en favoritt! SUPER å bruke hvis man har tørr hud rundt en kvise som er på vei ned, den fjerner iallefall min knusktørre hud rundt slike områder etter to dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Hva er dine erfaringer med dette merket? Bruker du noe? Har du noen favorittprodukter? :)

Jeg ble tipset om LRP for et år siden omtrent, og har blitt frelst. Jeg bruker Effaclar Duo og Hydraphase Intense hver dag, morgen og kveld. Micelaire-vannet liker jeg også godt. Skrubben er helt ok, ikke revolusjonerende på noen måte og trekk for at den lukter godterityggis.. Jeg er spent på fuktmasken og den serien som skal lysne og jevne ut huden!

Jeg har prøvd Hydraphase-masken, micellar-vannet og Cicaplast. Tror jeg må prøve mer etter hvert, for alle disse har falt i smak :)

Har lyst på et rensevann for fet hud som ikke gir urenheter og La Roche-Posay Effaclar Purifying Micellar Water virker som dette er en av de få til fet hud! :)  Er dere fremdeles fornøyde?  

Og får dere kjøpt det i norske apotek eller må jeg bestille på FU? Finner i ingenting når jeg søker på dette rensevannet på norske sider. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Hva er forskjellen på seriene Hydraphase og Hydreane? Jeg har lest på nettsiden, men der blir begge seriene beskrevet som at de passer til sensitiv hud.

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Line said:

Hva er forskjellen på seriene Hydraphase og Hydreane? Jeg har lest på nettsiden, men der blir begge seriene beskrevet som at de passer til sensitiv hud.

Noen som vet?

Jeg INNBILLER meg å huske at Hydreane er litt seigere i konsistensen enn Hydraphase, og dermed litt rikere? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line
17 timer siden, Magpie said:

Jeg INNBILLER meg å huske at Hydreane er litt seigere i konsistensen enn Hydraphase, og dermed litt rikere? 

Ok. Jeg liker Hydreane legere veldig godt, men siden det nå er vinter tenkte jeg å prøve riche. Mamma er i Nice, så hun kan kjøpe med til meg. Kanskje forsøke Hydraphase riche?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
5 minutes ago, Line said:

Ok. Jeg liker Hydreane legere veldig godt, men siden det nå er vinter tenkte jeg å prøve riche. Mamma er i Nice, så hun kan kjøpe med til meg. Kanskje forsøke Hydraphase riche?

Hydraphase Intense Riche er ganske lettflytende, og jeg har brukt den som serum, under en tykkere krem. Alene mistenker jeg den vil være for lite for deg akkurat nå, men om sommeren er den super. Jeg ville kanskje testet Hydreane Riche, om jeg var deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg kjøpte Effaclar H i dag, siden den er for hud som blir uttørket av medisiner. Jeg har blitt veldig tørr og begynt å flasse på haken av Zalna, så jeg er spent. Førsteinntrykket er bra! Den føles ganske annerledes ut enn andre kremer jeg har brukt fra LRP. Den er silkemyk, og lukter godt :blush: 

Har også begynt å bruke rensen i samme serie (husker ikke om den heter det samme?), og den liker jeg veldig godt. Irriterer ikke, tørker ikke ut, og jeg innbiller meg at kviser forsvinner kjappere. 

Hydraphase intense rich har ikke fungert så bra som tidligere nå, og Hydreane var ikke en stor hit. Effaclar Duo+ har jeg brukt et par år nå, og merker egentlig ikke noe stort fra eller til lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Jeg bruker Toleriane Legere kremen, og har brukt opp flere tuber av den. Det er liksom ikke noe hokus pokus med den, men det virker som huden min liker den godt. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Toleriane Ultra har seilt opp som min soleklare favorittkrem etter diverse uheldige utbrudd av eksem og utslett forårsaket av kremer med mer innholdsstoffer, konserveringsmidler, planteoljer osv. Om jeg vil ha noe mer aktivt, kan jeg heller bruke et serum under. Jeg har akkurat sprettet min flaske nummer to, og det blir garantert ikke den siste. 

Konsistensen på denne er relativt lett, men den trekker ikke inn og forsvinner, og passer derfor også til hud som trenger fettstoffer. Den lukter absolutt ingenting, som alltid er positivt i min bok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85

Jeg har kjøpt inn Effaclare duo+ og lurer på om det er flere som opplever at den legger seg som en tynn hinne på huden? jeg er en som alltid har hendene oppi ansiktet i løpet av dagen og jeg opplever at jeg kan rulle den av huden etter påføring :/ veldig delt på om jeg skal fortsette eller selge pga dette da jeg hater følelsen av at produktet ligger utenpå huden :/ 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
7 minutes ago, Arenika85 said:

Jeg har kjøpt inn Effaclare duo+ og lurer på om det er flere som opplever at den legger seg som en tynn hinne på huden? jeg er en som alltid har hendene oppi ansiktet i løpet av dagen og jeg opplever at jeg kan rulle den av huden etter påføring :/ veldig delt på om jeg skal fortsette eller selge pga dette da jeg hater følelsen av at produktet ligger utenpå huden :/ 

Kanskje du heller bør bruke den om natten? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85
1 minutt siden, Magpie said:

Kanskje du heller bør bruke den om natten? 

ja, det er vel kanskje bedre da jeg ikke blir å røre ansiktet, eller hvertfall gjøre det bevist som jeg gjør i løpet av dagen. Gir den en ny sjanse og ser om det er bedre ^^ 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.

Hva er dine erfaringer med dette merket? Bruker du noe? Har du noen favorittprodukter? :)

Jeg ble tipset om LRP for et år siden omtrent, og har blitt frelst. Jeg bruker Effaclar Duo og Hydraphase Intense hver dag, morgen og kveld. Micelaire-vannet liker jeg også godt. Skrubben er helt ok, ikke revolusjonerende på noen måte og trekk for at den lukter godterityggis.. Jeg er spent på fuktmasken og den serien som skal lysne og jevne ut huden!

Rukket og prøvd den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.

Er ikke helt sikker på hvilken serie jeg tenkte på, haha! Så jeg har nok ikke prøvd den :P Skal si fra hvis jeg gjør det!

Jeg fru rødtryne selv kan jo lete den opp og prøve selv også da. :grin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg fru rødtryne selv kan jo lete den opp og prøve selv også da. :grin:

Er det Pigmentclar jeg tenkte på, kanskje? Sitter og surfer på feelunique nå, etter noe som kan hjelpe på hyperpigmenteringen etter akne. Det var jo fint lite utvalg i Pigmentclar-serien, og jeg står og vipper mellom den og Decleor (3 for 2). Jeg har brukt noen av white c+ produktene før, men husker ikke hvordan det virket. Men dyrt er det uansett, så jeg må researche litt først!

Det ser også ut som jeg må begynne på isotretinoin igjen til høsten, og da er det jo bortkasta med aktive produkter til masse penger... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider