bykatt

MAC Paint Pots

Anbefalte innlegg

bykatt

Jeg vet at mange bruker MAC Painterly og MAC Soft Ochre som base til øyenskygger.

Men jeg må si at jeg har sansen for disse Paint Pots-ene, og vil gjerne høre hvilke erfaringer dere har med de andre fargene også. Både som base i kombinasjon med "pulver"-skygger, og som alene. Og gjeeerne med swatcher...

Jeg lurer rett og slett på om jeg må kjøpe flere PPs!

Selv har jeg både Painterly og Soft Ochre, og liker godt egenskapene som base på begge. Painterly viste seg å være en bedre match med min hudfarge, Soft Ochre gjør at alt ble litt... gult. Jeg har en gultone i huden, så jeg lurer på om i stedet for å matche fargen, at den forsterket gulfargen litt vel mye. Soft Ochre bruker jeg nå som concealer under foundation, selv om den er lysere enn huden dekker den fint, og foundation over gjør at det blir riktig farge allikevel.

-Paint pots-tråden var en av mine favoritter på gamle-forumet, der jeg stort sett lurket, men leste hver posting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Det er jo flere her inne som har veldig mange av paint potene, både permanente og LE. Håper noen vil swatche sine!

Jeg har bare 3-4 stk, men bruker stort sett bare Painterly. Soft Ochre blir for gul på meg også.

Eclair er og en favoritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

Jeg har nesten alle som er laget (mangler en del permanente da) og kan gjerne swatche alle sammen etterpå! :)

Endret av Oda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker min Painterly hele tiden, men de andre jeg har blir sjelden brukt. Føler ikke de er noe bedre enn Maybelline Color tattoo, og de er jo billigere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Jeg sliter skikkelig med å legge Color Tatto jevnt og blende kantene, enda jeg kjapper meg. Går mye bedre med Painterly og prøvene jeg hadde på andre PPs.

Jeg er veldig, veldig nysgjerrig på Constructivist. Syns den virker sååå fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Jeg er ikke så glad i Paint Pots jeg. Har Indianwood, Constructivist, Rubenesque og Layin' Low. Painterly og Bare Study kastet jeg fordi de luktet skikkelig ille, og Quite Natural Let's Skate solgte jeg fordi jeg virkelig ikke likte dem. Føles skikkelig kjipt å ha brukt så mye penger på dem også blir de så sjeldent brukt :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Fant bilder på pcen av de jeg har swatchet i diverse settinger. :) Jeg er generelt for dårlig til å bruke kremskygger, går i perioder. Men jeg bruker faktisk Stormy Pink ganske jevnlig og elsker den under overraskende mange ulike skygger. Jeg er også veldig glad i Groundwork og Nubile. Constructivist og Painterly liker jeg også men glemmer å bruke de. Imaginary og Coral Crepe blir ikke brukt ofte pga fargene. Bare Study synes jeg ofte ikke blir så fin på som jeg skulle ønske. 

(ved siden av er en øyenskygge jeg ikke husker navnet på... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bykatt

Bare Study synes jeg ofte ikke blir så fin på som jeg skulle ønske. 

Så synd, da. Fin farge på swatchen. Faktisk veldig fin! Ser ut som noe man kan bruke til hverdags, diskret i fargen, men litt skinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Så synd, da. Fin farge på swatchen. Faktisk veldig fin! Ser ut som noe man kan bruke til hverdags, diskret i fargen, men litt skinn.

Hvis du vil ha den litt mer diskre så er den nok perfekt for deg. Jeg skulle ønske den var enda mer pigmentert og POW på øyet :D;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bykatt

Hvis du vil ha den litt mer diskre så er den nok perfekt for deg. Jeg skulle ønske den var enda mer pigmentert og POW på øyet :D;)

Ja, nå snakker vi. :)

Har du prøvd den som base til "pulver"-skygger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
evy93

Tror jeg må være en av de som går mot strømmen. Men jeg liker virkelig ikke paint potsene. Jeg hadde Soft Ochre siden alle på YT skrøt av at den var fantastisk som base. Hos meg tørket den ut øyelokkene mine, og skyggen la seg virkelig ikke fint oppå. Color tattooene er jeg mye gladere i! :)

Endret av evy93

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg har bare Painterly, men sliter likevel med å komme på å bruke den :P liker den under MACskyggene mine da.
Tror den har blitt litt avglemt fordi jeg lenge heller har brukt Electric Cool'ene som 'baser'.

Endret av Ingrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg har Soft Ochre og Rubenesque. Soft Ochre er som ''my lids, but better''. *ler* Den passer hudtonen min perfekt. Rubenesque striper seg dessverre, men ellers er fargen veldig fin! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

For meg var problemet med Bare Study at den hadde for lite farge i forhold til glitter, og derfor bare ble til rotete glitter på øyelokket. Ellers skulle jeg ønske at Painterly/Soft Ochre var ørlite lysere, evt. ikke mørknet på øyelokket, for jeg liker i grunnen tanken, men de funker ikke optimalt for meg i praksis, og dessuten hadde de en tendens til å irritere huden på øyelokket, men det gjør jo primere, også. 

Jeg bruker i stedet Bone kremskygge fra Bobbi Brown fast, men den er offwhite mer enn hudfarget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Jeg har PAinterly, og noen prøver av en del PP-er. Painterly er ganske så uttørka nå, men jeg likte den godt når den ikke var uttørka. Og dere...Vintage Selection er nyyydelig! Som mange andre så kjøper jeg heller Color Tattoos eller andre kremskyggepinner fordi de er like bra som Paint Pot'ene. Har lyst på Perky og Stormy Pink da! 

Endret av MariaK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla

Jeg synes PP er bedre enn CT... :) iallefall etter det har gått ett år. Men CT er absolutt ikke dårlige altså, synes bare PP holder seg bedre over tid. Kan ha litt med hvilke farger/formula det har vært på de jeg har da såklart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Ja, nå snakker vi. :)

Har du prøvd den som base til "pulver"-skygger?

Nå er dette en paintpot-tråd, men Maybelline color tattoo i barely branded er visst en dupe for MAC bare study. Har ikke prøvd bare study, men har lest at flere foretrekker barely branded, for den er lettere å jobbe med. Jeg liker min veldig godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Idapida

Det er flere jeg egentlig har litt lyst på. Jeg har ingen, men en del CT, som jeg veldig sjelden bruker da jeg synes det er for mye pes å legge dem pent i full fart (jeg dropper til og med primer de fleste hverdager). Da er det kanskje ikke noe stort poeng å kjøpe paint pots heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renate

Jeg har en god del, kan prøve å få til noen swatches senere :) Personlig liker jeg PP bedre enn CT. Syns de er enklere å blende og syns de ser finere ut på huden. Men jeg liker bedre finishen på MUFE Aqua Creme, selv om de er skikkelig pain å legge og fjerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Idapida

Jeg tror at det først og fremst er strevsomt å blende CT, som gjør at de ikke blir brukt hos meg... Når de først har satt seg på huden, så ligger de der  :P  Det høres ikke ut som MUFE er noe å satse på da skjønner jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renate

Jeg tror at det først og fremst er strevsomt å blende CT, som gjør at de ikke blir brukt hos meg... Når de først har satt seg på huden, så ligger de der  :P  Det høres ikke ut som MUFE er noe å satse på da skjønner jeg :)

De er enda verre å legge en CT for de tørker så fort! MEN, de er sykt fine og liker måten de er på huden. Krem til pudder finish :) Men et hel?%&# å fjerne, sitter alt for godt :P

Har forresten tatt bilder av mine PP, bortsett fra Painterly, Soft Ochre og Bare Study (de har vel vi alle sett tusen ganger). :) Laster opp når jeg får lastet opp bildene på PicResize, den siden er dessverre ikke spesielt samarbeidsvillig i kveld..

Endret av Renate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Idapida

De er enda verre å legge en CT for de tørker så fort! MEN, de er sykt fine og liker måten de er på huden. Krem til pudder finish :) Men et hel?%&# å fjerne, sikker alt for godt :P

Har forresten tatt bilder av mine PP, bortsett fra Painterly, Soft Ochre og Bare Study (de har vel vi alle sett tusen ganger). :) Laster opp når jeg får lastet opp bildene på PicResize, den siden er dessverre ikke spesielt samarbeidsvillig i kveld..

Jeg gleder meg til å se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Renate

Beklager bildekvaliteten, det var det beste jeg fikk til nå på kveldstid. Har som sagt ikke tatt med Painterly, Bare Study og Soft Ochre, de kjenner vi alle godt fra før ;)

post-30-0-09910700-1422563148_thumb.jpg

Fra venstre: Genuine Treasure, Imaginary, Pure Creation, Morning Frost, For Effect, Let's Skate!, Nubile, Antique Diamond.

post-30-0-52567100-1422563152_thumb.jpg

Fra venstre: Artifact, Constructivist, Vintage Selection, Frozen Violet, Rubenesque, Greenstroke, Dangerous Curvée, Coral Crepe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider